Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1818049
Onze honden kregen altijd barf totdat ze begonnen te miepen met het eten. Goede stukken vlees niet willen eten etc. We gingen in die periode ook beneden verbouwen en hebben ze toen tijdelijk op brok gezet omdat dat gewoon even handiger was.

Inmiddels is een van onze honden overleden (eind vorig jaar) en daarna is het helemaal drama geworden met eten. Het restant vlees wat nog in de vriezer lag is met heel veel pijn en moeite opgegeten. En het nadeel van vers vlees is dat als het niet gegeten wordt het 's avonds nog wel een keer voorgezet kan worden maar daarna wordt het toch vies en moet het weggegooit worden, is mijn ervaring. Omdat het eten zo slecht ging zijn we brok blijven geven maar hier eet hij ook slecht van en daarnaast deed hij het gewoon beter op barf, mooiere vacht nou ja denk dat een ieder dat wel herkent.

Naast het slechte eten zit ik er nu ook mee dat ik niet echt meer een goede plek heb om vlees te geven. De keuken is geheel vernieuwd met mooie gestucte wanden waar de bloed en andere vieze vlekken niet zonder blijvend resultaat van verwijderd kunnen worden. Buiten vind ik geen optie omdat het dan binnen mum van tijd vergeven is van de vieze vliegen. Lees bij verschillende topics terug dat de tegels spoelen met een gieter water helpt maar dat haalt hier echt niets uit, ook niet met de toevoeging van dettol of bleek. En zo groot wonen we niet dus daar wordt ik echt niet blij van als ik zelf mijn broodje buiten zit te eten. En helaas aten ze niet zo netjes en bleven er altijd genoeg stukjes voor de vliegen over....

Vlees in de bench geven lijkt me zo een smeerboel worden en ben bang dat het gaat stinken. Wil wel proberen of het lukt om het op een kleedje te geven in een hoek die wel goed schoon te houden is. Maar dan zit ik nog steeds met dat miepen met eten. We bestelden altijd vlees bij Herbie en de mixen die gaan er prima in maar er moet ook af en toe bot, orgaan en groente gegeten worden en vind het zo zonde en frustrerend om het steeds weg te moeten gooien. Overigens is dat in het verleden nooit een probleem geweest heb ook niet echt een reden voor het miepen kunnen vinden.

We krijgen er in 1 1/2 week wel weer een pup bij dus heb goede hoop dat het eten dan weer beter gaat vanwege de "psychologische" competitie. En anders misschien toch zoveel mogelijk mixen geven en af en toe wat andere dingen proberen om te kijken hoe het gaat.

Nou tijdens het tikken van het topic toch wel weer wat ideeen gekregen voor een plek om te voeren. Zit alweer heel lang te twijfelen om terug over te stappen naar barf maar ga het gewoon doen. Hij heeft nu in zijn nek ook weer een rare uitslag wat volgens mij van die brokken komt en het idee van vers vlees voeren spreekt me zoveel meer aan.

Nou alvast bedankt en tja als iemand nog tips of adviezen heeft hoor ik het graag.

Gr. Karen
 
#1821939
Het eten op een kleedje ga ik proberen en ook zo een puppyren achtig iets vind ik een goed idee, ga daar even op broeden  ;)

Hmmm tja het aanbieden van eten heeft hier in huis wel tot wat woordenwisselingen geleid. Ik ben er vrij makkelijk in en heb er geen moeite mee om Manu zonder eten naar bed te sturen maar man lief denkt daar iets anders over. Hij roert ook met veel plezier een blikje kattenvoer, rodi hondenworst, vleesmix e.d. door zijn voer om dan vol overtuiging te zeggen dat dat goed is want dan eet hij. Inmiddels heeft hij ook wel door dat dat niet handig is en dat Manu hem gewoon een beetje voor de gek houd.

Nou ja ik heb hem overtuigd om weer met vlees te beginnen. Ik heb bij Herbie op de site gezien dat hij inmiddels zo een 5 verschillende mixen aanbied. Dat wil ik aanvullen met wat andere licht verteerbare dingen met name voor de nieuwe pup en dan afwachten wat Manu er wel of niet van eet.

Ga op de site nog eens goed struinen en kijken of ik er een naar omstandigheden goed menu van kan maken. In iedergeval voor de pup barf en Manu een beetje hoe het uitpakt.

Bedankt voor de tips.
#1823281
Honden zijn slim. Je beessie heeft volgens mij feilloos door dat als hij miept, er lekkere vette en zoute smaakjes aan toegevoegd worden. En al die aandacht is ook lekker.
Ik geef mijn hond tegenwoordig eten in de douche. Super makkelijk met schoonmaken en hij heeft zijn eigen veilige ruimte om op zijn gemakje te eten.
#1823284
Hhhahhahha je slaat de spijker echt op zijn kop. Manu heeft feilloos door hoe hij ons bespelen moet.

Eerder deze week heeft hij zo een 1 1/2 dag niet gegeten uit eigen keus wel te verstaan, het was niet goed genoeg voor meneer. Tot op een gegeven moment wij uitgegeten waren, meneer door had dat er van onze kant echt niks lekkers of extra's meer zijn kant op kwam en hij echt met hoge spoed naar zijn bak wilde omdat hij opeens door had dat hij honger had.

Nou ja heb een soort van menu in elkaar geknutseld en op het forum gezet. En heb er goede hoop in dat het goed komt.
#1832343
hier eet er 1 op een groot placemat (ikea) en de ander in de badkamer. ik kan me niet voorstellen dat je kleiner woont dan wij. (hihi) dus daar is denk geen probleem. en als je m kvv voert met gekookt water eroverheen voert en gewoon volhouden. dus niks anders na 10 minuten de bak weg halen en na een half uur weer terug zetten en na 10 min. weer weg halen.
momenteel zit ik met het zelfde probleem hoor! dat mijn mannen niet willen eten, houd mijn topic in de gaten en ik de jouwe, hopelijk kom je er uit en ik denk nog steeds dat ze zich zelf niet laten uithongeren hoor. ( kijk maar eens naar de animal cops waarin honden zelfs zand en takken gaan eten als er niks meer te eten is)
succes
#1832779
signmodel schreef: hier eet er 1 op een groot placemat (ikea) en de ander in de badkamer. ik kan me niet voorstellen dat je kleiner woont dan wij. (hihi) dus daar is denk geen probleem. en als je m kvv voert met gekookt water eroverheen voert en gewoon volhouden. dus niks anders na 10 minuten de bak weg halen en na een half uur weer terug zetten en na 10 min. weer weg halen.
momenteel zit ik met het zelfde probleem hoor! dat mijn mannen niet willen eten, houd mijn topic in de gaten en ik de jouwe, hopelijk kom je er uit en ik denk nog steeds dat ze zich zelf niet laten uithongeren hoor. ( kijk maar eens naar de animal cops waarin honden zelfs zand en takken gaan eten als er niks meer te eten is)
succes
En dat is nog teveel aandacht voor t 'gezeur'....  5 minuten om [te gaan] eten zoniet dan gaat de bak in de koelkast tot de volgende reguliere maaltijd -alles zonder commentaar- volgende voerbeurt idem
Een gezonde hond kan zonder problemen een paar maaltijden overslaan
Je kunt ook de maaltijd halveren , niet eten betekent dat de volgende keer de maaltijd nóg kleiner wordt, wel eten beloon je met een grotere maaltijd de volgende keer

T allerbelangrijkste is dat je geen drama maakt van t niet-eten, hondje moet weten/denken dat t jou geen fluit uitmaakt of er wel of niet gegeten wordt
#1833767
Als je hond verder niets mankeert, gewoon 1 dag niet eten, dan wel aanbieden, niet eten hop weg bak jammer dan.

Ik had hier eerst ook moeite mee maar zie wel dat ze toch soms proberen een spelletje met je te spelen.
Het kan idd ook zijn dat je hond verzadigd is van alle lekkers.

Gewoon dag geen eten, geen snoepjes niets. Dan gaat je hond vast gewoon weer eten.

Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door