Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#1815215
Zou die Premix niet toegevoegd worden om het "compleet" te maken? Want CB is een compleet KVV vele andere KVV's zijn niet compleet.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1815255
Dat is inderdaad om het compleet te maken. In iedere diersoort zitten andere nuttige stofjes.
Deze complete kvv soorten bevatten maar 1 of 2 diersoorten maar zou je doordat er een premix aan toegevoegd is, in principe toch jaar in jaar uit moeten kunnen voeren zonder dat er tekorten ontstaan.
Haaksbarf bijvoorbeeld voegt geen premix toe, en die moet je dan ook zelf "compleet" maken door minimaal 5 verschillende diersoorten af te wisselen.
Door Michelle Vrolijk
#1815314
Aha, het wordt me iets duidelijker. Ik heb hieronder de premixlijst van Naturis neergezet. Het merendeel zegt me weinig maar ik begrijp niet wat suiker in de lijst doet. Iemand een verklaring? Op zich vind ik het fijn dat Naturis zo veel soorten heeft zodat ik meer kan afwisselen.

Samenstelling Premix 
Toegevoegde vitamines- mineralen- sporenelementen
Omschrijving Premix Eenheid
ruw eiwit  2,13 g
ruw vet 0,03 g
ruwe celstof 0,01 g
suiker 865,92 g
magnesium 10,00 g
kalium 0,13 g
lysine 0,19 g
methionine 0,05 g
methionine + cysteine 0,07 g
theorine 0,15 g
tryptofaan 0,02 g
vitamine A 750000,00 IE
vitamine D3 75000,00 IE
vitmaine E
7500,00 mg
vitamine K3 100,00 mg
vitamine B1 500,00 mg
vitmaine B2 612,50 mg
niacine 2500,00 mg
d-patotheenzuur 1250,00 mg
vitamine B6 600,00 mg
vitamine B12 2750,00 mcg
biotine 10000,00 mcg
choline chloride 15000,00 mg
foliumzuur 100,00 mg
vitamine C 5000,00 mg
Fe ( ijzer(II)sulfaat) 2500,00 mg
Mn (mangaan(II)oxide) 0,00 mg
Mn( mangaansulfaat) 1250,00 mg
Cu (koper(II)sulfaat) 200,00 mg
Zn ( zinkoxide) 0,05 mg
Zn (zinksulfaat) 3000,00 mg
J (kaliumjodide) 75,00 mg
Co ( cobalt(II)sulfaat) 30,00 mg
Se (Na-seleniet) 10,00 mg
Door Lizzy
#1815400
Ik zou dezelfde vraag hebben. Wat on earth moet een hond met suiker?

Maar zoals HannekeKjell het schrijft, zit het precies hoor. In theorie kun je van Carnibest 1 smaak voeren, jaar in jaar uit. Bij veel merken die geen premix bevatten, bevelen aan meerdere smaken te voeren. Er zijn ook wel weer uitzonderingen daarop. Bandit en Bibi en Carnivoer zijn er daar volgens mij weer twee van. Daar zit geen premix in en ze bevelen ook niet aan meerdere smaken te voeren. Ze voegen echter wel weer dingen toe als plantaardige olie enzo. Voor bijv. vitamine E. Maar volgens de berekeningen van de fabrikanten (of analyses?) zouden deze voeren compleet zijn, zonder chemische toevoeging.
Door Anne in Zweden
#1815453
Nog afgezien van de vraag waarom er suiker door de premix zit: heb je de hoevéélheid suiker al gezien?! 865,92 gram! Da's bijna een kilo! Als dit de ingrediënten zijn van 1 kilo premix, dan wist ik het wel: voor mij een kvv zónder premix!

Blij dat ik barf... :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#1815489
[quote="Michelle M."]
Aha, het wordt me iets duidelijker. Ik heb hieronder de premixlijst van Naturis neergezet. Het merendeel zegt me weinig maar ik begrijp niet wat suiker in de lijst doet. Iemand een verklaring? Op zich vind ik het fijn dat Naturis zo veel soorten heeft zodat ik meer kan afwisselen.

Samenstelling Premix 
Toegevoegde vitamines- mineralen- sporenelementen
Omschrijving Premix Eenheid
ruw eiwit  2,13 g
ruw vet 0,03 g
ruwe celstof 0,01 g
suiker 865,92 g [/quote]

Dit is toch zeker een tikfout  :o :o ??? ???
Door Parelridder
#1815742
[quote="Lizzy"](...) Bij veel merken die geen premix bevatten, bevelen aan meerdere smaken te voeren. Er zijn ook wel weer uitzonderingen daarop. Bandit en Bibi en Carnivoer zijn er daar volgens mij weer twee van. Daar zit geen premix in en ze bevelen ook niet aan meerdere smaken te voeren. Ze voegen echter wel weer dingen toe als plantaardige olie enzo. Voor bijv. vitamine E. Maar volgens de berekeningen van de fabrikanten (of analyses?) zouden deze voeren compleet zijn, zonder chemische toevoeging.[/quote]
Darf bevat ook geen premix, maar ook geen andere toevoegingen. Het bevat 5 diersoorten (eend, kip, geit, lam, rund) en de analyse stelt dat het compleet is. 't Is puur spiervlees, botten (kip en eend), organen en seizoensgroenten.
Door Michelle Vrolijk
#1815897
[quote="pike"]
Dit is toch zeker een tikfout  :o :o ??? ???
[/quote]

Geen idee, ik heb copy/past gedaan vanaf hun site. Feit is wel dat mijn hond (naast CB) de Naturis compleet, dus met premix, met smaak eet, de enkelvoudige rollen (dus zonder premix maar niet de barf producten) met langere tanden eet, helemaal dag 2.
Ik vind het prettig dat Naturis de premix ingredienten op hun site zet, gewoon open en eerlijk, ookal ben ik niet helemaal blij met de samenstelling. Jammer dat niet alle fabrikanten dat doen.
Door Michelle Vrolijk
#1815898
[quote="Lizzy"]
Ik zou dezelfde vraag hebben. Wat on earth moet een hond met suiker?

Maar zoals HannekeKjell het schrijft, zit het precies hoor. In theorie kun je van Carnibest 1 smaak voeren, jaar in jaar uit. Bij veel merken die geen premix bevatten, bevelen aan meerdere smaken te voeren. Er zijn ook wel weer uitzonderingen daarop. Bandit en Bibi en Carnivoer zijn er daar volgens mij weer twee van. Daar zit geen premix in en ze bevelen ook niet aan meerdere smaken te voeren. Ze voegen echter wel weer dingen toe als plantaardige olie enzo. Voor bijv. vitamine E. Maar volgens de berekeningen van de fabrikanten (of analyses?) zouden deze voeren compleet zijn, zonder chemische toevoeging.
[/quote]

IK voer al een tijd CB tot volle tevredenheid. Ik vrees echter dat mijn hond, zonder afwisseling, slechter gaat reageren op CB ivm mogelijke voedingsallergieen. Wat je bij mensen ook wel hebt. Ik wil dus meer gaan afwisselen. Ik zoek dan ook een vergelijkbaar goed merk, met smaken die vlgns de Chinese gedachte verkoelend zijn, zoals bijv rund. Iemand een suggestie?
Door M.P
#1815917
hallo

u zult geen premix vinden bij HB , dat voegen ze niet toe , dus afwisselen in smaken.
shaweca is ook van hun , dat is de goedkopere versie van .


groetjes geert
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1815924
[quote="Michelle M."]
Dank voor de reactie en fijn dat er geen premix over zit. Wat is het verschil tussen Shaweca en HB, behalve de prijs?
[/quote]

Shaweca bevat kippenbouten, Haaksbarf bevat enkel 1 diersoort (botten dus ook van desbetreffende diersoort)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door