Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door benjilucky
#1811197
hallo
ik vroeg me af wat nu het beste is aan kvv voeren bij een kat,daarmee bedoel hoeveel smaken en per hoeveel tyd kun je nu het beste geven.
en welke merken zijn goed voor katten bijv all aninal, duck. bibi en naturis etc.

en sommige geven hun kat bijv energiqeu maar ik dacht en kan alleen terug vinden dat het voor honden is?


alvast bedankt groetjes joyce
Gebruikersavatar
Door koekje
#1811772
welkom!

iedere kvv waar op staat dat het compleet voer voor katten is, is in principe geschikt. katten zijn wel truttige eters vaak, dus ze zullen niet alles aan merken en smaken even lekker vinden. afwisseling tussen smaken maar ook merken is goed. bij een compleet kvv zou je niet hoeven af te wisselen, maar ik raad het wel aan. zo krijgt poeslief toch een gevarieerder menu binnen en sta je niet voor een probleem als het ene merkje of smaakje er ineens niet meer is en poeslief niets anders wenst te eten.

je kan je katten ook honden-kvv geven, als ze dat eten. ik ben er minder voorstander van. honden-kvv bevat meer koolhydraten (kunnen katten niets mee), meer groen (kunnen katten niets mee) en soms ook geen gemalen bot, maar een calciumsupplement. een supplement wordt minder goed opgenomen dan echt gemalen bot.

een merk als haaksbarf is alleen compleet als je zoveel smaken (ik dacht 5) afwisselt. ik zou dan per 2 maanden ongeveer die 5 smaken voeren.
Door Limpy
#1812272
Plus dat in de meeste hondenvarianten pens zit, sommige katten vinden dat  :puke:
Sommige katten vinden het wel lekker, dus als ze het af en toe willen...
Door Too
#1812532
Welkom!

Zoals gezegd: idealiter varieer je verschillende merken én smaken kvv [bij voorkeur met een natuurlijke calciumbron= gemalen bot]
Honden kvv kan wel al bevatten kattenversies over t algemeen een hoger percentage spiervlees
Door Emytje
#1812788
Hoe moet ik me dat afwisselen dan voorstellen? S ochtends smaak A en s avonds smaak B? Of de hele week een bepaalde smaak en dan de volgende week weer een ander?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1813055
Kijk maar wat voor jou handig is. Als je verloop groot genoeg is, kan je per dag ook al afwisselen. Is dat niet het geval (te weinig katten of katten die weinig eten), kan je ook per rol afwisselen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door