Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dacelo
#1814589
Wie van jullie heeft er nog meer ervaring met Oral Care van Teddy's Pride?
Mijn rottweiler reu heeft altijd een enorm stinkende bek gehad. Eigenlijk had ik gehoopt dat dit met het voeren van vers vlees over zou gaan, maar helaas, dit gebeurde niet. Hij heeft snel bruine aanslag op zijn tanden en zijn lieftallige kusjes waren niet te harden!  :-\
Na 1 week gebruik van Oral Care was de stank er helemaal uit! Nu blijft de bruine aanslag wel daar zal ik waarschijnlijk even voor langs de da moeten.
Door Lizzy
#1815093
Dit zit er in: Ingredients: Soy protein isolate, silicon dioxide, ProBiora3 (S. uberis KJ2, S. oralis KJ3, S. rattus JH145). Jammie!

Misschien moet je je hond eens wat geschikte vleesbotten gaan geven?
Door Dacelo
#1815112
Hij barft, dus in principe dacht ik daar wel goed mee te zitten.
En wat betreft al die stoffen, dat zegt mij niet zo veel... Niet goed?  :-\
Een tandenkrabbertje heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik denk dat ik daar niet zo handig in ben... Heb zelf ook een gruwlijke hekel aan alle tandartsen....  ::) Ik krijg er de rillingen van als ik er mee bezig ben...
Laatst gewijzigd door Dacelo op za 06 nov 2010, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1815119
Dacelo schreef: Hij barft, dus in principe dacht ik daar wel goed mee te zitten.
En wat betreft al die stoffen, dat zegt mij niet zo veel... Niet goed?  :-\
Een tandenkrabbertje heb ik ook al eens geprobeerd, maar ik denk dat ik daar niet zo handig in ben... Heb zelf ook een gruwlijke hekel aan alle tandartsen....  ::) Ik krijg er de rillingen van als ik er mee bezig ben...
Dus hij eet voldoende vleesbot? Wat voor vleesbot eet hij? En hoe lang al?

Ik weet niet, ik snap niet zo goed wat soja eiwitten in dit goedje doen...?

Tandenpoetsen helpt ook niet? Als het nodig is, zou ik zijn gebit inderdaad laten reinigen door de DA en daarna goed bijhouden met tandenpoetsen.
Door Dacelo
#1816022
Hij barft nu ongeveer een jaar. Eet alles wat ik hem geef en dat varieert van ribben tot hele prooidieren, schouderbladen, makreelkoppen. Allemaal vrij stevig bot. Maar een bezoek aan de da zal waarschijnlijk onvermijdelijk zijn...
Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1816052
zal het goed weghalen of laten halen en daarna gewoon lekker blijven barfen, grote kans dat het lang zo erg niet meer wordt!
je kan eventueel plaque off gaan geven, hier een hond ook met aanleg voor tandaanslag, ik geef hem dan een poosje plaque off en kan het dan zo met een krabbetje weghalen en dan ruikt ie ook beter uit zijn bekkie!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door