Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
#1809082
Gistermiddag kwam Flip binnen met een iets wat stoned gedrag. Hij wankelde, paar pasje achterwaarts en plat op de grond en bleef daar stil liggen. Ik dacht meteen aan vergiftiging ofzo. Even reflexen getest, die waren gelukkig allemaal goed, kans op vergiftiging zal klein zijn. DA gebeld en konden meteen komen. Ook zij sloot vergiftiging meteen uit, pfieuw! Maar helemaal goed was het ook niet. Lopen wilde hij niet, rechter achterpootje was erg gevoelig en de nagels van (voornamelijk voor-) pootjes waren helemaal afgerafeld, tot aan het leven. We denken niet dat er iets gebroken is, misschien kleine scheurtjes thv de heup. Organen doen het ook nog naar behoren, dus wrs niet aan gereden. Ik denk dat hij ergens uit/af gevallen is, arm ding.

Hij heeft een spuitje onisor (robenacoxib) gekregen en voor 6 dgn pilletjes tegen de pijn. (hoeft niet op)
Gisteravond heeft Flip een poging gedaan om op te staan, maar gaf dat snel op. Vanmorgen lag hij nog op precies dezelfde plek, kattenbak & eten zijn niet aan geraakt (DA had gisteren had wel een poepje klaar voor vertrek gevoeld). Hij begon al te piepen toen ik naar zijn heup keek, meteen maar een pilletje laten eten (zonder enige dwang  :o ). Het enige dat hij nu wilt eten zijn garnalen/gamba's, deze pureer ik maar met een sloot water, dan krijgt hij ook wat vocht binnen.

Een uurtje na de pijnstiller oogt hij wat beter, weer alert, maar niet bewegen. Heeft iemand een idee hoelang dit duurt? De DA zei wel dat hij vandaag nog meer pijn zal hebben ivm stijfheid. Ik vind hem zó zielig!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1809306
ik zou ook foto laten maken.
weet je zeker dat hij uit een boom is gevallen en niet aangereden? dan hebben ze ook gerafelde nagels, van het schrap zetten.
beterschap!
Door *Flip*
#1809420
Vanmorgen even weggeweest, kon Flip even rustig slapen, zonder alles in de gaten te moeten houden. Toen ik thuis kwam zat hij overeind :) Ik kan voorzichtig rek en strek oefeningen met hem doen, gisteren had hij alleen last van zijn achterpoot, nu doen hem volgens mij alles zeer.

Zijn voorpoot nagels zijn duidelijk veel meer gerafeld dan die van zijn achterpootjes, als hij aangereden was zal dat overal redelijk gelijk zijn. DA zei dat een breuk bij katten erg goed te voelen is, in tegen stelling tot honden. Ik kan zelf ook het hele bot voelen incl botpunten en gerwrichten, tot aan het heupgewricht. Zover mijn ervaring gaat voelt het goed. Hij steunt ook nog wel een beetje op de poot. Ik zal zo proberen of hij een stukje wilt lopen.

Gebroken of gekneusd, het medicijn blijft hetzelfde: rust. Gipsen bij katten doet meer kwaad dan goed doet en breuken schijnen bij katten redelijk snel te herstellen.

Nu komen er regelmatig buren naar ons toe, omdat Flip weer bij iemand op het puntdak zit tss de kraaien of in het topje van een gevaarlijk zwiepende conifeer, dus het zat er ook eens aan te komen...
Laatst gewijzigd door *Flip* op ma 01 nov 2010, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Flip*
#1809498
Hij loopt  :biggrin2:  Nog niet van harte. Wat schichtig met buik over de grond, maar ik zie geen mank achterpootje meer :kitty: Heel voorzichtig is hij, na zijn zeevruchtenpapje, geheel zelfstandig weer terug op de stoel gekropen. Daar ligt hij nu lang uit alles in de gaten te houden. Dat ziet er al veel relaxer uit dan het gespannen bolletje dat hij vanmorgen van zichzelf gemaakt had. Misschien komt het manke pootje morgen weer terug, als de stijfheid in de rest van zijn lijfje wat afgenomen is. Ik houd hem zowieso binnen tot dat hij weer helemaal 100% is. Gelukkig ben ik vandaag en morgen nog vrij om hem af en toe te masseren ed. dan gaat het hopelijk snel over.
Laatst gewijzigd door *Flip* op ma 01 nov 2010, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Flip*
#1810601
thnx flin!

Vandaag gaat het alweer een stuk beter. Vanmorgen nog wel een pijnstiller gegeven en tegen de middag ging hij uit zich zelf lopen, in de vensterbank en op mijn studieboeken zitten. Hij wilde zelfs alweer naar buiten. Na een half uurtje in het gras zitten (volgens mij mokkend, want de poort zat dicht) ging hij weer terug op z'n stoel om in een diepe slaap te gaan. Daar ligt hij nu nog steeds.

Het lopen gaat nog niet echt vlekkeloos, vooral evenwicht houden is nog moeilijk. Gladde vloer werkt helaas ook niet mee  :-\ Hij eet wel alles en heel veel, dus het gaat de goede kant op :)
Morgen maar eens zonder pijnstillers proberen, als hij helemaal geen pijn meer voelt ben ik bang dat hij zichzelf in huis gaat beschadigen, uit frustratie dat hij niet naar buiten mag.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door