Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#1810569
mijn vriendin haar hond is zwanger maar ze eet niet. ze wil van de brokken af (das al mooi ;)_ en versvlees geven maar madam wilt niks eten. kan het zijn omdat ze niet lekker is? hoe krijg je een hond aan het eten? ze zou nu 4 weken zijn. echo moet nog komen maar ze is al wat dikker tepels groeien zeg maar en ze slaapt veel en erg aanhankelijk maar ze wil niet eten. de baasjes worden radeloos. ze hebben carnibest geprobeerd moet ze niet ook niet met overgieten water of zo. rodi gaat ze proberen natu-dog wilt de hond ook niet. heeft er iemand tips? hondje valt zo af vanplaats dat ze aankomt :-[
Gebruikersavatar
Door choopy
#1810790
Mijn dames aten in die periode ook erg slecht.
Kleine beetjes blijven aanbieden. Eventueel gemixt met gemalen pens.
Hier ook vanalles uit de kast getrokken (tot blikvoer aan toe, zodat ze iig wat binnenkreeg), maar vanaf week 5-5 1/2 begonnen beide dames weer te eten en uiteindelijk te vreten!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1810923
[quote="lightning"]
ok dank jullie wel. ik denk dat ik haar hiermee wel gerust stel. ze was de wanhoop nabij... nog eventjes geduld hebben dus :)
[/quote]

Dat was ik de 1e keer met Djilly ook, maar toen de pups geboren waren en allemaal gezond en goed op gewicht, vond ik het wel best bij haar 2e nest.
Ik heb wel af en toe wat bouillon gemaakt, omdat ze wat minder ging drinken en ik wilde persé dat ze wel bleef drinken.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1810978
[quote="lightning"]
wat voor een bouillon
[/quote]

Ik kookte een liter water en deed daar 2 zakjes voor bijvoorbeeld Opkikker bij.
Daarna af laten koelen en in kleine beetjes geven.
Ook deed ik dit wel over toendertijd de brokjes en heb het Djody ook wel over het vlees gegeven.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1811089
[quote="ulla"]
Hier geen opkikker maar gewoon bouillon van een paar kipkarkasjes trekken zonder zout. :)
[/quote]

Kan inderdaad ook, maar tijdens mn 1e 2 nestjes kende ik het versprincipe nog niet en door het dracht van Djody en het slechte eten toendertijd ben ik me er pas in gaan verdiepen. Maar zal het voor de volgende keer onthouden ;)
Door spegs
#1817799
hallo, hier de eigenaresse van de zwangere dame!!!! ;D
dank je lightning voor het stellen van de vraag.
we hebben van lightning een paar pakketjes lotgering geprobeerd.
de eerste dag at ze het erg graag, dat was gister.
maar nu wil ze het dus ook niet meer!!!!!
kan het zijn dat ze eraan moet wennen dat ze nu meerdere keren per dag eten krijgt??? normaal kreeg ze maar 1 keer eten en nu geef ik haar 3 tot 4 keer een kleine portie.
ze is vandaag precies 5 weken drachtig en begint al aardig dik te worden!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door