Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#1812371
Diego zijn heup is er erg slecht aan toe, als pup was hij geen kandidaat voor een bekkenkanteling, omdat de kom 40 graden uit de kom kon.
Diego is geen hond die een kunstheuprevalidatie aankan.
Dat in acht nemend en kijkend hoe ernstig de achteruitgang van zijn rechterachterpoot is, moeten we over een en ander gaan nadenken.
Zijn levenslust gaat hard achteruit.
Dit speelt vanaf vorige week woensdag.
Geen idee wat er gebeurt is, maar de spieren zijn ernstig verstijfd en gezwollen en houden de heup niet meer in de kom wat ze eerst nog wel konden.

Nu moeten we nadenken over een heupkopresectie.

Kent iemand een hond die dat heeft gehad of heeft er zelf een(gehad)?

Wat ik begrijp is dat het herstel verbluffend kan zijn als de bot op bot pijn weg is?

Edit, nog een zinnetje over pup zijn toegevoegd.
Laatst gewijzigd door sella op wo 03 nov 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#1812534
Bij ons in de dierenartsenpraktijk is het al meerdere keren gedaan met goed resultaat.
Wat ik me herinner vooral kleine hondjes. Ik weet er zelf niet genoeg van, maar je kunt even bellen.
Dierenkliniek Stede Broec en vragen naar Bert.
Door sella
#1812573
Thanks Linda.
Ik ga morgen even informeren.
Want het is toch wel erg slikken dat hij nu zo instort nadat de rug operatie zo goed geholpen heeft.
Door diergedrag
#1812877
Wat sneu!
Als Diego geen kunstheuprevalidatie aankan, kan hij dan wel de revalidatie na heupkopresectie aan?
Het is een ingreep die vooral gebeurt bij vrij lichte honden en het lichaam zal het wel aan moeten kunnen qua bespiering om de heupkop te missen (er gaat zich een bindweefselverbinding vormen in plaats van het gewricht). Zo te lezen is het voor Diego dus geen optie.

Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1812886
Bij kleine honden en katten heb er goede ervaringen mee. Bij grotere honden wordt het over het algemeen niet gedaan. Het is wel mogelijk maar dan moet de bespiering alles opvangen en dus in optima forma zijn. Ik denk dat dat bij Diego niet zo is, maar dat kan ik niet goed beoordelen.
Door sella
#1812980
Paul Groenesteind doet het via de scopie, daardoor geen weke delen groots doorgsneden.
Paul kent Diego zijn karakter goed en is ook van mening dat hij daar niet geschikt voor is.

Doordat er maar 3 kleine gaatjes zijn, kan het dus gewoon binnenkort gedaan worden, en is de hier nooit gestrooide straten geen gevaar voor afscheuren voor hij kan plassen.

Wij gaan de komende 3 weken met alle mannieren zoals lymfosoot, niercompsoitum ect om de zwelling in de spieren te verminderen.
Hopelijk is er dan ook minder startpijn in de gezwollen spieren.

Maar goed als we niets doen, hij eet bereslecht, je ziet zijn kaarsje een beetje uitgaan, en zelfs met zijn rugoperatie is dat nooit voorgekomen.

Maar om hem hier nu voor in te laten slapen zonder nog dit geprobeerd te hebben....
Laatst gewijzigd door sella op do 04 nov 2010, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#1812999
hoe 'oud' is diego?
kan het niet zo zijn dat nu de pup er is hij teveel doet, verkeerde bewegingen maakt ed, dus dat er misschien heel wat anders aan de hand is?
heb je het nu na woensdag na laten kijken?
kan wbt het niet eten zijn pancreas weer opspelen?
Door sella
#1813002
Hij is gister weer door de molen gegaan.
diego wordt 6 begin april dus kan best nog een poos mee.

dit is niet pancreas gerelateerd, want de enzymen wekken iets zijn eetlust op, maar hij is gewoon bekaf van de pijn.
Door sella
#1813121
Hij zit meer dan over de max van de pijnstilling en hij krijgt er nog msm ect bij.
We staan echt met lege handen wat dit betreft.
We geven nu diverse drainage middelen om de zwelling van zijn spieren minder te maken.

Ik heb ook de zorg van Tannetje dat hij niet optimaal bespierd is besproken.
Daar is hij natuurlijk ook al van op de hoogte.
We hebben in principe de ok op 7 december gepland onder voorbehoud dat als hij iets beter gaat lopen, we het 2 maanden uitstellen, om meer spieren te kweken.
Door sella
#1813331
Er zijn met alle hondjes wel gezondheidsdingen.
Het is een eemalig nest geweest, op papier moest dit een geweldige combinatie zijn, maar de natuur kijkt daar niet altijd naar.
Moeders heeft alleen dit nest gehad, omdat het duidelijk bij haar moest zitten de verkeerde klik.
#1813682
ja dat weten we hier ook wel dat er altijd wat kan gebeuren...
maar hebben de andere uit het nest ook problemen..
ik bedoel daarmee, misschien niet nu maar als het in de lijnen zit en ze weten het niet en er wordt mee gefokt..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door