Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ridge2010
#1815893
wij hebben een ridgeback pup en de laatste keer dat ik bij de da was voor zijn enting vroeg ze welk merk brok ik voerde,ik zei ik voer versvlees,was ze echt niet over te spreken voor een opgroeiende pup!!ze zei zoek maar een goed merk brokken voor grote rassen...
nu moet ik dinsdag weer voor de enting en ik voer nu energique,wat ga ik zeggen als ze er weer over begint??
Door Parelridder
#1815934
Dat je een kant en klare complete vers vlees voeding voert, verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak, waaraan een premix is toegevoegd en die geanalyseerd is op voedingswaarden? Lijkt me dat dit haar toch enigszins moet geruststellen.
Door M.P
#1815937
hallo

gewoon rechtuit zijn
zeggen dat ze niet weet waar ze over praat , dat ze zich moet bijscholen ivm voeding.
en je wilt je hond gezond groot brengen met normale voeding en niet met onnatuurlijk afval .goedkope granen , chemische vitaminen , onnatuurlijke stoffen. enz....
honden met brokken krijgen veel problemen zoals , nier , lever , gewricht , .....problemen.
moeder natuur doet het al eeuwen , waarom zou dat nu niet meer gaan.
gewoon zeggen wat jij daar van vind
doe ik ook gewoon tegen die van mij , ik heb er 3 en die heb ik al hartig aan gesproken , en die zijn mij heel behulpzaam als fokker...

klant is koning  

groetjes
Door geer
#1815942
[quote="M.P"]
hallo

gewoon rechtuit zijn
zeggen dat ze niet weet waar ze over praat , dat ze zich moet bijscholen ivm voeding.
en je wilt je hond gezond groot brengen met normale voeding en niet met onnatuurlijk afval .goedkope granen , chemische vitaminen , onnatuurlijke stoffen. enz....
honden met brokken krijgen veel problemen zoals , nier , lever , gewricht , .....problemen.
moeder natuur doet het al eeuwen , waarom zou dat nu niet meer gaan.
gewoon zeggen wat jij daar van vind
doe ik ook gewoon tegen die van mij , ik heb er 3 en die heb ik al hartig aan gesproken , en die zijn mij heel behulpzaam als fokker...

klant is koning  

groetjes
[/quote]

Mwoah, zou zou ik hem er niet inknallen. Ik heb het er gewoon niet over en als mijn dierenarts vraagt wat ik voer vertel ik het zo stellig dat er volgens mij weinig ruimte blijft voor discussie.
Door Nynke
#1815943
ik ga mee met M.P.

Ik zeg altijd tegen mensen dat ik voer zoals de natuur het bedoeld heeft. Honden hebben een spijsvertering gelijk aan dat van een wolf en wolven eten ook geen brokken en lopen ook niet met een steelpannetje rond om hun eten op een vuurtje te koken.
Door M.P
#1815958
dank je voor bij me mee te gaan, nynke.

GEER
waarom rond de pot draaien , een dierenarts mag gerust eens op zijn plaats gezet worden ivm voeding
dat het tegenwoordig alleen om geldwinning draait en niet meer om de gezondheid van je hond.
ook het vaccineren , ze kennen de merken die langer goed zijn , toch willen ze het niet gebruiken , allee nog meer geld in de portemonee......
sorry maar zo werkt dat niet.....

groetjes
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1815962
[quote="M.P"]
dank je voor bij me mee te gaan, nynke.

GEER
waarom rond de pot draaien , een dierenarts mag gerust eens op zijn plaats gezet worden ivm voeding
dat het tegenwoordig alleen om geldwinning draait en niet meer om de gezondheid van je hond.
ook het vaccineren , ze kennen de merken die langer goed zijn , toch willen ze het niet gebruiken , allee nog meer geld in de portemonee......
sorry maar zo werkt dat niet.....

groetjes
[/quote]

Ik ben dit gedeeltelijk met je eens.
Ja ik ben ook van mening dat de meeste dierenartsen geen verstand van voer en vaccinatie hebben.
Maar dat was bij ons een paar jaar geleden toch ook zo?
Als iemand dan zo stelling dit roept naar mij, maakt niet dat ik het meer aanneem.
Nu geld dat niet voor iedereen en als sommige dierenartsen rare niet ware dingen roepen dan wil ik ook weleens de waarheid zeggen.
Maar niet op voorhand  ;)

Ik kan me ook voorstellen dat "ridge2010" er ws niet op zitten te wachten een discussie aan te wentelen over iets wat ze net voert  ;)
Niet vervelend bedoeld maar toen ik net begon was ik nog aardig onzeker en kon echt niet 100% waterdicht vertellen waarom ik versvoer.
Ik zou gewoon zeggen dat een versvoert, een kant-en-klare complet mix. En meer niet.
Zou je dierenarts hier op of aanmerken op hebben, zou ik er of niet op ingaan of minimaal roepen dat je gewoon liever geen brok voert omdat deze niet zo gezond zijn voor honden.

Nu zeg ik het ook stelling dat ik zelf samenstel en dat ik heel goed weet waar ik mee bezig ben.
Mochten ze vragen hebben dat kan altijd, maar er is geen ruime voor een discussie over brok want daar is mijn mening duidelijk in.
Door Sylvi@
#1815969
Afhankelijk van mijn bui, vertel ik ze gewoon wat ze willen horen ::) ik zou er dus totaal geen probleem mee hebben om e zeggen dat ik RC puppy giant zou voeren in dit geval, want dat is wat ze wil horen toch!? Nou prima, zij blij.

Maar gelukkig heb ik dit probleem eigenlijk nooit meer aan de hand, da'sen die ik bezoek staan zelf ook achter vers.
Door M.P
#1815971
hallo
May Linn , het komt misschien hard over , maar ik bekijk het anders
je zult misschien wel weten dat ik voeding verdeel enz.. , er komen bijna wekelijks honden thuis over de vloer die al bijna een jaar aan het sugellen zijn , kunnen niet weg gaan bij hun hond , ze schijten zo plat dat je het met een emmer water moet wegspoelen , zijn al 25 keer naar hun dierenarts geweest , een ton spuiten gehad en 15 verschillende brokken .
dan zet je ze op vers en kunnen na een jaar pas een wandeling in de stad gaan maken zonder diarree , die zijn mij eeuwig dankbaar al heb ik daar niks bij te maken. en dan durft een dierenarts nog zeggen dat het niet goed is tegen de eigenaar.....
dat zijn eigenwijze dierenartsen , zo simpel is dat.
de klanten zeggen altijd ; mijne dierenarts heeft gezegd dat rauw niet goed is , dan zeg ik zoek een andere of durf hem eens te antwoorden , of geef hem mijn kaartje dan zal ik het hem zeggen , gewoon durven , het vertellen uit ondervindingen......

je hebt gelijk , 7 jaar geleden kende ik ook geen rauw , maar ik had er toch dadelijk vertrouwen in ( was toen met duck)

groetjes
Door Parelridder
#1815986
Ik zou niet de strijd zoeken, maar juist opening voor 'anders'.
Ik ga niet uit van onwil of het willen spekken van de eigen kassa (deze da adviseerde geen brok af te nemen bij hen, maar een brok te gaan zoeken ipv vlees gedurende de periode van grote groei en gaat dus uit van gezonder zijn mbv een brok).
Kies je een positie 'tegen' (aanvallend: je weet niet waar je over praat, laat je bijscholen, etc.) dan zal de ander (de dierenarts in dit geval) niet verleid worden te vragen of leren, maar danwel z'n mond houden, danwel 'terug vechten'.
De da heeft het advies gegeven met goede bedoelingen, ze is bezorgd dat een jonge hond te korten op loopt, danwel zich niet gezond ontwikkelt.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1816008
[quote="M.P"]
hallo
May Linn , het komt misschien hard over , maar ik bekijk het anders
je zult misschien wel weten dat ik voeding verdeel enz.. , er komen bijna wekelijks honden thuis over de vloer die al bijna een jaar aan het sugellen zijn , kunnen niet weg gaan bij hun hond , ze schijten zo plat dat je het met een emmer water moet wegspoelen , zijn al 25 keer naar hun dierenarts geweest , een ton spuiten gehad en 15 verschillende brokken .
dan zet je ze op vers en kunnen na een jaar pas een wandeling in de stad gaan maken zonder diarree , die zijn mij eeuwig dankbaar al heb ik daar niks bij te maken. en dan durft een dierenarts nog zeggen dat het niet goed is tegen de eigenaar.....
dat zijn eigenwijze dierenartsen , zo simpel is dat.
de klanten zeggen altijd ; mijne dierenarts heeft gezegd dat rauw niet goed is , dan zeg ik zoek een andere of durf hem eens te antwoorden , of geef hem mijn kaartje dan zal ik het hem zeggen , gewoon durven , het vertellen uit ondervindingen......

je hebt gelijk , 7 jaar geleden kende ik ook geen rauw , maar ik had er toch dadelijk vertrouwen in ( was toen met duck)

groetjes

[/quote]

Ik snap wat je bedoelt, ik ken deze verhalen idd ook en ben dan blij dat de baasjes op een manier in aanraking gekomen zijn met vers.
Als zoiets aan de hand is, kan ik me voorstellen dat je ook zo zou reageren naar een dierenarts toe.
Zeker omdat de klanten van een dierenarts toch vaak meer afgaan op hetgeen hun da zegt dan wat een ander zegt, omdat die het wel zou weten...
Er zitten meer facetten aan dit verhaal,
1. dierenartsen, ja krijgen iets mee over voeding maar meestal leuk gesponserd door brokkenmerk  :-X
En blijkbaar zijn de meeste dus zo goedgelovig dat ze dit gewoon aannemen. Wel met in het achterhoofd dat brokken een geaccepteerde voeding zijn voor honden.
Ik vindt dus aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant heb ik zelf toch echt liever een dierenarts die ook zelf nadenkt en niet alleen maar aanneemt.
Hierin ben ik het geheel met je eens dat een dierenarts die zomaar aanneemt dat brokken goed zijn en niet verder kijkt of zelf versvoer onderuit probeert te halen, van mij ook wel een woordje krijgt.

2. Het gaat hier om een vraag van iemand die net versvoert en enkel voor een pupenting naar haar dierenarts gaat.
Dat je gelijk vertrouwen hebt in versvoeren dat kan ik nog wel indenken, want dat had ik ook toen.
Maar ook ik kon toen niet gelijk alles onderbouwen waarom vers nou beter is.
Mensen stellen vaak de meeste rare vragen over versvoer, dierenartsen zijn daar vaak helemaal goed in en dan zou je dus als beginnent versvoerder behoorlijk stevig in je schoenen moeten staan om hier een antwoord op te geven.
Dat is hetgeen wat ik erin probeer te zeggen  ;)
Door Parelridder
#1816024
Daarop aanvullend: dierenartsen worden niet alleen geconfronteerd met klachten nav brokken, maar óók geconfronteerd met allerlei (ernstige) gevolgen van onvolledig zelf samengestelde voeding wat "vers vlees" of "BARF" genoemd  wordt. Een arts die er niet goed mee bekend is en evenmin de eigenaar voldoende kent om te kunnen inschatten op welke wijze deze dat doet, kan dus huiverig zijn voor "vers vlees" en geruster zijn op de resultaten van brokken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1816098
[quote="ridge2010"]
wij hebben een ridgeback pup en de laatste keer dat ik bij de da was voor zijn enting vroeg ze welk merk brok ik voerde,ik zei ik voer versvlees,was ze echt niet over te spreken voor een opgroeiende pup!!ze zei zoek maar een goed merk brokken voor grote rassen...
nu moet ik dinsdag weer voor de enting en ik voer nu energique,wat ga ik zeggen als ze er weer over begint??
[/quote]

Dat je Energique voert...punt uit klaar af...einde discussie.  Ze is je da maar en jij mag zelf bepalen wat je je hond te eten geeft. Het is jouw hond! Als zij daar problemen mee heeft in die zin dat ze in de toekmst ieder rukakkefietje op het voer gaat gooien en over brokken begint te zeiken, dan ben jij daar klaar en wordt het tijd voor een andere da, want dan wordt jij daar niet serieus genomen.


Echt, als die praktijken moesten bestaan van 1,8 miljoen vers gevoerde honden dan hadden ze het echt slecht hoor :-X
Door M.P
#1816108
hallo
we moeten misschien wel toegeven dat iedereen in het begin vertrouwen moet krijgen want je krijgt toch veel tegenwind.......
ik dacht bijvoorbeeld dat je ook vitaminen moest bijgeven dat het anders te weinig is , zowel brok als rauw , ook door dierenartsen en andere fokkers.


groetjes geert
Door Fido
#1816185
[quote="M.P"]
hallo

gewoon rechtuit zijn
zeggen dat ze niet weet waar ze over praat , dat ze zich moet bijscholen ivm voeding.
en je wilt je hond gezond groot brengen met normale voeding en niet met onnatuurlijk afval .goedkope granen , chemische vitaminen , onnatuurlijke stoffen. enz....
honden met brokken krijgen veel problemen zoals , nier , lever , gewricht , .....problemen.
moeder natuur doet het al eeuwen , waarom zou dat nu niet meer gaan.
gewoon zeggen wat jij daar van vind
doe ik ook gewoon tegen die van mij , ik heb er 3 en die heb ik al hartig aan gesproken , en die zijn mij heel behulpzaam als fokker...

klant is koning  


groetjes
[/quote]

Maar dient zich ook als koning te gedragen  ;)

Met bovenstaande tekst kom je eerder in aanmerking voor zeer laag allooi  :biggrin2: en goes arround comes arround  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door