Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jasmin
#1808720
Er stond laatst een melding hier van rundergehakt bij C1000 voor 2,75 de kilo en dat je het misschien ook ongemalen kon krijgen.

Had die prijs zelf ook al gezien, maar bij onze C1000 kon je het helaas niet ongemalen krijgen. Ze kregen het kant en klaar geleverd. Zou er dan zo veel verschil zitten tussen die supermarkten onderling, vraag ik mij af?

Heeft iemand nog een tip waar ik het nog meer kan proberen? Bij diverse slagers heb ik al bot gevangen, want ook daar verkopen ze alleen maar kant en klare produkten en snijden ze niets zelf.

Ben op het I.net ook op jacht naar betaalbare visolie gegaan. Voor de mensen die zalmolie geven heb ik bij Dursydog een fles van 250 ml. gevonden voor 4,60. Visoliecapsules kun je toch het beste bij de Hema kopen, 50 capsules voor 2,20.

Iemand nog voordeliger?
Door Limpy
#1808742
Heb je islamitische slagers in de buurt? Die willen wellicht wel wat voor je regelen...
(ik had er vroeger 1 die ook lam/rundgehakt ongemalen achterhield voor onze toenmalige poezie, gelukkig ging mn ex dat ook na onze "scheiding" braaf 2wekelijks afhalen comform de afspraak die ik met de slager had...t gros at wel mijn nieuwe kater op  ;D)
Mijn ervaring met de turkse en surinaamse slagers bij mij in de buurt dat ze wel wat voor je willen betekenen, kleine zelfstandigen zijn wat makkelijker dan slagers bij/in een grote keten....
Door hubbabubba
#1808748
Bij mij om de hoek zit de super coöp en daar heb ik toen de rundergehakt in de reclame was een zak van 10 kilo geloof ik, ongemalen meegekregen, maar deze heeft dan ook een eigen slagerij.
Andere coöp'en en weer geen eigen slagerij en krijgen het kant en klaar binnen, dus het kan inderdaad per winkel verschillen.

Stomme vraag misschien maar waar geef je visolie voor en geef je dan bijv. zo'n capsule dagelijks??
Mijn honden krijgen 1 à 2 keer per week vis, is het dan ook nog nodig??
Door Limpy
#1808762
@hubbabubba: visolie geef je voor de omega 3. Goed voor de vacht maar ook voor gewrichtsproblemen.
Ik geef het aan kat met arthrose die geen vette vis lust. (ik geef het in vloeibare vorm, vind hij ook vies maar eet hij liever dan vis)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1808832
ik heb vandaag omega3 capsules (360 stuks / 1000mg) gehaald bij "de tuinen" voor 19,95 en gebruik 1 (geopende ) capsule voor 2 honden :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1808854
hubbabubba schreef: Bij mij om de hoek zit de super coöp en daar heb ik toen de rundergehakt in de reclame was een zak van 10 kilo geloof ik, ongemalen meegekregen, maar deze heeft dan ook een eigen slagerij.
Andere coöp'en en weer geen eigen slagerij en krijgen het kant en klaar binnen, dus het kan inderdaad per winkel verschillen.

Stomme vraag misschien maar waar geef je visolie voor en geef je dan bijv. zo'n capsule dagelijks??
Mijn honden krijgen 1 à 2 keer per week vis, is het dan ook nog nodig??
Als je een gezond hond hebt die minimaal 1x per week vis eet, dan hoef je geen visolie/zalmolie/algenolie toe te voegen.
Hij krijgt dan genoeg omega 3 binnen.
In wild vlees zit ook meer omega 3 dan in gewoon vlees, dus als ik daaraan kan komen heeft dat bij mij wel voorkeur.

Ik geef wel visolie aan de border collie's hier, waarvan 1 oud en 2 problemen met gewrichten hebben, daarvoor geef ik het.
De andere honden krijgen gewoon 1x per week vette vis en geen visolie.

Als je een zalm of visolie wil toevoegen zou ik wel gaan voor een kwalitatief goede omdat er nogal eens wat rotzooi en weinig omega 3 zit in de goedkopere varianten.
Ik geloof dat die van de hema aardig is, maar dat weet ik ook niet zeker.
Het heeft te maken met de verhouding EPA DHA, hoe hoger dat is in de visolie/zalmolie hoe beter het product.
Daarnaast heeft het te maken met de reining van het product, of er dus nog veel 'schadelijke' stoffen in zitten.
Door Limpy
#1808876
Qua visolie is de Doils-serie ook wel goed (vloeibaar) hoef je ook maar weinig van te gebruiken...
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1808896
Wij hebben meerdere C1000 hier zitten en niet iedere C1000 wil het ongemalen verkopen,dus ik moet iets verder weg in de stad om het te halen.

Misschien bij het kruidvat voordeliger die visolie capsules? Deze week met 25 % procent korting maar weet niet of visolie capsules daar bij zitten.
Door hannabelgje
#1808992
Ik heb visolie van het kruidvat, maar die bevriezen wel. Die wil ik dus ook niet meer. Ik zoek nu betere en ik denk dat ik gewoon vloeibare haal bij de tuinen. Lijkt me handiger dan steeds die capsules open maken.
Door Xada
#1809166
Als je vis droogt, blijft die omega 3 er dan in zitten of niet?
Kun je gedroogde vis als maaltijd geven?
Door Mevroi Kruim
#1809195
Volgens mij wel als je de temperatuur laag houdt. Dan blijven de meeste stoffen wel intact. Ik zou wel ff kijken hoe het met eventuele graten gaat, als die hard worden zou ik alleen gefileerde vis geven.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1809235
Bij diverse slagers heb ik al bot gevangen
Dan heb je toch juist geluk, of zie ik het verkeerd?? ;D ;D ;D Sorry, kon het niet laten, je had het er zo mooi neer gezet... ;)

Ze moeten bij de c1000 idd wel een eigen slagerij hebben, ik kreeg het hier ook ongemalen mee. Ze keken wel een beetje raar... ???
Door Jasmin
#1809975
DJ en Doerak schreef: Dan heb je toch juist geluk, of zie ik het verkeerd?? ;D ;D ;D Sorry, kon het niet laten, je had het er zo mooi neer gezet... ;)

Ze moeten bij de c1000 idd wel een eigen slagerij hebben, ik kreeg het hier ook ongemalen mee. Ze keken wel een beetje raar... ???

Heej, eindelijk één die dat "bot gevangen" opgepikt heeft!  ;D  ;) Ik vond het zelf ook wel leuk, toen ik het zag staan.

Manlief durfde het haast niet te vragen bij de C1000. Vond het wel jammer, hoor, dat het niet kon.

Jasmin krijgt ook vis, dus dat zou betekenen, dat ze geen visolie nodig heeft. Maar zou de kwaliteit niet achteruitgaan door het invriezen?

Hannabelgje: wat bedoel je met "bevriezen"? Je vriest je capsules toch niet in?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1809981
Spul wat je invriest daar gaat de kwaliteit altijd van achteruit.
Daarom wordt bv geadviseerd om groentemix maar voor max. 1 á 2 maanden te maken en in te vriezen.
Nu gaat de kwaliteit van vlees en vis, maar heel langzaam achteruit, dus hoef je niet bang te zijn dat je invroren vis niet voldoende omega 3 vetten bevat  ;)
Ik neem tenminste aan dat je geen vis voert die 10 jaar invroren gelegen heeft  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1810384
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar je schijnt de kwaliteit van de visolie te kunnen testen door een capsule in de vriezer te doen.
Een goede kwaliteit olie bevriest niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door