Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marchje
#1814932
Ik ga binnenkort weer KVV voeren. Heb een poos FarmFood gevoerd omdat de prijzen van Duck me te hoog werden en ik me eerst beter wilde gaan inlezen in wat ik wilde gaan voeren ipv Duck. Nu heb ik min of meer besloten ook een beetje bij te gaan barfen, of ze als 'tussendoortje' en beetje barf te voeren (het begin is er en mezelf kennende duurt het 'beetje barfen' niet zo lang ;))

Als ik straks weer KVV ga voeren en ik combineer dit met kippenekjes en vis (bijv. zalmkoppen, kabeljauwkoppen), kan dat dan? Of is vis meer iets voor de verder gevorderde barfende honden?
Gebruikersavatar
Door pike
#1814958
Kippenekjes kan je zonder probleem geven maar een zalmkop vind ik toch wel iets voor de ietwat meer gevorderde barfhond. Dan kan je beter (een) sardientje(s) geven.  ;)
Door Marchje
#1814999
Oké, bedankt!

En, als ze wat verder gevorderd zijn en de visboer heeft bijvoorbeeld wat afval voor me (tsja, er rijden hier drie langs mijn huis per week dus als ik wat kan krijgen...) wat kan ik ze daar dan het beste van geven en wat niet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1815631
Mukkus schreef: Oké, bedankt!

En, als ze wat verder gevorderd zijn en de visboer heeft bijvoorbeeld wat afval voor me (tsja, er rijden hier drie langs mijn huis per week dus als ik wat kan krijgen...) wat kan ik ze daar dan het beste van geven en wat niet?
Je moet er in ieder geval voor waken dat je geen zak met ingewanden krijgt, want dan ben je niet blij :-X :biggrin2:  Maar koppen van de standaard-visboervissies (zalm, schol, schar, ongezouten haring) kunnen goed. Evenals de graten waar de filets vanaf gesneden zijn. Zalmkop hoeft niet te hard te zijn, maar kan door de vetheid voor een beginnende barfer te vet zijn. Geef je 'm in het begin gedoseerd dan is er meestal niets aan de hand.
Kabeljauwkoppen zijn al snel te hard en veel honden vinden ze niet te knagen. Die zou ik dus niet aanpakken. (of je meot er een soepie van willen koken :biggrin2:)
Door Marchje
#1815717
Angelique schreef: Kabeljauwkoppen zijn al snel te hard en veel honden vinden ze niet te knagen. Die zou ik dus niet aanpakken. (of je meot er een soepie van willen koken :biggrin2:)
Mwah, daar voel ik dan weer niet zo veel voor :P
Door Elf
#1815811
Gaat prima! Ik voer de honden ook hoofdzakelijk KVV en regelmatig een barfdagje tussendoor. Makreel vinden ze hier heerlijk, zalmkop ook maar 1 van de 2 honden gaat daarvan aan de diarree. Parelhoenkarkasjes, kippenpootjes, enz.. Als je honden geen barf gewend zijn zou ik wel met de beginnersdingetjes beginnen en langzaam uitbreiden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door