Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1807495
Mijn honden willen eigenlijk geen vis eten. Er zijn twee die het nog wel een keertje doen, maar dan geven ze na ca. 1 uur toch over. Als ik vis droog of uit blik neem, eten ze het wel. Zou je nu ook vis kunnen drogen en als maaltijd geven? En zullen ze daar dan ook van overgeven of zou dat over zijn? Want vis is natuurlijk wel gezond om het één keer per week te geven.
En waarom mag je vis niet tellen als een nieuwe vleessoort?
Door Mevroi Kruim
#1809202
Van mij mag je vis best als diersoort tellen hoor  ;)
Vette vis is niet te drogen is mijn ervaring, het vet verhindert het mooi droog worden, je hele drogert zit onder en het vet wordt snel rans. Witvis kun je wel drogen, de eiwitten zijn prima en licht verteerbaar maar qua omega-vetten voegt het niks toe.
Door Xada
#1809712
Het gaat me er niet om dat het heel droog wordt, maar mijn honden eten geen verse vis en de twee die het soms wel eten geven er van over. Dus niet echt geslaagd.
Nu had ik laatst wat sardientjes "gedroogd". De honden waren er gek op. Dus dacht ik als ik dat nu droog en hun het geef als een maaltijd, kan dat ook en zouden ze er dan ook niet van over geven? Of als ik iedere dag wat door hun groentes doe en het 's avonds van hun maaltijd aftrek? Wie kan mij raad geven?
Laatst gewijzigd door Xada op ma 01 nov 2010, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1809780
Waarom wil je vis geven? Een tekort aan beschikbare diersoorten? Voordelig ?

Ik geloof dat het geen kwaad kan om de vis te drogen en regelmatig te geven  :)
Door Xada
#1810218
[quote="Nynke F"]
Waarom wil je vis geven? Een tekort aan beschikbare diersoorten? Voordelig ?

Ik geloof dat het geen kwaad kan om de vis te drogen en regelmatig te geven  :)
[/quote]

Het lijkt mij wel goed, tenminste dat heb ik hier op barfplaats gelezen.
Voor variatie ook wel, maar dat komt nu op gang (hoop ik). Morgen ga ik naar iemand voor schapenvlees. Eens zien wat ik daar regelen kan. Nu voer ik kip, kalkoen, eend.
Voordelig kijk ik wel naar, maar vis is niets goedkoper dan andere vleessoorten. Kip is zelfs goedkoper en kalkoen helemaal. Eenden kweek ik zelf op en slacht ze na ca. 10 tot 12 weken.
Maar als vis niet nodig is, doe ik het liever niet. Vis vind ik afschuwelijk, eet het zelf niet en vind het smerig om klaar te maken (zei de ex-visboer).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door