Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truus
#181687
Misschien heel raar maar ik zou wel eens willen weten of jullie dit ook hebben......

Als mijn hondjes iets hebben of ze zijn onrustig, en ik leg mijn hand op de plek of op het koppie, dan worden ze heel rustig.

Misschien even een voorbeeldje...bij rommelende darmen, leg ik mijn hand erop en het gaat over.

Ben ik nu een beetje zweverig of doen jullie dit ook?
Door Lizzy
#181707
Nee. Niet raar en niet vaag. Je brengt met jouw handen energie over. Je brengt daarmee de energiestroom weer op gang bij de honden. Daarmee kunnen blokkades bijv. verdwijnen.
Door Truus
#181710
Lizzy schreef: Nee. Niet raar en niet vaag. Je brengt met jouw handen energie over. Je brengt daarmee de energiestroom weer op gang bij de honden. Daarmee kunnen blokkades bijv. verdwijnen.
O gelukkig, ik dacht al dat iedereen me voor gek zou verklaren ;).
Het is iets wat ik al heel lang doe, bij mezelf maar ook bij de honden en.....het helpt.
Dus er zijn er meer die dat doen?.........
Door Lizzy
#181716
Truus schreef:

O gelukkig, ik dacht al dat iedereen me voor gek zou verklaren ;).
Het is iets wat ik al heel lang doe, bij mezelf maar ook bij de honden en.....het helpt.
Dus er zijn er meer die dat doen?.........
Ik denk dat er legio mensen zijn die dit doen! Veel moeders doen dit zo ook spontaan bij hun kinderen. En verdomt dat het helpt! Sommige mensen noemen het magnetiseren (of een andere kreet voor het over brengen van energie). De een heeft er meer "aanleg" voor als de ander, denk ik. Er zijn diverse manieren van het overbrengen van energie. Zo doe ik aan Reiki. Maar dat is ook gewoon overbrengen van energie.

Tik anders maar op google in "magnetiseren". Of "reiki". Voel je je gelijk niet meer zo alleen ;D!
Door Truus
#181719
;D Bedankt, zal ik eens doen.

Ik ben blij dat je het serieus neemt, er wordt vaak lacherig over gedaan.
Door Lizzy
#181724
Truus schreef: ;D Bedankt, zal ik eens doen.

Ik ben blij dat je het serieus neemt, er wordt vaak lacherig over gedaan.
Ja, daar weet ik alles van! Maar laat hen maar lachen hoor Truus. En een asprientje innemen ;D.

Eigenlijk is het iets heel moois en wonderlijks, het overdragen van energie. Meestal gebruik de mens de energie die om ons heen is om te kanaliseren en door te geven aan andere mensen, aan jezelf of aan dieren of planten. De ontvanger kan daarmee zichzelf genezen/helen of beter in balans raken. Dat is toch prachtig!
Door Truus
#181732
arnold schreef: Dat werkt hier ook zo.
De ene keer beter dan de andere, maar het heeft wel invloed.
Hé, dat is mooi Arnold, leuk!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#181791
een oudcollega van mij wist altijd heel goed mijn knallende hoofdpijn op die manier weg te krijgen...
Gebruikersavatar
Door chooky
#181799
Ik doe het ook hoor :D
Ik kan me nog herinneren dat ik een teckeltje tegenkwam op de camping, wat zich niet lekker in z'n vel voelde en heel angstig deed, maar zich ook ziek voelde (braken, diaree). Ik ben toen heel lang bij hem gaan zitten met mijn handen beurtelings op zijn buik en op z'n koppie. Het beestje werd steeds rustiger en uiteindelijk viel het bij me in slaap :D
Chooky had pasgeleden iets teveel yoghurt gegeten en daar kreeg ze buikpijn van (waarschijnlijk viel het niet goed). Maar ze bleef maar likken en daar werd ik best zenuwachtig van eigenlijk ivm met angst voor bloat enzo. Ik ben bij haar gaan zitten met mijn handen op haar buik, af en toe stilliggend, af en toe zachtjes masserend, maar ze werd erg rustig en hield op met likken. In combinatie met okugest tabletjes is het aal snel helemaal overgegaan. maar elke keer als ik ophield met aanraken begon ze weer te likken.
Maar ik doe het ook bij m'n vriend hoor als hij pijn in z'n rug heeft, dan leg ik ook mijn handen op die plek.
Ik ben een keer een man tegengekomen die vertelde dat hij het heel prettig vind om te doen omdat hij zelf een soort van overschot had aan energie en warmte. Hij had het altijd bloedheet en was dus blij als hij iets daarvan aaan iemand anders kwijt kon. Hij vertelde dat hij daarmee ook een bepaalde aantrekkingskracht op dieren en kinderen had. Die zochten hem op om even te 'tanken'. Ik had toen een stijve nek en last van mijn oren. Hij heeft zijn hand op mijn schouder gelegd en ik voelde een stroom warmte. In eerste instantie stroomde het naar een plek in mijn schouder en daarna steeds hoger totdat het naar mijn oor trok. Op een gegeven moment had ik echt het gevoel dat ik 'vol' was en precies op dat moment zei de man ook dat hij dacht dat het wel klaar was. Het voelde echt aan alsof mijn energie daar weer opgeladen was, alsof de balans weer hersteld was.
Door Truus
#181806
Zie nou wel Ivonne en Eva :D. Wat goed om dit te horen.
Jouw verhaal , Eva, is precies wat ik bedoel en mooi weer gegeven.
Bedankt!
Door Netty
#182072
Truus, meid, helemaal niet gek hoor :D.
ik denk dat je het ook aanvoelt als je hond niet lekker is, ik tenminste wel.
gisteravond nog zoiets mee gemaakt met een paard, hij was erg onrustig en stond met zijn oren naar achter op stal.
ik ben bij hem gaan staan en heb hem helemaal rustig gekregen, door zachtjes te praten en hem te aaien, dat doet wonderen.
die grote lummel was heerlijk rustig toen ik weg ging, en heeft lekker zijn bak leeg gegeten.
iedereen vind het een klier, maar ik ben dol op hem ;) :-\
Door Audrina
#182104
Ik vind het ook niet raar. Ik heb het bij mijn honden nog nooit geprobeerd, maar mijn man wel. Daisy heeft regelmatig last van haar elleboog en als hij dan even een tijdje over haar elleboog wrijft is het weer goed. :)

Zelf heb ik een collega die continu pijn in haar nek en schouders heeft. Als ik dan even mijn handen erop leg gaat het gloeien en verdwijnt haar pijn. Doen ze hier op de afdeling lacherig over, dat het zweverig is enzo. Maar ze lachen maar een eind weg. ;)
Door Mayka
#182106
Kan iedereen dat?
Wat ik eigenlijk bedoel is: heeft iedereen dit van nature of kun je het leren?
En kun je ook energie doorgeven als je zelf weinig energie hebt?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#182147
Volgens mij kan iedereen het wel min of meer. Zelfs de mensen die er lacherig over doen hebben vaak de neiging om als ze ergens pijn hebben hun hand er op te leggen, maar daar denken ze niet eens bij na.
Dieren kunnen het ook. Ik heb een kat gehad die feilloos wist waar ik pijn had en daar dan op ging liggen. Toen ik een whiplash had lag dat beest elke avond in m'n nek.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door