Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1816512
Na avonden lang dit Forum doorspitten en vervolgens verdwalen, wil ik het toch anders aanpakken  :-[  Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!

Wij hebben een Duitse Dog pup van 12 weken oud. Hij kreeg bij de fokker Eukenuba brokken ( grote rassen pup lam/rijst  en gewone grote rassen pup brok gemengd) en daarbij kvv.
( ik heb een paar zakken diepgevroren bij het ophalen van de pup mee gekregen, volgens twee met pens, twee met vlees en kleine botjes erin en twee met puppymix? zaten geen etiketten op  )
Nu hij hier woont geef ik die brokken ook , Alleen eet hij ze nauwelijks. En ik geef smuldier, pens/vlees, kompleet vlees, hart, pens.
En ik heb deze week voor het eerst naturiss Puppy comleet gegeven.  En deze week 3 kippenmaagjes gegeven en vandaag een kipdrumstick.

Nu ben ik een beetje de draad kwijt en is het een chaotische bedoeling geworden en ik heb dus jullie hulp nodig.  :-\

Graag wil ik KVV èn BARF geven. Maar ben een beetje huiverig omdat het een Duitse Dog betreft. ivm het enorme groeien enzo.
Eiwit, Calcium .... ik lees zoveel verschillende verhalen!
Ook wil ik eerst weten wat hij wel en niet gaat eten wat betreft de Barf dingen, voor ik mijn vriezer vol heb met enge koppen ofzo, die hij niet gaat eten.
Kan ik af en toe wat verschillende dingen aanbieden, om te kijken of hij het wil eten? Of verstoor ik dan teveel de verhoudingen enz. die hij moet hebben.

Oja, Onze buurman slacht af en toe wat kleinere dieren .Binnenkort ga ik erlangs om te vragen hoe en wat.
Maar in iedergeval verkoopt hij hele kippen ( zonder ingewanden en veren)
En ook delen van schapen zou hij me kunnen verkopen.
Maar wat is dan handig? Niet gelijk een hele kop neem ik aan?  :biggrin2:

Hellup  :o

Alvast bedankt oor jullie tijd!
#1816536
Hoi, welkom hier  :)

Ik denk dat je al veel antwoorden hier vindt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html

Wat ik je wil aanraden met een opgroeiende hond en zeker van een groot ras, is om een kvv met een natuurlijke calciumbron te geven zoals carnibest, naturis, energique, haaksbarf, all animal en er zijn er nog meer.
Zit omdat honden die een onnatuurlijke calciumbron gevoerd krijgen een groter risico op botafwijkingen hebben.
Lees hier meer info en waarom: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,48632.0.html

Kvv en Barf kun je dus prima samen geven. Als je minder dan de helft aan barf geeft in de week, hoef je ook niet zo heel erg op de percentages te letten.
Je let dan wel op bv dat je niet altijd vleesbot voert, maar een beetje afwisseld.
Je kunt dus prima dingen uitproberen. Ik neem aan dat je het beginnersdocument gelezen hebt, dus wel beginnen met beginnersbotten  ;)
Ik zou voor jou jong hond, zeker een maaltijd vette vis inlassen, vanwege de omega 3. Dat zit vaak te weinig in kvv en wel is wel gezond.
Ook groentemix is een goede aanvulling op de kvv voor je jonge hond.
#1816544
Ik heb mijn pup , nu puber van 10 maanden direkt op Barf gezet.
Ik ben begonnen met eendennekken, kwartelkarkas,en kippenruggen.
Na twee weken ben ik dat gaan uitbreiden met konijn, en parelhoen.
Als je gedeeltelijk kvv geeft kan je daarnaast vleesbot en spiervlees geven, die niet in het kvv voor komen.
Zoals May Linn al zegt vette vis zoals sardien,makreel,panharing en zalm zijn ook een goede aanvulling, en groentenmix,eitje.
Mijn pup is goed opgegroeid,en zal niet onderdoen voor een pup van het formaat wat jij hebt. ;)
#1835488
Ojeee, ojee  sorry ! Dacht dat er niemand had gereageerd omdat ik geen mailtje had gekregen.
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Dank jullie wel voor de tips!  Begin het steeds meer te snappen allemaal.
Inmiddels heeft hij al wat verschillende barf dingen opgepeuzeld en vind hij het wel erg lekker.
Nu vind hij zelfs de KVV (naturis puppy) niet meer zo lekker en wacht dan op de barfjes  :biggrin2:
Hij heeft nu kippenpoot en -drumstick, eendennekken, kippennekken,makreel en runderstrot gehad.
Als ik jullie berichten zo lees , zou ik dus wat meer met de diersoorten moeten afwisselen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door