Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1817491
Hallo,

Even eerst kort voorstellen.Ik ben Monoxxide uit belgish limburg en samen met mijn engelse bull Indy van nu 12 maanden oud ben ik geintreseerd in kvv en barf.Indy komt van bij een fokker waar ze op royal canin brokken zat, wij wisten toen nog niet beter en jammer genoeg heeft zij op brokken gestaan tot haar 9 maanden.Ze heeft wel sinds ze een pup is elke week 2 haringen gekregen omdat we toen gelezen hadden dat dit goed was voor tussenteen onstekingen en dagelijks een schaapsvetblokje met look of zeewier.

Toen zij 9 maanden was zijn we door het bullenforum in aanraking gekomen met KVV.Indy staat nu al 3 maanden op energique nr4 + nog elke week die 2 vissen op vrijdag als extra.Wij willen nu voor wat variatie in kvv gaan zorgen en waren uitgekomen op de Lupa site, daar willen we wat compleet mixxen gaan bestellen zodat ze niet elke dag dezelfde kvv moet eten.

Nu zijn we ook wel geintreseerd om wat barf bij te voeren, voornamelijk als extra want volledig barfen heb ik nog wat schrik voor.Nu zitten we met de vraag wat we het beste kunnen bijvoeren aangaande barf voor een hond wat op kvv compleet staat.Is het verstandig om deze barf dingen als extra te geven of sla ik best een maaltijd over op de dagen dat we ze wat barf willen geven?
Indy eet momenteel 500 gram energique verdeeld over 2 maaltijden per dag.
Zouden we best het lichte botwerk bijvoeren of is het beter om ograan of spiervlees bij te voeren?
Wij dachten om wat kippen en eendenekken en een paar kwarteltjes,vleugels en zalmkoppen mee te breng.
Kan ik dit allemaal ongestraft geven en vooral heeft ze daar wat aan?

Nog een fototje van indy voor de voorstelling.
http://lh6.ggpht.com/_U_gG49ssenQ/TLJbJ ... 40/008.JPG

Groeten Mono en Indy.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op ma 08 nov 2010, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#1817520
Hoi en welkom! De Belgische fractie wordt weer uitgebreid  ;)

Je kunt zeker barf-onderdelen bijvoeren bij kvv, en het beste geef je dan diersoorten/dingen die niet in de kvv zitten. Geen kip of rund en geen orgaan dus want daaruit bestaan de meeste kvv's.
Kwarteltjes is een prima idee, mooie beginnersbotjes. Eendennekken zijn wat harder maar als ze al 3 maanden vers eet kan ze qua bot wel wat hebben. Je zou voor de zekerheid kunnen beginnen met kippennekken en dan later overgaan op eend.
Zalmkop is hard werken en niet echt beginnersbot. Ik zou beginnen met zalmstaart of -graat (is hetzelfde), dat is niet zo hard en er zit vaak nog best wat vlees aan. Ook handig kan zijn om met sardienen te beginnen, dat eet lekker makkelijk. De meeste visboeren op de markt verkopen sardienen diepgevroren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door