Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1815552
Omdat die kieskeurige puber van mij weigert de helft van het orgaan etc. te eten, maal ik zijn eten nu zelf. Toen ik nog barf gaf, at hij rustig 10 dgn niet als meneer het niet lekker vond. En hij is dus nu 11 maand, dus nog in de groei en vindt ik het dus wel heel belangrijk dat hij wel eet. Vooral het orgaan i.v.m. de vitamientjes etc. Dus hier komt mijn gemalen barf menu;tje

Jamey is een (kieskeurige) Pyreneese Herder van nu 11 maand. Hij weegt ongeveer 10 kg en hij krijgt 5 % van zijn lichaamsgewicht.
Dat is dus 500 gram per dag. Van minder wordt hij ernstig skeletje ::) en meer eet hij niet.

Ik heb gemalen:
3 kg vleesbot: haaskk, kipkk, kalkoennek
2 kg spiervlees: runderkopvlees, hert
1,2 kg orgaan: waarvan 600 gram lamspens, 200 gram eendenlever, 200 gram kippenhart en 200 gram konijnennier (zonder het vet)

Ik geef hem van ons eten de gekookte groente;s en elke dag een visolie capsule want vis eet meneer ook niet.
En dan 1 of 2 keer in de week een eitje, af en toe wat biologische yoghurt en elke dag chlorella.

Kan dit menu door de beugel? Hoop dat meneer als hij wat ouder is (en niet meer zo pubert weer ongemalen kan eten, maar nu moet het zo maar even. Hij was op een gegeven moment zo mager dat ik bang was dat ik de dierenbescherming op de stoep zou krijgen.
Door Lizzy
#1815565
Grofweg komt dat neer op 48% vleesbot, 32% spiervlees, 19% orgaanvlees (inclusief pens). Dat is prima. Ik tel stuk of 8 diersoorten. Kortom, dit ziet er uitstekend uit! Het gaat helemaal goed komen met die kieskeurige puber van je!
Door anne-rené
#1815654
Ik zit er ook aan te denken om van de KVV af te stappen en het zelf te gaan maken.
Maar hoe die ik dit met de botten? Maal jij deze zelf???
Ik wil liever niet de botmix kopen omdat ik graag precies wil weten wat er in het menu zit.

Botten heel geven is geen optie bij mij. Ik hoor graag hoe jij dit doet.
Door suzanne 1
#1815968
[quote="anne-rené"]
Ik zit er ook aan te denken om van de KVV af te stappen en het zelf te gaan maken.
Maar hoe die ik dit met de botten? Maal jij deze zelf???
Ik wil liever niet de botmix kopen omdat ik graag precies wil weten wat er in het menu zit.

Botten heel geven is geen optie bij mij. Ik hoor graag hoe jij dit doet.
[/quote]

Ik maal idd de vleesbotten zelf. Ik heb vorige week via barfplaats een porkert handmolen gekocht, en hier maal ik de botten mee. Zelfs haaskarkas draait ie er doorheen, alleen is het wel zwaar spierballenwerk hoor. Maar nu weet ik in ieder geval wel wat ik mijn hond voer en dat weet ik met een kvv niet.  Ook is het niet zo'n groot hondje dus ik hoop dat als ie uitgegroeid is zeg maar dat ie wat minder gaat eten, en dan hoef je natuurlijk ook minder vaak te malen ;) Heb er gister 6 kilo gemaald, en daar doe ik dan 12 dagen mee.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door