Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1813969
De foto's spreken voor zich. Het kwam vanavond ineens opzetten bij Laika, al dacht ik tegen de avond dat ik ook al wat bultigs zag op haar pootjes, maar nog niet zo extreem als nu.

Ze heeft er geen jeuk van, krabt niet, likt niet, is verder heel vrolijk en actief d'r kong aan het vermoorden, kortom: 100% Laika.

De bulten zitten voornamelijk op haar poten, en een of twee op haar buik, meer richting de voorpoten.

Ze heeft vanavond hazenboutjes + hazenvlees, beetje rundvlees en groentemix gehad, en een konijnenkop. Op geen van die dingen heeft ze ooit zo gereageerd. Vlooien of vlooienpoep zie ik nergens, en dan zouden de bultjes waarschijnlijk ook overal zitten?

Wel heeft ze vandaag als beloning een gedroogd runderoor van de DSZ gehad; ze heeft die bij thuiskomst buiten in het gras liggen opknagen. Kan het zijn dat het vele loof dat op het gras ligt deze reactie heeft veroorzaakt? Maar waarom jeukt de boel dan niet?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 09 nov 2010, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#1813972
Heb je een kussen/deken gewassen? Is ze door struiken gerent?
Met andere woorden; is er iets geweest waar ze allergisch op kan reageren?

Als je een kussen/deken gewassen heb, was hem dan maar opnieuw, maar dan met een scheutje azijn ;)
#1813979
Jol schreef: Heb je een kussen/deken gewassen? Is ze door struiken gerent?
Met andere woorden; is er iets geweest waar ze allergisch op kan reageren?

Als je een kussen/deken gewassen heb, was hem dan maar opnieuw, maar dan met een scheutje azijn ;)
Nee, niets gewassen, ook niets nieuws qua dekentjes. Ik weet niet of ze door struiken is gerend, ze is een tijdje alleen geweest in de tuin met haar runderoor maar ik heb haar daarbij geen rare dingen horen of zien doen. En ik kan ook niets bedenken wat anders dan anders was en waar ze dus voor het eerst tekenen van allergie bij vertoont.

Het edele drietal ligt nu naast me te snurken, ook Laika. Geen jeuk, geen krabben/likken...

@Gerda: ga ik even op googelen.
#1813988
Urticaria heb ik ook komt en gaat en vaak weten ze niet waar het vandaan komt en ik zit dan ook onder de bulten alleen bij mij jeult het wel heel erg en prednison is dan het enige dan echt helpt.
#1813990
Ik zou het even aankijken, hoogstwaarschijnlijk dat het morgen weg is ;)
Ik denk dat het duidelijk een reactie op 'iets' is ;)
Word het nou mega erg kun je nog altijd een DA bellen ;)

Een paard van mijn zus heeft ook al enkele keren een allergische reactie gehad op 'iets', maar die kon je niet meer aanraken van de pijn ::) dus kreeg ze een of andere spuit gezet (tis wel een aanstellertje hoor :-X)
#1813993
Het zou ook nog kunnen dat ze door een of ander beest daar ergens gestoken is en daar een allergische reactie op..
Zou d'r goed in de gaten houden dat het bij d'r kop niet opzwelt.. Bij de dierenarts krijgt ze een prikje en is het na een dagje wel weg.. maar als het echt alleen bij de poten is zou ik wachten hoe het morgen gaat..
#1813996
Nadia schreef: Lees dit eens: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=0
Hier herken ik wel het een en ander in, al heeft Laika het aan beide kanten, maar ook links iets meer, heb ik de indruk. Edit: herstel, rechts lijkt iets erger te zijn. Daar zitten ook bultjes op d'r bil, links niet.

Haar tong is niet gezwollen, ze heeft ook geen ademhalingsmoeilijkheden of zo. Aanraken doet ook geen pijn, ze laat zich gewoon aaien op d'r pootjes en d'r hele lijf. D'r koppie is ook normaal, daar zitten geen bulten. Het lijkt inderdaad wel of ze in de brandnetels heeft gelegen. Nou hebben we die hier ook wel in de tuin, maar ze is om een uur of vijf uit de tuin gekomen, dus je zou denken dat die reactie niet pas uren later komt, toch?

Heb ook geen prednison in huis.

Ik hou het maar even op urticaria en kijk morgenochtend hoe het eruitziet. Mocht het dan nodig zijn, ga ik naar de da. Momenteel zie ik daar geen aanleiding toe, omdat ze dus verder volkomen normaal is - nou ja, volkomen zichzelf in ieder geval :D - en het verhaal in de link van Nadia stelt me ook wel gerust.

Bedankt allemaal voor de reacties! Kan mama tenminste ietsje geruster gaan snurken!
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op vr 05 nov 2010, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1814010
Nooit zomaar prednison geven, dat is echt grote rotzooi (ben verpleegkundige). Dus vermijden als het niet nodig is, is niet de eerste keus medicijn tegen allergische reacties. Daar zijn andere middelen voor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door