Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1815192
Hoi  :biggrin2:

Volgens mij heb ik een verwend nest in huis...

Vanaf dat Ruff bij ons is (8 weken) ben ik overgeschakeld naar KVV en wat later aan het BARF'en geslagen en ze vond het fantastisch.
Nu is ze van de week begonnen met tegen heug en meug d'r kip vleesbot te eten en gister zelfs te weigeren.
Ze heeft gister d'r geiten spiervlees wel gegeten, maar d'r biogarde en ei tegen heug en meug opgegeten.
En vanmorgen voor het eerst konijn vleesbot laten staan en ze doet nu al 2 uur over d'r konijn orgaan..
Ze sleept stukje voor stukje uit d'r bak, likt het schoon, begint te knagen, spuugt het uit en vervolgens loopt ze terug naar d'r bak en begint aan het volgende stukje, dus ze loopt echt d'r eten te verzieken...

Nu is het zo dat de oudere hond wel eens ingezet werd als ze liep te meuken en dat doen we nu ook, want dan gaat ze er als een aasgier op af, pakt het op en gaat het hele ritueeltje op een ander plekje uitvoeren..

Ik ga d'r bak nu weg halen en biedt het vanmiddag nog eens aan, maar denk niet dat ze het gaat eten eerlijk gezegd..

Wat zouden jullie doen??
Vanavond moet ze eigenlijk hertenspiervlees, maar heeft dit nog nooit gegeten..
Toch geven vanavond in de hoop dat ze dit wel eet??

Ze eet wel snoep, dus is echt aan het zeiken...

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
#1815206
Ik dacht ook aan overvoeren. Na lang gemutst te hebben met Teun bleek dit bij hem ook het geval te zijn.
Ik ben hem 's morgens een heel klein beetje gaan geven en 's avonds de helft van wqt hij mocht hebben... na een klein weekje was het gemust een stuk minder en toen hij zijn eten niet meer in de bench kreeg en juffrouw Saartje op 1,5 meter op de loer ging liggen was het probleem eigenlijk helemaal over.
#1815227
herkenbaar,roef die was me aan het uit proberen.
mischien dat er nog wat lekkerders komt als ik dit niet eet(en idd wel gedroogde snacks willen ;))
ik heb mijn poot stijf gehouden en na 3 dagen at hij zonder morren zijn bak leeg,het ging om haaskarkas en roef vond dat maar zozo.na 3 dagen niet eten vond hij het in eens wel lekker ;D
#1815290
Of ze is aan het wisselen en heeft er last van.
Minder geven of eerst eens een maaltijd of 2 overslaan kun je altijd proberen, vaak werkt dat heel prima.
En sowieso 2 uur over het eten doen is hier niet aan de orde. Ze kunnen gelijk aanvallen en dan krijgen ze voor orgaan 1 minuut, voor spiervlees en pens 5 en voor iets serieus als een lamskop een half uur max.
Met de katten doen ik het trouwens ook zo. ik zet de bakjes neer, trekken ze de neuzen op gaan de bakjes gelijk weer weg en krijgen ze de volgende maaltijd een herkansing. Ligt er na 20 minuten nog iets of leggen ze iets naast de bak om er niet meer naar om te kijken dan gaat dat weg voor de volgende maaltijd. Eten ze het dan nog niet dan gaat het naar de honden en krijgt de kat in kwestie een paar dagen 1/2 menu.
#1815317
Als het eten na een minuut of 15 niet op is gaat het de koelkast in en krijgt ze het de volgende keer. Heb zelf het nog niet meegemaakt met Pixie. Kan begrijpen als je een erg jonge hond hebt dat je van alles probeert maar vanaf een bepaalde leeftijd kunnen ze best wel een keer een maaltijd missen. Mijn vorige hond had standaard 1 dag in de week een vasten dag.
#1815451
ben het er helemaal mee eens... ze is verzadigd... hoeveel % geef je nu?

ik gaf 6% en geef nu 3% en het gemuts is nu afgelopen ze eet gewoon normaal. Het gemuts begon hier met 8-9 maand....

en.... geef veeeeel minder tussen door ;-)

waarschijnlijk heeft ze dus nog genoeg in d'r buikje en heeft dus ook nog steeds gewoon ontlasting....
#1815650
DJ en Doerak schreef: Krijgt ze niet te veel? Eens een dagje of 2 overslaan en dan kleinere porties aanbieden zodat ze goed honger krijgt.
Nu jullie dit zeggen denk ik wel dat dit het is, want normaal eet ze alles met smaak maar begint nu zo te mierenn**ken..

Ik had haar op 6% van d'r lichaamsgewicht gezet en dat wil ik graag ook een beetje zo houden, want ze zal eerder terugvallen in gewicht dan dat ze dikker zal worden.
Ik heb een eigen hondenuitlaatservice waarmee ze iedere dag mee gaat, dus beweegt gewoon erg veel voor zo'n jonge hond, dus wil graag dat ze genoeg binnen krijgt.

Ze heeft vanavond wat gehakt gehad waar ze in eerste instantie d'r neus voor ophaalde maar binnen een minuut besloot ze het toch lekker op te eten, dus ikke is blij.
Ik geef de doggies morgen KVV, kan ze het lekker makkelijk naar binnen werken ipv d'r best moeten doen om het te kraken.
roefje schreef: herkenbaar,roef die was me aan het uit proberen.
mischien dat er nog wat lekkerders komt als ik dit niet eet(en idd wel gedroogde snacks willen ;))
ik heb mijn poot stijf gehouden en na 3 dagen at hij zonder morren zijn bak leeg,het ging om haaskarkas en roef vond dat maar zozo.na 3 dagen niet eten vond hij het in eens wel lekker ;D
Wat leuk dat die van jou ook Roef heet!!
Ik wilde mijn hondje ook Roef noemen (Roef Ragas) maar vriendlief wilde dit niet, dus nu heet ze wel Roef maar dan geschreven Ruff, dat is dan weer`1 of ander fine-tunningsbedrijf van Porche ofzo  ::) hij blij ik blij en Ruff word Zoef genoemd haha
HannekeKjell schreef: Ze zou inderdaad verzadigd kunnen zijn, maar het zou naar mijn idee ook kunnen zijn dat ze binnenkort loops wordt.
Ik lees ook van veel mensen dat teefjes dan gaan miepen met hun eten.
Oeiii dat hoop ik toch niet... ik ga maandag meteen de DA bellen om een afspraak te maken om haar te laten helpen, wil het doormiddel van laparoscopie laten doen..... hoop dat ik nog op tijd ben...
Mevroi Kruim schreef: Of ze is aan het wisselen en heeft er last van.Minder geven of eerst eens een maaltijd of 2 overslaan kun je altijd proberen, vaak werkt dat heel prima.
En sowieso 2 uur over het eten doen is hier niet aan de orde. Ze kunnen gelijk aanvallen en dan krijgen ze voor orgaan 1 minuut, voor spiervlees en pens 5 en voor iets serieus als een lamskop een half uur max.
Met de katten doen ik het trouwens ook zo. ik zet de bakjes neer, trekken ze de neuzen op gaan de bakjes gelijk weer weg en krijgen ze de volgende maaltijd een herkansing. Ligt er na 20 minuten nog iets of leggen ze iets naast de bak om er niet meer naar om te kijken dan gaat dat weg voor de volgende maaltijd. Eten ze het dan nog niet dan gaat het naar de honden en krijgt de kat in kwestie een paar dagen 1/2 menu.
Dikgedrukte heb ik ook even gedacht, dat d'r kiezen aan het wisselen zijn en ze gewoon pijn heeft met kraken.
Ik wil graag dat ze WEL eet (eerder uitgelegd waarom) dus probeer het dan even met gemalen vlees..

Evie schreef: Hahah het lijkt wel hetzelfde berichtje als dat ik destijds heb geplaatst. Hier bleek het ook overvoeren-verzadigd te zijn. Ze is nu 10 maanden en is nog regelmatig aan het mutsen

groetjes Evie
Lekker vooruitzicht  ::) haha
Laten we het beste er maar van hopen en dat het vanzelf weer overgaat :)

Bien schreef: ben het er helemaal mee eens... ze is verzadigd... hoeveel % geef je nu?

ik gaf 6% en geef nu 3% en het gemuts is nu afgelopen ze eet gewoon normaal. Het gemuts begon hier met 8-9 maand....

en.... geef veeeeel minder tussen door ;-)

waarschijnlijk heeft ze dus nog genoeg in d'r buikje en heeft dus ook nog steeds gewoon ontlasting....
Heb al eerder in dit bericht geschreven dat ik inderdaad ook 6% geef en eigenlijk het ook nog even zo wil houden als madammeke meewerkt :biggrin2:
Tussendoortjes krijgen ze naaaaauuuuuwelijks.
Mijn oudere hond word al dik van lucht dus om hem zo mooi slank te houden als ie is geef ik bijna nooit tussendoor iets en de kleine krijgt dan dus ook niets want anders vind ik het niet eerlijk.
Ze hebben al een aantal "opa's en oma's koekie" en als we daarheen gaan worden ze dus verwend, want opa's en oma's mogen dat natuurlijk ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door