Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#1812829
Wat is wijsheid?

Voor mezelf weet ik het wel, alleen barf, simpel zat.

Nu heeft een vriendin een pupje en wil graag ook brok voeren om diverse redenen die ik goed kan begrijpen.
Ze voert rc en heeft nu carnibest erbij gehaald, ik heb aangeboden om wat barfpakketjes te maken van wat andere soorten als in de kvv zit.
De keus is alleen brok of ze gaat ,laten we zeggen half om half voeren, dus 4 dagen rc en 3 rauw, of andersom.

Kan dit, of dan liever alleen brok?
Door Lizzy
#1812833
Drie dagen rauw en vier dagen brok (liever andersom natuurlijk) kan best. Qua vleesbotten moet je er alleen rekening mee houden vind ik. En ik zou dus geen vleesbotten van grote dieren geven.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1812848
Ik zou dan idd ook het motto hebben, van beter iets vers dan niets vers.
Het kan dus ja.
Al heb ik persoonlijk een hekel aan RC en zou dan kijken of ze niet wil kiezen voor een merk brok dat meer vlees bevat.
Door Juul
#1812850
Qua vleesbotten moet je er alleen rekening mee houden vind ik. En ik zou dus geen vleesbotten van grote dieren geven.
Hoe bedoel je dat precies? Ik wilde de barfpakketjes gewoon volgens de percentages samenstellen, en dan vooral konijn, eend, parelhoen, het beruchte lamsgehakt, haas,  als vleesbot nemen. Wat hart en nier als orgaan. Geit, paard, lam als vlees.
Door Juul
#1812854
Al heb ik persoonlijk een hekel aan RC en zou dan kijken of ze niet wil kiezen voor een merk brok dat meer vlees bevat.
Zoals?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1812866
jalukrifa schreef: Zoals?
Wou je vloeken in de kerk  :biggrin2:
Ik ken niet alle soorten maar om er een paar te noemen: orijen, taste off the wild, nutro.
En er zijn er vast nog meer, op de zak brok staat vaak wel hoeveel % vlees erin zit verwerkt.
Door Lizzy
#1812947
jalukrifa schreef: Hoe bedoel je dat precies? Ik wilde de barfpakketjes gewoon volgens de percentages samenstellen, en dan vooral konijn, eend, parelhoen, het beruchte lamsgehakt, haas,  als vleesbot nemen. Wat hart en nier als orgaan. Geit, paard, lam als vlees.
Nou, ik bedoel dus dat ik geen lamsnekken/geitennekken of geiten/lamsribben zou geven. Wat je nu voor ogen hebt is dus prima! Als ze geen Carnibest meer geeft, zou ik ook zeker wat lever in het pakketje doen.
Door Nynke
#1813146
lauraV schreef: je hebt natuurlijk de kans dat ze dadelijk de brokken laat staan omdat ze kvv/barf lekkerder vind
Dat zou best eens kunnen  :P :P  verstandig hondje dan  8)
Door orinake
#1813169
lauraV schreef: je hebt nat ;)uurlijk de kans dat ze dadelijk de brokken laat staan omdat ze kvv/barf lekkerder vind
klopt mijn ouwe reu vast liever dan brokken te eten...
De rest eet nog wel brokken in geval van nood... (pension).
Isack stond als jonge hond deels op brok deels op vers.
In die zin, smorgens kreeg hij brokken aangeboden, at zijn zin en de kom ging weg, savonds kreeg hij zijn kom vers (en die was snel op natuurlijk ;))
Dus de combi kan perfect, al doe ik het liever niet... (Bij Isack was dat op vraag van de fokker en tevens mede - eigenaar)
Door Juul
#1813434
Citaat van: lauraV op Vandaag om 13:16:52
je hebt natuurlijk de kans dat ze dadelijk de brokken laat staan omdat ze kvv/barf lekkerder vind

Dat zou best eens kunnen  Tongue Tongue  verstandig hondje dan  Cool
Heel verstandig hondje, hij deed dit nl. vandaag al ;). En dan met een muizensprongetje op jacht naar zijn rauwe hapje.  :smitten: :smitten:

Zaterdag mag ik oppassen  :D
Door Juul
#1814050
Nu was ik wat dingetjes aan het verdelen, kom ik op het volgende; Hoe groot moet ik de stukjes maken voor een pupje van 8 weken? Middelmaatje hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door