Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Antheman
#1818271
Hoi,

Mijn katten eten eindelijk KVV; Bibi en Carnibest.
Ik wil ze helemaal over hebben, ze krijgen nog duur dieetvoer, ivm blaasgruis.

Nu denk ik eraan om te gaan malen. Dit heb ik voor de hond ook nog nooit gedaan.
Waar malen jullie mee?

En voor kleine hoeveelheden, hoe doe je dat? Meng je alle diersoorten die gegeten worden door  elkaar, of doen jullie per dier malen?

Graag tips :biggrin2:
Door Parelridder
#1818316
Er is hier een vrij recent topic waar het resultaat van een Bomann electrische vleesmolen in gedemonstreerd wordt. Aanschaf nog geen 40 euro.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1818318
Er zijn al aardig wat topics hierover, zoek maar eens in de kattenrubriek o.a.  ;)

Maar ik maal ook voor de katten. Met een Alexanderwerk handmolen, maatje redelijk groot.
En dat gaat goed, maar na 10kg zijn de armspieren hier wel stuk. Dus dat ik het maximale aantal kilo wat ik tegelijk maal.
Doe dan wel alles door elkaar heen, dus orgaan, spiervlees en vleesbot van verschillende dierensoorten.
Dit vries in dan in in van die handige siliconebakvormpjes van de action (gaat 80gr in).
Dan hoef ik daarna alleen maar 1 rondje per kat eruit te halen.
De volgende stap is dat ik eens een elektrische molen ga uitproberen, dat wordt dan een leuk kerstcadeau-tje  :biggrin2:
Door Antheman
#1818329
May Linn schreef: Er zijn al aardig wat topics hierover, zoek maar eens in de kattenrubriek o.a.  ;)

Ik ben idd reportortages tegengekomen, nu even zoeken naar de molens.
Door Antheman
#1818345
Parelridder schreef: Er is hier een vrij recent topic waar het resultaat van een Bomann electrische vleesmolen in gedemonstreerd wordt. Aanschaf nog geen 40 euro.
Ik kan het niet vinden :(
Heb jij wellicht de link voor me?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1818684
Antheman schreef: Dank, ik bedoelde de link op Barfplaats. Zodat ik lezen wat de ervaringen hiermee zijn ;)
:-[ sorry, verkeerd begrepen, maar het is al opgelost zie ik  :)
Door Antheman
#1818888
HannekeKjell schreef: :-[ sorry, verkeerd begrepen, maar het is al opgelost zie ik  :)
Dat geeft toch helemaal niets :)
Door Antheman
#1821258
Electrisch blijf ik mijn twijfels over hebben.

Ik kan nu een 2e hands handmatige Porket oid. overnemen. Dat ga ik denk ik, maar doen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#1822627
ik heb even gekeken, die Bohmann van t plaatje is 550 watt, en dat is onder mijn handen geen lang leven beschoren. :-\

Mijn keuze staat hier tussen:http://www.nextag.de/fleischwolf/suche-html?nxtg=5dea0a280d04-1A6DF079EAF937BC

en hier een Bohmann die 1000 watt vermogen heeft, en nog goedkoper ook  :)http://www.nextag.de/Bomann-FW-443-CB-1518847394/de/preise-html
Laatst gewijzigd door nova op do 11 nov 2010, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door