Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#1813008
even een vraagje over probiotica zoals het onderwerp al doet vermoedden.
Is dit nodig om dit standaard bij te voegen in een Barf menu, of alleen in geval van een mindere/slechte ontlasting. Of is probiotica goed voor meer dan alleen een goede darmflora?

Ik geef Jara 3x in de week ruwe pens (benodigd percentage verdeeld over 3 dagen)en ontlasting is normaal
Door Lizzy
#1813031
Ik geef het alleen bij virussen/diarree en dergelijke. Dus niet standaard. Ik vind dat ook niet nodig, als standaard toevoeging.
Door Souris
#1814675
Ik geef synbiotic ben daar erg tevreden over en heb gisteren canicure geprobeerd, nog niet echt een mening. Ik gebruik het tijdens een ab-kuur, of tijdens md-problemen
Door ~anna~
#1814721
als het echt nodig is geef ik zelf bv fytomix van Bibi, krijgen ze gelijk weer stevige ontlasting.
mijn broer kreeg voor zijn hond van de natuurlijke Da een potje probiotica mee.
Probio Forte van de Groene Os, verkrijgbaar 50 gram, 150 gram en 250 gram.
Bij een ab kuur gelijk geven, het liefste al voor je begint.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 05 nov 2010, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1814780
Xada schreef: Ok, het is dus niet die probiotica die je in de winkels ziet in die yoghurtkuipjes.
Die zijn minder potent dan capsules én zitten vaak boordevol suikers
Door ~anna~
#1814781
Xada schreef: Ok, het is dus niet die probiotica die je in de winkels ziet in die yoghurtkuipjes.
ik werk in de thuiszorg en als ik hoor dat mensen graag dit soort dingen willen gebruiken.
Dan zeg ik altijd neem dan liever Vifit naturel.Dit gaf ik ook weleens aan de oudste hond.
Voor mensen zijn die jogurtkuipjes eigenlijk niet gezond, ze bevatten veel suiker en anders van die enge suikervervangers.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 05 nov 2010, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1815146
Je betaalt naar verhouding ook je longen voor zo'n drankje/kwark/yoghurt.
Biogarde bevat ook probioticabacterieculturen (of hoe heet dat  ??? )
Ik geef gewoon probiotica capsules; gekocht bij de reformwinkel.

Als ik weet dat m'n hond antibiotica zal gaan krijgen, begin ik al met probiotica geven voor de kuur start. En tijdens de kuur en nog een aantal dagen er na.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door