Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door webster
#1812443
Lees regelmatig hier op forum met interesse de topics over de verschillende kvv's.Als ik zo lees is het nog een heel gedoe om een goede kvv te vinden die ook nog betaalbaar is,aan welke eisen moet een goede kvv nou voldoen? Een prijs van €3.00 vindt ik toch wel hoog voor een kilo.Heb geprobeerd om deels te barfen maar is voor mij niet haalbaar om dat mijn hond (40kg)geen knager is van het rustige type maar alles zo snel mogelijk naar binnen slikt zonder te kauwen.Dus met welke soorten kan ik het beste varieren voor een redelijke prijs??Ben benieuwd.
Door Nynke
#1812464
het allerbelangrijkste is dat je hond het lekker vind  :) :) en dat je portomonnee het aan kan  ;)

Zelf ben ik weg van Carnibest, dat vinden mijn honden heerlijk, het is goed verkrijgbaar en makkelijk verpakt.

Maar kun je niet aan grote karkassen en lappen vlees komen wat je hond niet in 1 keer door kan slikken? Zijn er factoren waardoor hij zo snel eet, zoals kapers op de kust, onrust in de tent enzovoort ??
#1812487
Je kunt ook zelf kvv maken.
Maarja dan heb je wel weer wat extra werk, moet je dus maar net willen.
Ik doe dat voor de katten omdat ik de kvv's nogal karig en duur vindt, ook voor honden.
Nu krijgen ze dus een kvv met zo'n 9-10 diersoorten en voor een prijs onder de 2,00.

Je zou evt ook kunnen afwisselen met de relatief duurdere soorten en goedkopere soorten.
Of vis zeggen in het weekend laat ik hem 1 dag spiervlees eten en 1 dag gemalen zalmmix bv.
Je kunt vanalles verzinnen hierin denk ik.
#1812507
Hier ook een tevreden carnibest voerder ook Tinlo bevalt hier uitstekend en om de kosten een beetje te drukken geef ik ook weleens smuldier maar die vind ik minder goed uit zien en ze bevatten geen botjes maar voegen calcium toe.
Laatst gewijzigd door M@rina op do 04 nov 2010, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#1813701
Ik voer een hoop merken. Carnibest en Energique vind ik zelf kwalitatief heel goed. Maar Energique vinden ze niet lekker en CB is wel duur. Ik voer dus veel Carnibest en wissel dat af met Duck, Smuldier en af en toe Rodi. Mijn Danny is ook geen kauwer. Als ik vlees te groot laat begint ie er niet aan en de rest word in ene naar binnen gewerkt. Hij komt niet verder als kippennekken.. Zelfs eendennekken is een drama  ::)
#1815217
Voor een deel van mijn honden heb ik nu de kiezenbrink mixen (en spiervlees gemalen) Dat bevalt me super. De mijne zijn ook geen echte kauwers, zo af en toe een nekje vinden ze wel lekker.
Als je dit goed indeelt kan je ook best compleet voeren. Ze hebben nu ook gemalen zalm, die hebben we nu ook. Je hebt dan best een gevarieerd menu. Daarbij bestel ik altijd bij Herby de gemalen kalkoenspiervlees.
#1815275
[quote="Michelle M."]
Suffe vraag mss maar hoe maak ik zelf KVV?
[/quote]

Je kunt zelf barfspulletjes inkopen en dat malen met een gehaktmolen.
Met beginnersbotten (kip, kwartel, parelhoen, konijn enz.) lukt dat over het algemeen aardig, hardere botsoorten krijg je meestal zelf niet verwerkt. Vlees en orgaan malen is geen probleem.

Je moet dan wel zorgen voor voldoende afwisseling (minimaal 5 diersoorten) en de barfpercentages aanhouden (40-50% vleesbot, 20% orgaan waarvan de helft pens en de andere helft verdeeld over hart, lever, nier en eventueel nog wat andere orgaansoorten, 20-30% spiervlees)
Daarnaast kan je nog een groentenmix geven, 1 of 2 rauwe eitjes per week (met schil) en een vet visje.
Dan stel je dus zelf samen, maar in de vorm van een kvv.  :)
Vaak ben je op deze manier ook nog eens goedkoper uit dan met de gemiddelde kvv in de winkel.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op za 06 nov 2010, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1815308
[quote="HannekeKjell"]
Je kunt zelf barfspulletjes inkopen en dat malen met een gehaktmolen.
Met beginnersbotten (kip, kwartel, parelhoen, konijn enz.) lukt dat over het algemeen aardig, hardere botsoorten krijg je meestal zelf niet verwerkt. Vlees en orgaan malen is geen probleem.

Je moet dan wel zorgen voor voldoende afwisseling (minimaal 5 diersoorten) en de barfpercentages aanhouden (40-50% vleesbot, 20% orgaan waarvan de helft pens en de andere helft verdeeld over hart, lever, nier en eventueel nog wat andere orgaansoorten, 20-30% spiervlees)
Daarnaast kan je nog een groentenmix geven, 1 of 2 rauwe eitjes per week (met schil) en een vet visje.
Dan stel je dus zelf samen, maar in de vorm van een kvv.  :)
Vaak ben je op deze manier ook nog eens goedkoper uit dan met de gemiddelde kvv in de winkel.
[/quote]

Welk merk gehaktmolen heb jij? Want op zich vind ik dit wel iets om over na te denken. Ik koop mn spullen op een biologische markt en de slager daar gaat ws beginnen met barfpakketten voor de hond. Hij heeft een proefpakket voor iemand samen gesteld en zodra ze eruit zijn wat er in moet dan gaat ie dat verkopen begreep ik....
#1815463
Ik heb een tijdlang zelf kvv gemaakt van barfspullen, omdat een van mijn honden weigerde het barfspul zelf te kraken en ik in een land woonde waar kvv gewoon niet verkrijgbaar was.

Met onze Porkert-vleesmolen kregen we de boel aardig goed klein, al geef ik eerlijk toe dat het hard werk is (vervangt een fitnessabonnement! :D) en dat ik dus meestal mijn dierbare eega aan het draaien zette... Als je malse lamsribjes hebt, gaan zelfs die erdoor. Kip, kwartel en konijn waren geen probleem, parelhoen heb ik nooit geprobeerd omdat ook dat niet verkrijgbaar was. Maar ik kan me herinneren dat we er zelfs kalkoenkarkas doorheen hebben gejaagd. Dan moet je trouwens wel een goeie molen hebben, want anders loopt ie daar waarschijnlijk op stuk. Maar zelfs al zou je "alleen" kip, parelhoen en konijn malen: dan heb je al 3 soorten bot. Vul je die aan met een of twee vleessoorten en orgaan, dan heb je prima eten voor je hond. Het vlees hoef je neem ik aan niet te malen voor je hond?

Het zou fijn zijn als je die barfpakketten tot kvv zou kunnen vermalen. Je slager weet hopelijk welke botten geschikt zijn om aan een hond te geven en welke niet? Dat je niet een pakket met runderpoot of paardenribben of zo krijgt...
Door Fige
#1815559
[quote="Marianne"]
Ik geef mijn honden Darf, is biologisch en niet duur 2.95 p kg.
[/quote]
Die vind ik er ook goed uit zien, de prijs is ook okee. Wat betreft de smaak zijn mijn honden geen graadmeter, die eten echt alles wat je in de bakken doet! Ik wissel af met allerlei andere merken. Een jonge hond of pups krijgen alleen geen Smuldier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door