Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Liz
#1809693
Een tijdje geleden is Joey van mij achter een kip aan gerend die van schrik het leven liet. Ik heb deze dan maar meegenomen en in de vriezer gelegd. Deze week heb ik haar ontdooid en vandaag wilde ik haar aan Joey voeren, maar zoals met alles blieft meneer het niet. Mijn teckeltje Suzi lust het echter wel. Nu krijgt zij natuurlijk nooit een hele kip op en zij zal zich ook niet overeten, maar kan ik haar hier gewoon aan laten eten totdat ze genoeg heeft? Ik neem aan dat ik dit dan gewoon als complete maaltijd kan rekenen?
Door Xada
#1809697
Lijkt voor mij geen probleem. Maar denk erom hoeveel een hond op kan.
Ik heb zelf grote Brahma's (een kip die 6 kilo kan worden) en toen Querida een pupje was van 12 weken (ook twaalf kilo) heeft die een kip gepakt, gedood en helemaal opgegeten. Er was nog een deel van een vleugel over en 1 looppoot.
Door Liz
#1809706
:o Toe maar. Ik zal haar dan zeker in de gaten houden en de kip dan maar weg pakken, mocht ze zelf niet stoppen met eten. Dan krijgt ze morgen de rest.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1809722
Ik zou idd ook in delen dan de kip op laten eten.
Als ze hem geheel op heeft, heeft ze een complete maaltijd op.
Dus qua percentages zou ik me geen zorgen maken.
Levert misschien wel een leuke foto op een teckel met een kip  :biggrin2:
Door TMG1961
#1809742
Doet me eraan denken dat ik ook nog een hele kip in de vriezer heb liggen. Eens kijken of ik hem terug vindt.
Ik zou de kip in tweeën delen en haar vandaag en morgen de helft geven, afhankelijk van het gewicht van de kip.
Door Liz
#1809959
May Linn schreef: Ik zou idd ook in delen dan de kip op laten eten.
Als ze hem geheel op heeft, heeft ze een complete maaltijd op.
Dus qua percentages zou ik me geen zorgen maken.
Levert misschien wel een leuke foto op een teckel met een kip  :biggrin2:
Het was vanavond al donker, maar ik zal inderdaad eens kijken of ik er een foto van kan maken. Moest ik vandaag nog aan denken, dat ik nooit een foto van Roper heb genomen, terwijl hij at, hij gebruikte zijn poten, dat ziet er zo leuk uit. Maar hij is vandaag geadopteerd, dus ik ben te laat. Maar goed plan om van de rest van de honden wel een foto te maken als ze eten.
Door TMG1961
#1809988
Liz schreef: Het was vanavond al donker, maar ik zal inderdaad eens kijken of ik er een foto van kan maken. Moest ik vandaag nog aan denken, dat ik nooit een foto van Roper heb genomen, terwijl hij at, hij gebruikte zijn poten, dat ziet er zo leuk uit. Maar hij is vandaag geadopteerd, dus ik ben te laat. Maar goed plan om van de rest van de honden wel een foto te maken als ze eten.
Fijn dat Roper geadopteerd is.
Door ulla
#1811025
Dat is een flink kippetje voor een teckel, die doet daar wel een paar dagen over. ;D
Door Liz
#1811183
Ja, ze heeft er vandaag weer goed van gegeten. Hij is al bijna voor de helft op! Ze wil hem ook absoluut niet met de andere honden delen :biggrin2: Dus hij is de ijskast weer in gegaan en morgen krijgt ze 'm dan weer. Ach, is het kippetje tenminste niet voor niks gestorven.
Door wendy71
#1811951
Geweldige foto :D, stoere teckel, die kalveren van mij eten niks in de vacht/veren :-\, mietjes zijn het haha. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1812109
wendy71 schreef: Geweldige foto :D, stoere teckel, die kalveren van mij eten niks in de vacht/veren :-\, mietjes zijn het haha. :biggrin2:
Boon ook niet hoor; die slaat gelijk aan het BHV-en en gaat reanimeren  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door