Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tonniewerth
#1810217
Hoi, ik zou wel eens willen weten hoeveel jullie per dag voeren.
ik vraag dit omdat baika ( duitse herder 32 kilo ) sinds hij terug is van zijn pension niet meer
genoeg heeft aan 2x 500 gram kvv (kivo compleet ) per dag.
in het pension heeft hij op brokken gezeten en ik denk dat hij nu aan een inhaalrace bezig is.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1810232
Lajos (ruwharige teckel van 12,5 jaar) krijgt op het moment 3% van zijn gewicht, nu blijft hij mooi op gewicht en bij 2,5% viel hij af. Lajos is een grote standaard teckel en weegt 12 kilo.
Ruby (franse bulldog, 5 jaar) is nu bijna een half jaar bij ons en is begonnen met 3% van het gewicht wat ze eigenlijk zou moeten wegen en is nu eindelijk weer op gewicht, zij krijgt nu 2,5% en blijft nu ook netjes 15,5 kilo wegen.
Verschilt echt per hond waar ze genoeg aan hebben.
Door Lonaa
#1810236
Voor onze katten heb ik 4% lichaamsgewicht berekend. Ze wegen allemaal +/- 4 kilo (de kleintjes zijn wat lichter maar de mogen ook nog meer eten) dus krijgen ze +/- 120 gram per dag.

Het verschilt per dag of ze alles opeten of niet, of wie er het meest eet. Maar ze krijgen allemaal genoeg en zijn gezond. :)
Door Lil
#1810268
Mijn hondjes (23 en 27 kg) krijgen naast de kvv nog allerlei snacks ivm trainingen en hersengymnastiek als ze alleen zijn.

Zij krijgen twee maal daags 180 gram kivo (dus 360 gram per dag). Als ze tijdens mijn vakanties minder extras krijgen geef ik ze 200 tot maximaal 225 gram per keer (dus 400 tot 450 gram per dag). Ze zijn blijkbaar erg zuinig wat betreft voer, want ze hebben zat beweging.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1810344
[quote="tonniewerth"]
Hoi, ik zou wel eens willen weten hoeveel jullie per dag voeren.
ik vraag dit omdat baika ( duitse herder 32 kilo ) sinds hij terug is van zijn pension niet meer
genoeg heeft aan 2x 500 gram kvv (kivo compleet ) per dag.
in het pension heeft hij op brokken gezeten en ik denk dat hij nu aan een inhaalrace bezig is.
[/quote]

ik weet natuurlijk niet hoe ze eruit ziet .......
is ze schraal op de ribben dan zou je haar tijdelijk meer geven tot ze wat meer voldaan is
Door Aniris
#1810439
Mijne weegt rond de 30kg en krijgt 800 gram, eerst 600 maar aangezien het in verpakkingen van 400 gram komt (smuldier) is het gewoon uit gemakzucht iets meer geworden. Dit is zonder eventuele extra's.

Ik verreken eigenlijk de extra's niet met zijn gewone voer, ik train in de africhting 2 maal per week op de club en thuis ben ik ook altijd met hem bezig dus ik hoef niet bang te zijn dat hij dikker wordt.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1810470
Hier krijgen de 3 meiden ongeveer 850 gram per dag. De meiden wegen hier tussen de 15-17 kg.
Darky krijgt 450 gram per dag, hij weegt 21 kg.
Het is dus ook geheel hond afhankelijk, want ondanks dat mn meiden lichter zijn dan Darky, krijgen ze wel bijna het dubbele.
Al mag ik voor Djody iets gaan minderen, die wordt wat te, maar Bora mag nog wel aankomen, dus die zal dan naar een kilo per dag gaan ongeveer..
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1810571
ik denk dat je zelf ff moet uitproberen met bijvoeren (een paar weken) en als ie te vet wordt wat minder geven.
iedere hond verbrand het eten op een andere manier bij meer of minder beweging.
voer op het oog en vind de juiste dosering  ;)
Door M@rina
#1811216
Saartje 4,5 jaar  11,5 kg en gesteriliseerd krijgt 200 gram per dag. Al zou ik haar een kilo geven dan vreet ze het ook op.
Teun 1 jaar 13 kg daar krijg ik nu eindelijk 500 gram per dag in... altijd een slechte eter geweest maar sinds kort gaat het goed.
Door Julianvm
#1811597
Hallo.

Ik heb mijn hond DJ sinds een week over laten stappen naar carnibest.
Hij weegt 11,5kg en is bijna 2 jaar, redelijk sportief en niet gecastereerd.

ik geef hem 250gr per dag verdeeld over 2 porties. Hij krijgt alleen carnibest en verder geen droogvoer. wel ongeveer 4x per dag na het uitlaten een snoepje.
Is dit wel genoeg?
Omdat hij met het oude voer (brokjes en blik) gewoon veel meer kreeg?

Bedankt.

MVG Julian
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1811624
[quote="Julianvm"]
Hallo.

Ik heb mijn hond DJ sinds een week over laten stappen naar carnibest.
Hij weegt 11,5kg en is bijna 2 jaar, redelijk sportief en niet gecastereerd.

ik geef hem 250gr per dag verdeeld over 2 porties. Hij krijgt alleen carnibest en verder geen droogvoer. wel ongeveer 4x per dag na het uitlaten een snoepje.
Is dit wel genoeg?
Omdat hij met het oude voer (brokjes en blik) gewoon veel meer kreeg?

Bedankt.

MVG Julian
[/quote]

Hoi Welkom hier!
500gr lijkt me een prima startpunt voor je hond.
Maar kijk ook met je ogen wordt ie wat te mager mag je gerust meer voeren.
Mijn Border Collie van 12kg kreeg in het begin iets van 700gr en zit nu op 400gr en daar doet ze het goed op.
Mijn andere Border Collie van 15kg krijgt 250-300gr per dag en dat is voor haar genoeg.
Zo zie je dat het best wel behoorlijk kan verschillen van hond tot hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door