Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andrevanes
#1815998
Eshli moet afvallen omdat ze nu al aan de 60 kilo zit en dat is voor een teef te veel.
Ik wil nog wel heel even wachten tot de Prednison is uitgewerkt die ze heeft gekregen tegen de jeuk bij 3 hot spots.
Ze krijgt nu op het moment maar 800 gram smuldier per dag met als toetje 4 kippennekken.
Daarbij krijgt ze ook nog een half blik bonen per dag.
Ik kreeg al het advies om 700 gram vlees per dag te gaan voeren, maar is dit niet te weinig?
Ik kan dan nog wel de dosis bonen verdubbelen, maar ik heb mijn twijfels nog een beetje.
Chantal krijgt precies hetzelfde en die is van de 55 kilo naar 53 kilo gegaan.
Alleen krijgt Chantal geen bonen omdat ze die niet lust. :(
Laatst gewijzigd door andrevanes op zo 07 nov 2010, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#1816011
Hoi, blijft altijd moeilijk he dat afvallen. Ik zou gaan stoppen met de bonen en echt elke maaltijd af gaan wegen. Ga maar eens een weekje naar 700 gram, dan kun je zien wat er gebeurt. Bovendien zit er in een blik bonen ook redelijk veel zout, wat er weer voor kan zorgen dat ze vocht vast houd. Dat weegt natuurlijk ook. Je zegt zelf al dat Chantal wel afvalt, en die krijgt geen bonen. Dus dan maar geen bonen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1816014
Ik zou geen bonen uit blik voeren, die zijn vaak gezouten en dus niet erg gezond  ;)
Zou dan eerder kiezen om haar voer voor een deel uit groentemix te laten bestaan.

Ik weet niet hoe vet smuldier is, maar je zou ook nog kunnen kijken of je een magerder dieet kan voeren.
Als ze niet afvalt dan krijgt ze naar mijn idee toch te veel voer of te weinig beweging.
Zou dan zowel de beweging wat opschroeven (als dat kan) en daarbij nog iets minder voeren, idd bv naar 700gr.
Een hond hoeft niet snel af te vallen, liever niet zelfs, maar als er niks afgaat terwijl dat wel de bedoeling is werkt je dieet ook niet.
Door andrevanes
#1816023
Aan de beweging ligt het volgens mij niet echt.
Ze loopt in ieder geval iedere dag zeker een uur.
Ze heeft altijd al aanleg gehad om aan te komen, maar ze heeft altijd onder de 60 kilo gezeten.
Meer gaan bewegen zit er niet echt in omdat ze nu wel stram gaat worden door de ouderdom.
Ze is tenslotte ook al 9,5 jaar geweest.
Deze zomer heeft ze een flinke klap gekregen door de hitte waardoor ze heel weinig heeft bewogen.
Ze is wel heel grof voor een pyr teef, dus ik zou al blij zijn met 55 kilo.
Door andrevanes
#1816026
May Linn schreef: Ik zou geen bonen uit blik voeren, die zijn vaak gezouten en dus niet erg gezond  ;)
Zou dan eerder kiezen om haar voer voor een deel uit groentemix te laten bestaan.

Ik weet niet hoe vet smuldier is, maar je zou ook nog kunnen kijken of je een magerder dieet kan voeren.
Als ze niet afvalt dan krijgt ze naar mijn idee toch te veel voer of te weinig beweging.
Zou dan zowel de beweging wat opschroeven (als dat kan) en daarbij nog iets minder voeren, idd bv naar 700gr.
Een hond hoeft niet snel af te vallen, liever niet zelfs, maar als er niks afgaat terwijl dat wel de bedoeling is werkt je dieet ook niet.
De bonen spoel ik wel altijd een paar keer goed uit om het zout er uit te krijgen.
En bij Chantal is er niets veranderd met het eten.
De beweging bij Eshli opschroeven gaat 'm niet worden.
Pas geleden ben ik begonnen met Rymadil te geven wegens de stramheid en toen wilde ze meteen die dag 1,5 uur lopen.
Dat hebben we dan ook gedaan, maar de 2de dag toen ze hetzelfde rondje weer liep ging ze halverwege toch liggen omdat ze niet meer verder kon.
Door danielle1980
#1816351
moeilijk hoor, essie is ook altijd wat dik.
die weegt op dr minst 61 kilo en dan zit er geen gram vet aan.

die eet overigens 1200 gram op een dag, maar dan heel wisselend vlees qua barf en geen kvv
Door andrevanes
#1816511
Het zit dus duidelijk in de familie.
Meestal zit Eshli rond de 58 kilo, maar nu ze moeilijker gaat bewegen wordt ze ook nog wat zwaarder.
Zo te merken aan haar gedrag heeft ze er niet echt last van, want ze blijft Chantal gewoon uitdagen om te spelen.
Ze probeert ook nog of om de kortste weg naar huis te nemen of een gigantische omweg.
Toch hoop ik dat ik er toch wel een beetje van haar gewicht af krijg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door