Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#1816917
Mijn kattenvoer is bijna op en ik heb geen tijd om te malen. Nu wil ik wat in elkaar brouwen van smuldier enkelvoudig kip, enkelvoudig vlees en orgaanmix die ik gemalen en wel in de vriezer heb liggen. Die orgaanmix bestaat uit lamshart, rundernier, kippenmaagjes en eendenlever.
Ze krijgen ook regelmatig(paar keer per week) echt barf bestaande uit kippennekken, eendenekken, konijnkarkas, geitenvlees, rundvlees, kipfilet, hertenvlees.
Is het beter om rundergehakt te nemen ipv smuldier enkelvoudig vlees of maakt dat niet veel uit?

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1817055
ik vind het allemaal onherleidbare restjes, dus zou weinig uit moeten maken. voor een weekje kan je best een smuldiermenu geven, mits ze het eten.
willen ze echt niet knagen?
Door hannabelgje
#1817139
Ze knagen minimaal. Een kippennekje lukt nog wel. Ik ga vandaag eendennekken proberen, als dat lukt dan maak ik een smuldiermengsel voor dagen waarop er niet gebarft wordt.
Ze eten de smuldier wel goed, ook de complete variant met pens erin.
Door Mevroi Kruim
#1817196
Voor even kan dat best maar ik zou het zelf geen maanden voeren. Je weet niet wat er in zit dus je weet ook niet waar je met mengen op uitkomt.
Ik ging zelf eerder voor gehakt, nog mooier is als je de lappen uit kunt zoeken en de slager vragen om te malen.
Door hannabelgje
#1817343
Ik ben hard bezig om ze over te zetten op barf, ze eten wel spiervlees en orgaanvlees. jip eet ook botten, maar Fleur vindt dat te omslachtig. Het gaat wel beter omdat ze het jip niet gunt, maar het is nog steeds een proces. Het is ook echt voor een paar dagen per week, de andere dagen barfen ze. Maar ik ben bang dat ze anders te weinig bot binnenkrijgen.
Door hannabelgje
#1818496
De poezels hebben gisteren stukjes eendenek gegeten. Alles was op. Het begint echt te komen nu, vanavond staat er konijnkarkas op het menu.
Door Huskymeisje
#1818834
De mijne moeten geen smuldier. Geen enkele soort willen ze eten, behalve de kip die gaat er met hele lange tanden wel in, nadat ze me eerst een uur boos hebben aangekeken.  >:(

Normaal barfen ze dus maar het komt een enkele keer wel eens voor dat mijn vriezer leeg is en de bestelling nog een dagje op zich laat wachten. Ik wil het wel laten om dat nog voor ze te kopen. Ik haal nu gehakt in deze gevallen.
Door Mevroi Kruim
#1818875
Hier zijn ze ook niet te spreken over Smuldier, als er dan kvv op tafel komt, dan maar Rodi voor de hond of desnoods Energique  :P
Gebruikersavatar
Door koekje
#1819006
hier eten ze smuldier-kip zonder problemen, de andere enkelvoudige versies nog nooit geprobeerd. Ot heeft wel eens wat happen van complete smuldier met pens gegeten, Sien vond dat regelrecht niets anders dan stront.
Door Krullebol
#1819137
Smuldier vinden ze hier ook goor. Met 6 katten doen ze met 1 pakje van 400 gram, 2 dagen en dan ishet nog niet op. Normaal eten ze 1 kg CB per dag. Dus echt met lange tanden eten. En bij voorkeur geen smuldier hier
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door