Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jessica1984
#1812275
Hallo allemaal

Wij hebben sinds kort een pekinees pupje van 6 maanden
Een erg leuk hondje erg lief voor de kinderen haar naam is Kita
Maar mevrouw at de eerste paar dagen netjes haar cavom brokjes vondt ze erg lekker
Maar begint ze nu steeds minder goed te eten en ja je kan het laten staan totdat ze vanzelf honger heeft
Wat mijn vader adviseerd maar die vindt kvv niks en ik neig er wel naar
Maar ergens trek ik toch naar het kvv voeren dus dan heb ik zoiets van laat haar maar
(kreeg lidl brok met c1000 blikvlees)
Dus was blij dat ze he lekker vondt
Maar nu weigert ze te eten en heb ik haar smuldier gegeven en carnibest vlees opgehaald wat ze heerlijk vindt
Dus nu wil ik 2x in de week een compleet versie smuldier geven 3x in de week carnibest of naturis compleet
En 2x in de week renske of Animonda GranCarno zit ook een hoog aandeel vlees in
Zo lijkt het mij dat het eten voor haar een heerlijk afwisselend feestje wordt
Met elke keer weer wat anders
Ben ik zo goed bezig of niet
Want ben best onzeker omdat we al zoveel pech hebben gehad me honden
En hoop haar echt zolang mogelijk bij me te houden en dat ze gezond mag blijven

Groetjes Jessica
#1812286
Hallo Jessica, wat leuk dat je een pupje hebt  :)

Je bent 5 dagen in de week goed bezig  :) de Renske en Animonda GranCarno zou ik vervangen door een kvv of 2 barfdagen zodat je helemaal vers voert.
Daarnaast is het voor een pup best belangrijk dat ze calcium binnen krijgen uit gemalen botten en niet uit een supplement, calcium uit botten is het meest natuurlijk en die kan ze beter opnemen.
Carnibest gebruikt in ieder geval kippenbotten als calciumbron, Smuldier gebruikt een supplement en van Naturis weet ik het zo niet, dat zou je even na kunnen kijken.
Je zou de Smuldier dus kunnen vervangen voor een andere soort kvv, maar ik snap wel dat het geven van Smuldier de kosten wat drukt.
Smuldier is hoe dan ook vele malen beter dan brok, dus of je die vervangt door een andere kvv dat is een afweging die je moet maken.

Veel plezier met je pupje!
Door M@rina
#1812297
Renske en dat andere merk zijn producten die verhit zijn geweest om ze houdbaar te maken buiten de koelkast. Verhitten betekent verlies van waardevolle voedingsmiddelen.

Mijn keuze zou in ieder geval zijn; volledig op kvv zetten en dan merendeel carnibest, vanwege de natuurlijke calciumbron en smuldier compleet (in de supermarkt zijn er meestal 2 soorten compleet) om de kosten wat te drukken.
Als je dan wilt afwisselen koop dan verschillende vleessoorten carnibest, die heb je in natuur (veel rundvlees) lam, kip, eend en kalkoen. 5 verschillende diersoorten is genoeg afwisseling.
#1812311
Hoi

Bedankt voor jullie reactie
Had al stiekem verwacht dat renske liever niet gezien werd
Maar het kan toch geen kwaad sorry ben gewoon onzeker of ik hier echt goed aan doe
Ik weet dat een bak brokjes neerzetten makkelijker is en vertouwder
Maar hoor zoveel goede reacties over kvv en barf maar ik wil het gewoon bij kvv houden  omdat dat al klaar en kompleet is
Ik heb ook het allerbeste qwa voeding met haar voor dus kan ook duck of energiqeu aanschaffen maar vind dat er niet echt als vlees uitzien (sorry) al luste onze vorige hond het graag hoor
Ik heb nog een aantal van die blikken en renske en nature diet dus maak het wel op natuurlijk
En denk ook als ik jullie verhalen allemaal lees dat zelfs renske dan nog beter is dan brokken
En de reden dat ik dat erbij wil geven is ook vooral voor als we een keer weg gaan en voor nood mocht 1 van ons het er niet optijd hebben uitgehaald ze vindt in ieder geval tot nu toe lekker

Hoop dat ik het eerst zo goed doe en dan misschien 1 x in de week 1 van die blikken maar


Naturis voegt geen calcium toe heb dit gekopieerd

Word verkregen door de botten/kraakbeen mee te malen er word GEEN ander 


Groetjes Jessica
calcium toegevoegd
#1812315
Ze zal er toch niks van krijgen af en toe zo n blik of nature diet?
En als ik dan heeeeeel af en toe dat geef ook om het op te maken dan ga ik het zo doen
3x in de week carnibest en 2x in de week naturis en 2x smuldier allemaal compleetversies en verschillende smaken
En heeeeel af en toe dat andere vlees

ben ik dan echt bezig om mijn pup gezond te houden ???
Sorry hoor wil het gewoon  goed doen
En zo heel veel kan ik nooit kwijt zijn want dit smurfje wordt hooguit 6kilo
En klopt het dat ik 40gram per kilo lichaamsgewicht moet geven?
Dat zou nu dan 200gram zijn ze is nu 5kilo

Gr Jessica
Door K&D
#1812326
Een pekineesje eet ongeveer dezelfde hoeveelheid als een Sheltie, gok ik zo? De hoeveelheid is goed voor een pup van 6 maanden. Als ze wat groter en zwaarder is, dan kun je wat minderen tot 150 gram ongeveer. Maar dat moet je voelen aan de ribben.

En met een dagje weg hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. Dan geef je gewoon wat anders. Ik haal ook wel eens rundergehakt of kipfilet bij een slager als we ergens op bezoek zijn en onverwacht langer blijven. Als ik een keer wat vergeet uit de vriezer te halen dan eten ze maar wat later.
Afwisseling is altijd goed. Hier eten ze eigenlijk alle smaken wel, van allerlei merken.
Ach, en voor vakanties is het niet erg dat ze wat anders eten.  ;) Renske is dan makkelijk.
#1812333
Dankjewel

Wil het goed doen
En ze heeft wel wat goede voeding in te halen
Want een halfjaar lang heeft ze helaas niet goed te eten gehad
volwassen brok en blikvlees met maar 4% vlees
En ze mag wel wat dikker worden

Dus wil haar extra verwennen maar ook op een goede manier natuurlijk
Door M@rina
#1812418
1 dagje in de week Renske daar zal ze niet direct van omvallen, zeker niet als je de andere dagen voornamelijk carnibest /naturis geeft. Smuldier maakt geen gebruik van een natuurlijke calciumbron dus dat zou ik ook niet te vaak geven aan een pup. Ze heeft de natuurlijke calcium nog hard nodig.

Duck en energique ziet er inderdaad niet uit, net karton en helemaal tot prut gemalen en daarom geef ik het ook niet graag aan mijn honden, maar in principe ook goed om af en toe te geven voor de afwisseling.

Carnibest heeft als richtlijn voor puppen tussen de 40 en 60 gram per kg lichamgewicht, dat betekent voor haar dus ergens tusen de 200 en 300 gram.

Zelf doe ik het net als K&D als we een dagje weg zijn of later thuis dan verwacht en haal dan gewoon wat soepvlees oid bij de supermarkt.
#1812438
oke dan zal ik dit is een poosje aankijken
en zien hoe ze het hier op gaat doen
De smuldier wou ik dan de pens vlees variant van doen omdat pens goed is zoals ik gelezen heb
Dus als ik morgen zin zou hebben aan kippevleugels(ongekruid) en ik zou die bij de slager of c1000 kopen
kan ik dan echt zo n pootje gewoon aan haar geven? vindt dat nog een beetje eng hoor maar wil het best wel een keer proberen
:-\
Door M@rina
#1812505
Als je echt wat bot wil gaan voeren zou ik het eerst proberen met een kippennekje, bij een goede poelier wel te krijgen en zelf die zou ik de eerste keer goed plat slaan met een hamer. Hondjes die geen rauw gewend zijn moeten rauw leren eten. ze moeten de botjes leren te kraken met hun kiezen. Door
de botjes plat te slaan  help je ze daar een beetje mee.

Van smuldier hoef je niet persé de pensvariant te nemen je hebt een vleescompleet (glutenvrij) en een penscompleet. Over het algemeen zit er in alle kvv's voldoende pens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door