Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hedwig
#1810191
Hoi, ik heb Sjef (Tervuerense herder) gisteren een zalmstreng gegeven. Ik vond het best wel eng, hoewel ik/we toch behoorlijk wat gewend zijn. Het is een enorm lang ding: kop, gratenlijf plus wat vlees en staart. Het is goed gegaan, maar ik denk dan steeds aan stikken in een graatje. Mijn vraag is nu: is dit moeilijk of makkelijk te eten? Het zag er indrukwekkend uit, maar misschien zijn graten niet zo hard als botten. Mijn buurvrouw is aan de kvv (nou ja, haar hond) en wilde het ook proberen. Ze heeft een labrador. Ik weet niet of je voor zo'n ding een geoefende barfer moet zijn of dat het juist goede beginnerskost is. Dat laatste denk ik eigenlijk niet, maar ik hoop het wel. dan hoef ik zelf ook niet meer bang te zijn.
groeten, hedwig
Door **Jolanda**
#1810194
Alle geschikte vleesbotten die hier op BP worden aangeraden zijn 'veilig'. Er zit natuurlijk altijd een risico aan bot voeren, maar hij een hond (of kat) kan ook in een brokje of een stuk vlees stikken.

Hmmm. Vergelijk een graat eens met een lamskop...denk je dan dat die graat te hard is? ??? Nee dus. Graten zijn super zacht, dat kun je zelf ook voelen ;)

Of het geschikt is voor een beginner...hmmm maatja labrador zou het best makkelijk aan kunnen evenals een herder. Dat moet geen probleem zijn.
Ik zou het voor de eerste keer wel niet helemaal op laten eten...ik denk dat ie dan aan de dunne gaat ;)
Door hedwig
#1810209
Bedankt, ben weer gerustgesteld. Ik had net ook bedacht dat wij hier begonnen zijn met sardientjes en makrelen. Dat zal ik haar aanraden. Superzacht vond ik die zalm ruggegraat trouwens niet. Ik heb er een stukje tussenuit gesneden voor mijn kleine hondje en dat was flink zagen. Een schedel is toch minder prikkerig om te zien dan die graten. Ik sta nog steeds verbaasd over wat ze kunnen wegwerken. Heb ontzag voor hun gebit.
Door Daphne&Jayden
#1810213
Zalmstreng en kop trouwens ook, is goed te knippen met een snoeischaar. En het is zelfs te malen, weet ik uit ervaring van afgelopen weekend... ::) Het is wel een ontzettend werk, maar het is te doen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#1810567
Af en toe krijgen mijn twee papillons ook een zalmstreng.  Maar dan geen hele, dat zou veel te veel zijn, al zouden ze het wel graag willen.
Door Too
#1810850
Poesjes vinden t heerlijk, de kop gaat naar bevriende barf-honden, maar de graat is goed te knagen en ik knip t gewoon met de keukenschaar
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door