Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1809809
..ik vraag jullie toch even om raad.
Eigenlijk al sinds zaterdag heeft Raiko heel lichte ontlasting die ook vrij dun is.
Zaterdag had ie eend, vrij vet. Dus ik dacht dat ligt daar vast aan.
Maar ook had ie kleine stukjes onverteerd bot in zijn ontlasting. Dat had ik nooit eerder in zijn ontlasting gezien.
Gisteren had ik voor het eerst kalkoennek aan Raiko gegeven. Uiteraard eerst met de snoeischaar getest. Maar was goed te doen en ze waren ook mooi bevleesd. Hij kauwt het verder ook goed, dus geen probleem dacht ik.
Vanmorgen had ie echter weer hele dunne licht gekleurde ontlasting. Maar daarna heeft ie de hele dag niet meer gepoept.
Ook gisteren heeft ie maar heel minimaal gepoept. (Maar één keer).
Zo net heeft ie wel weer gepoept. Hij perst flink, maar er kwam maar een heel klein stukje.
Ik heb 'm vanavond wel gewoon z'n normale barf menu gegeven..(wel kwartelkarkasjes omdat die mooi zacht zijn).
Zijn botpercentage is niets aan veranderd, en hiervoor heeft ie nooit problemen gehad.
Het is toch geen verstopping? Dan zou ie toch helemaal niet kunnen poepen?
Verder is ie trouwens zijn normale zelf. Ook geen dikke, opgezette buik of zo.
Ik geef hem al okugest.
#1809818
Nee ik denk geen verstopping, daar worden ze vaak flink ziek van.
Niet eten, braken enzo hoort meer bij verstopping.
Wat het dan wel is durf ik niet te zeggen, ik zou het even de gaten houden of de ontlasting zo blijft.
Als hij verder gewoon fit is.
Zou ik zeggen kijk het even een paar dagen aan, blijft de ontlasting zo dan zou ik een wormentest doen (of ontwormen) om te kijken of ie dat niet heeft.
#1809839
Ik had er voor morgen ipv barf ook al gewoon kvv uitgelegd. Maar ik zal er idd ook wat extra pens bij uit leggen.
En de okugest heb ik alleen vanmorgen gegeven omdat ie toen dus dunne ontlasting had, daarna nog niet weer. Maar geef hem idd ook maar niet meer.
Ik houdt het in de gaten. Bedankt voor jullie advies!  :)
#1809848
Het lijkt niet op verstopping.
De symptomen bij verstopping waren hier kotsen dan geen ontlasting meer,vervolgens niet meer willen eten,constant lopen hijgen,niet meer kunnen
liggen,de buik was niet dik.

Hier wordt bij darmklachten altijd pens gegeven.
#1809889
Mmm geen idee  :-\ ik heb tegenwoordig altijd een ijsblokjesding met pompoen in de vriezer zitten voor het geval dat, maar daar heb jij natuurlijk niks aan nu.
Mijn "boeren verstand" zegt dat de pitten toch wat anders zijn en werken dan het vruchtvlees (heet dat zo?)van de pompoen, maar dat is verder nergens op gebaseerd...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door