Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1811826
Mijn 6 maanden oude labje krijgt nu al een tijdje BARF  en dat gaat best goed allemaal (is meer dat ik het af en toe nog moeilijk, eng of vreemd vindt) ;)
Heb nu 2 zalmkoppen van Lupa in de vriezer liggen maar vraag me af hoe deze te voeren?
Hij krijgt 's ochtends KVV en 's avonds BARF(tussen de 450 en 500 gram per keer). BARF is eigenlijk altijd vleesbot, spiervlees, orgaan en groente en een keer vis.
Maar ja zo'n zalmkop weegt meer dan 500 gram, geloof bijna 900 gram.
Geef ik hem die in een keer als BARF? Is dit dan een dagportie? Ik ga dat ding dus niet verdelen (zou niet eens weten hoe)?
Help!
Door ulla
#1811828
Je kan hem als dag portie geven, en dan de dag erna,bijvoorbeeld kvv en spiervlees.
Door Xada
#1811850
Een zalmkop is heel makkelijk van de neus over de kop in tweeen te delen. Het is ook niet smeris werk. Ik hou er helemaal niet van om vis klaar te maken en eet het zelf ook niet.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1811854
Xada schreef: Een zalmkop is heel makkelijk van de neus over de kop in tweeen te delen. Het is ook niet smeris werk. Ik hou er helemaal niet van om vis klaar te maken en eet het zelf ook niet.
Zo doe ik 't ook.
Want zo'n 900 gr vette vis is misschien wel een beetje veel in een keer.

Bono en Liz eten allebei een halve zalmkop per keer (en dan 2 keer in de week) In verband met andere diarree krijgen van de grote hoeveelheid....
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1811940
Hier krijgen ze ook maar een halve kop per keer ;)

Ooit eens 1 hele gegeven maar inderdaad diarree
Door BbvDoerak
#1811996
Oke, ik kan hem dus toch verdelen?
Kan ik hem dan het beste ontdooien of half bevroren laten?
gewoon met een goed keukenmes snijden?
En die staart wat erin zit?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1812102
Ik knip 'm met een wildschaar doormidden als ie ontdooit is. De andere helft kan je gewoon weer invriezen voor de volgende keer.
BbvDoerak schreef:En die staart wat erin zit?
Eh; staart? 't rugstuk? Kan je ook gewoon voeren. Kijk wel even hoe bevleesd (bevist  ;D ) die is
Door hubbabubba
#1812406
Ik heb ook de koppen doormidden geknipt met een snoeischaar en de delen die met de schaar niet gingen met een mesje.
Ging erg makkelijk, maar 1 stukje bot wat lastiger knipte.

De graad en staart zaten er bij mij ook nog aan en deze heb ik apart ingevroren ook als portie.

Voorheen heb ik mijn allesetende-en-nooit-ziek-wordende lab wel een hele kop gegeven, maar na een uur kwam het zalmpje weer naar buiten zwemmen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door