Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1810176
Heb laatst eendenruggen gekocht bij Lupa, ze laten ontdooien en opnieuw ingevroren.
Helaas werd onze hond toen ziek waardoor ik even van de BARF ben af gegaan (wel KVV) en ben nu langzaam aan weer aan het opbouwen (week of 2).
Kan ik hem die eendenruggen nu wel geven? En er zitten hele scherpe puntjes aan de ribbetjes, die prikken zo door het diepvrieszakje heen. Kan dat kwaad, vindt het een beetje eng eigenlijk.
Door **Jolanda**
#1810188
Ja hoor, kun je gewoon geven ;)

Enkele keren ontdooien en opnieuw invriezen kan geen kwaad voor de honden ;)
Die scherpe stukjes zitten er eigenlijk altijd wel aan en er zijn heeeeel veel mensen die de rugstukken voeren hoor ;)
Door ulla
#1811048
Ze hebben ze hier vanmiddag nog gegeten, hier geven ze totaal geen probleem.
Als het goed is verteren die stukjes gewoon in de maag. :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1811268
Kjell heeft ook vandaag nog eendenrug gegeten, hij eet ze iedere week en nog nooit problemen mee gehad.
Het is ook spannend in het begin, maar het went echt  :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#1811285
Hier ook nooit problemen met eenderuggen. Als ik alles wat door de zakjes prikte weg moest doen bleef er niet veel over  ::)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1811290
Hier eten ze ook regelmatig eendenruggen.
Zelfs pup van 9 weken oud at dit makkelijk weg.
Het zijn dus gemiddeld zachte beginnersbotten  ;)
Door BbvDoerak
#1811818
Vindt dit soort dingen echt nog een beetje eng en lastig om in te schatten.
Mijn hond  (6 maanden) is helaas nog steeds vrij gevoelig voor darminfecties.
De ene keer kwam ik bij de DA en die adviseerde alleen maar gekookte kip te geven en dan terug naar de brok.
De tweede keer kwam ik bij de DA (had zijn collega) en die adviseerde al KVV te geven (wauw)
De derde keer was er een vernagster en die kreeg bijn ter plekke een flauwte toen ik zei dat ik KVV/BARF voer en ik moest maar meteen hypo-alleergeen gaan voeren, dus brok, dus NIET!
En de vierde en tot nu toe laatste keer was mijn hond al een dag niet zo lekker toen hij opeens uit het niets een hele plas bloed poepte, dus weer terug naar de kip volgende DA. Dit een dag gedaan en toen weer gewoon KVV gaan geven en toen langzaam weer BARF erbij. Maar ja zat nu met die  " enge " eendenruggen. Zo'n DA maakt je dan ook nog eens onzeker als beginnend barfer door te zeggen dat booten wel heel erg gevaarlijk zijn :'(, dus ja dan heb je barfplaats gelukkig nog :)
Door ulla
#1811827
Als je wordt overvaren door een boot,tja dat is gevaarlijk. :biggrin2:
Sorry, maar kon het even niet laten. ;)
Eend is vrij zacht bot, alleen biologische eend is harder.
Door BbvDoerak
#1811999
;D, whahaha lees nu mijn eigen schrijffout, tsja als je booten gaat voeren ben je wel diep gezonken ;)
Maar de DA maakte me natuurlijk weer eens bang met zijn opmerking over botten...
Maar goed de eens ligt uit voor vanavond dus we zullen het wel zien.
Nu die gekke zalmkoppen nog gaan splitsen.
Door ulla
#1812014
Eend is echt niet hard,en die zalmkop kan je ook voor een deel op laten eten, en dan de rest de vriezer in en de week erop voeren.
Ik realiseerde mij niet dat een hond van jouw kaliber idd aan de race kan van een hele kop.
Gelukkig zijn er nog meer mensen op Barfplaats. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door