Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1814096
ik weet niet wat mijn meisje kyra heeft. die loopt (van wat ik kon zien) sinds gisteren af en toe mank. dan denk ik achter en dan denk ik voor. niet constant. ik heb haar voetjes geinspecteerd maart zie geen sneetjes in haar voetzooltje mag in haar voetje knijpen zo hard ik kan en geen kik. het is ook niet constant. heeft iemand suggesties? zou traumeel helpen? al hoewel ik niet weet waartegen. knie merk ik niks aan haar en schouder ook niet...
Laatst gewijzigd door lightning op vr 05 nov 2010, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#1814166
iedere dag met wandelen gooien we met een bal. dat is het enige wat we eigenlijk hebben gedaan de laatste dagen. misschien toch een rare bocht gemaakt of afgeremt. zondag had ze een wedstrijd frisbee en daarna liep ze niet mank... vandaar dat ik het niet zo begrijp
Door lightning
#1814682
ik weet nu wat het is. vandaag kwam ik thuis en mijn man zei dat ze nu heel erg beroerd liep. ik die hele poot (rechtsvoor) nagekeken met mijn vingers tussen de tenen en dat vond ze niet fijn. ik beter die teen bekeken en de nagel. nou is aan 1 teen de nagel aan de onderkant geheel weg. het leven ligt dus geheel blood. gewoon bovenop op de voet zit de nagel dus nog wel. heeft iemand verder tips? ik heb nu gespoeld en laten weken in de waspoeder (bio?) ben de naam even kwijt. wat kan ik nog meer doen?
Door lightning
#1814746
waar kan ik dit weekend nog groene leem halen? heb het niet in huis :-[ ik zal niet meer weken maar haar poot was wel erg vies kwam veel vuil af.
Door pallas
#1815147
lightning schreef: waar kan ik dit weekend nog groene leem halen? heb het niet in huis :-[ ik zal niet meer weken maar haar poot was wel erg vies kwam veel vuil af.
Ruitersport winkel heeft het ook wel. Vaak kant en klaar in tube (makkelijk)

Succes met de nagel ,na een paar dagen is de ergste gevoeligheid er wel af, anders misschien een sokje of schoentje aan doen :)
Door lightning
#1818785
even een update. ze loopt nog steeds mank. nu zit naar die teen waar de nagel bijna weg van is op die andere teen ook een wond (zagen we een dag later) heeft ze veel aan lopen lebberen. nu bijna niet meer maar ook dat is open. ze loopt niet lekker. wel met schoen aan buiten maar verder gewoon met niks. ze komt niet van haar plaats af alleen om wat te eten maar verder niet meer. begroeten doet ze niet. geen koorts maar voetje is wel warm. de rest van haar pootjes zijn koud. zelf heeft ze geen koorts. ze loopt alleen nog steeds mank.
Door lightning
#1823409
Kyra gaat vanavond naar de dierenarts. Ik heb in de gaten dat haar eigen kapotte nagel haar eigen teen beschadigt. niet echt de bedoeling
Door lightning
#1823837
nu moet kyra een week een kap om. ze sopt dus toch te veel. de da denkt dat het door het soppen komt. nu een week de kap om (alleen als we er niet zijn) zodat het rust heeft en een zalf mee zit ook iets van honing achtsi iets in die zalf. mocht het goed vet in smeren ook die nagel zodat het zachter word. ze had wel goed last van die nagel. ontstoken was het niet, maar dat wist ik al. ze zei als ik hier nu een stukje af zou knippen dan zou het ene bloedbad worden met andere woorden dat bloed als een rund en aangezien er bijna niks op zit wilde ze daarmee wachten. nu heeft ze de kap om (even wennen) maar leuk vind ze het niet. ze probeerd hem af te doen met haar poten. ben benieuwd wat ze vannacht gaat doen. haar kopt legt ze niet neer. ik kan niet 24 uur per dag op blijven zodat hij niet om hoeft. moest het een weekje volhouden
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1823982
ach gos, heb een hond gehad waarbij we de kap s'nachts hebben afgedaan, hij ging niet liggen totdat die door zijn hoeven zakte en toch weer overeind krabbelde...
sterkte, komt vast goed!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door