Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Emytje
#1814101
Hey allemaal

Mijn twee oude katten eten sinds vorige week kvv (zie mijn voorsteltopic). Op zich doen ze dit prima ondanks dat het nog erg pril is en het nog erg veel zoeken naar de lekkerste smaakjes is, alleen ik stond vanochtend op en toen zag ik dat Nimueh (poes) haar oogje een beetje dicht knijpt en er wat traantjes omheen zitten. Nu weet ik dat dat kan komen door de overschakeling, maar moet ik hiervoor met haar naar de dierenarts of kan ik het een paar daagjes aankijken en schoon maken met wat afgekookte kamillethee?
Door Leonike
#1814161
Persoonlijk zou ik een paar daagjes aankijken. Je kunt het voorzichtig schoonmaken met wat (afgekoeld) gekookt water of kamillethee, maar dat is niet noodzakelijk.
Als het inderdaad van het ontgiften is zal het snel beter worden.

Zodra de kat er echt last van heeft merk je dat snel genoeg. Dan gaan ze in het zero oog wrijven of met die kant van het hoofd alles "kopjes geven" om het jeukerige gevoel te verhelpen.
Mocht dat het geval zijn dan zou ik de dierenarts bellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door