Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1814014
Hallo allemaal,

Eddie hinkelt met zijn rechter achterpoot sinds enkele weken. Dit doet hij alleen in een sukkelgalopje. Niet in stap, niet in draf en ook niet als hij harder galoppeert. Voor de rest ontziet hij het been niets, hij markeert via beide benen, springt, hangt e.d. gewoon op dat been.

De dierenarts kon niets bijzonder ontdekken aan knieën, heupen of rug. Er zit patella luxatie in het ras, maar ze zei dat je dat op deze leeftijd (7-8 maanden) al moet kunnen voelen als dat zo zou zijn. Ze had het erover dat het bij de jack russell ook vaker voorkwam, deze klachten zonder duidelijke oorzaak. Het wordt momenteel onderzocht zij ze en men denkt eventueel aan iets neurologisch.

Herkent iemand dit of weet iemand hier meer van?
Door henneke
#1814057
ik kan natuurlijk niet zien hoe het hupje gaat maar ik zie wel regelmatig Jack Rusels die een beetje vreemd huppeltje hebben met hun achterpoten , het wat en waarom weet ik niet dus veel heb je niet aan me  :-[
Door smulpaap
#1814148
Ik maak me hier eerlijk gezegd altijd pissig om als dierenartsen weer doodleuk zeggen dat hupje komt vaker voor bij de Jack Russell , net alsof we dat maar normaal moeten gaan vinden .
Ik heb hier al heel wat Jack Russeltjes gehad maar er was er gelukkig  geen eentje die hupte , het zou mij in ieder geval niet lekker zitten zo,n beeld
Gebruikersavatar
Door nova
#1815058
Nova had ook zo  iets raars met lopen.
Liep ze in draf, dan was er niks aan de hand.
Liep ze in telgang, dan was het net of haar li. achtervoet niet goed meekwam, het deed me denken aan een klapvoet bij mensen.
Meerdere artsen hebben dit gezien, maar niemand heeft me kunnen zeggen wat het was.
Het is altijd  stabiel gebleven en nooit erger geworden.
Ze kon er tot het laatste moment normaal mee leven
Door Lizzy
#1815092
_Sandra_ schreef: Hallo allemaal,

Eddie hinkelt met zijn rechter achterpoot sinds enkele weken. Dit doet hij alleen in een sukkelgalopje. Niet in stap, niet in draf en ook niet als hij harder galoppeert. Voor de rest ontziet hij het been niets, hij markeert via beide benen, springt, hangt e.d. gewoon op dat been.

De dierenarts kon niets bijzonder ontdekken aan knieën, heupen of rug. Er zit patella luxatie in het ras, maar ze zei dat je dat op deze leeftijd (7-8 maanden) al moet kunnen voelen als dat zo zou zijn. Ze had het erover dat het bij de jack russell ook vaker voorkwam, deze klachten zonder duidelijke oorzaak. Het wordt momenteel onderzocht zij ze en men denkt eventueel aan iets neurologisch.

Herkent iemand dit of weet iemand hier meer van?
Als je DA het niet weet, moet je misschien naar een orthopeed. Die kan het misschien wel zien. Is het niet een probleem met de kruisbanden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door