Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1816883
Toen ik konijnennieren met vet wilde bestellen waren er een aantal mensen die mij waarschuwde dat er echt veel vet aan de nieren zaten.
Prima, ik moest ze toch hebben aangezien Tanja geen lam kan verdragen.

Nou gaf ik haar altijd 1kg nieren met vet en ging er vanuit dat het ongeveer 50/50 nieren/vet was.
De vorige keer had ik het vet van de nieren afgehaald en nu weer. Maar ik dacht nu 'laat ik eens wegen hoeveel vet en hoeveel nieren er nou in die ene kg zit'.
Ik had 249gr nier en 730gr vet en dus 21gr vocht of lucht.

De kilo nieren met vet kostte 1,75 per kg. Wat uitkomt op (249:1000= +/- 4 4X€1,75=) 7euro per kilo konijnennieren!!!
Nu kosten die zelfde nieren met ver 2,25 per kg, wat uitkomt op 9euro per kg! :o

Ik schrik best van de uiteindelijke prijs. Ik dacht eerst dus 3,50 per kilo nieren te betalen, maar het is gewoon het dubbele!
Door TMG1961
#1816975
Is inderdaad heel erg duur, daarom bestel ik ook geen konijnen niertjes meer. Had de laatste keer ook ruim 7 ons aan vet, nu krijgt Pixie maar 75gram nier per week maar ook dan blijven hele dure niertjes.
Door Benjy en Misty
#1817031
Erg duur inderdaad. Een beetje vet is niet erg maar dit is echt veel.
Ik heb dat eens gehad met kippenhartjes van Herby. Was ook veeel vet. Nu haal ik ze voor dezelfde prijs op de markt en heb er veel minder vet aan en dus voordeliger. Helaas zijn konijnenniertjes niet zo makkelijk aan te komen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1817093
Zo wordt het idd een duur geintje!

Nu moet ik zeggen dat ik het anders bekijk, want ook het vet voerde ik hier gewoon mee.
De prijs voor vet + nieren was namelijk betaalbaar. Maar ik wisselde ook af met geiten en lamsnier.
En daarbij krijgen ze hier ook wel karkas van kip, gans en fazant waar ook wat niertjes in te vinden zijn.
Zo werd het geheel prima betaalbaar.
Tegenwoordig niet meer, want het valt nu buiten mijn budget.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat als je alleen konijnenniertjes tot je beschikking hebt, dat dit minder leuk voeren is omdat je meer vet dan nier voert zo.
Door TMG1961
#1817159
May Linn schreef: Zo wordt het idd een duur geintje!

Nu moet ik zeggen dat ik het anders bekijk, want ook het vet voerde ik hier gewoon mee.
De prijs voor vet + nieren was namelijk betaalbaar. Maar ik wisselde ook af met geiten en lamsnier.
En daarbij krijgen ze hier ook wel karkas van kip, gans en fazant waar ook wat niertjes in te vinden zijn.
Zo werd het geheel prima betaalbaar.
Tegenwoordig niet meer, want het valt nu buiten mijn budget.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat als je alleen konijnenniertjes tot je beschikking hebt, dat dit minder leuk voeren is omdat je meer vet dan nier voert zo.
Mooie handtekening
Door Nadia
#1817305
Jeempie, dat word idd wel duur zo..
Vervelend als je kleine meisje geen lam kan verdragen, Hopelijk gaat het op de geit beter.
Door mysmoothcollies
#1818029
De paar keer dat ik konijneniertjes heb besteld, heb ik ze gewoon met vet gegeven, ging prima, had niet het idee dat het te vet was en daarnaast woeg ik het per keer af, 80 gram per maaltijd...geen probleem dus verder. Zou er niet te moeilijk over doen, zeker niet in de winter.
Door ulla
#1818073
mysmoothcollies schreef: De paar keer dat ik konijneniertjes heb besteld, heb ik ze gewoon met vet gegeven, ging prima, had niet het idee dat het te vet was en daarnaast woeg ik het per keer af, 80 gram per maaltijd...geen probleem dus verder. Zou er niet te moeilijk over doen, zeker niet in de winter.
Je hoeft er ook niet moeilijk over te doen, als je hond dat vele vet verdraagt, maar het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid nier die je voert.
En als je dan het vet eraf haalt "wat ik ook doe "hou je weinig nier over. ;)
Door pallas
#1818093
Ik vind het heel erg duur voor iets wat normaal gesproken vergefl*kkerd wordt.
Hier dus ook niet de konijneniertjes meer maar andere soorten.

Voor hetzelfde geld koop je een volledig konijn, heb je ook de andere organen erbij :P
Gebruikersavatar
Door pike
#1818222
mysmoothcollies schreef: De paar keer dat ik konijneniertjes heb besteld, heb ik ze gewoon met vet gegeven, ging prima, had niet het idee dat het te vet was en daarnaast woeg ik het per keer af, 80 gram per maaltijd...geen probleem dus verder. Zou er niet te moeilijk over doen, zeker niet in de winter.
Probleem is dan natuurlijk wel dat je de hoeveelheid orgaanvlees voor pakweg 75% vervangt door vet. En daar zitten de vitamines/mineralen die je graag wilt geven niet in. 
Door Krullebol
#1818346
Dat is precies waarom ik het na 4keer bestellen, ook maar niet meer koop.
Voor mijn gevoel werd het zelfs nog vetter, met de keer dat ik het kocht. Waar het eerst goed gegeten werd door de katten, lieten ze het op een gegeven moment toch liggen.
Geen nier hier meer. Moet eens lamsnieren proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door