Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lonaa
#1807990
Alle 5 onze katten zitten op barf, is voor allemaal geen probleem.
Ze zijn allemaal overgezet van brok naar vlees en de 2 kittens weten niet beter.

Abby loopt wel eens wat te miepen, maar uiteindelijk eet ze eigenlijk alles.
De enige lastige eter is Ziva, ze eet kipkarkas, nek, vleugel en filet. En van de eend de rugstukken. En parelhoenkarkas

Een beetje veulen wil er ook nog wel in, maar meer niet!

Ze was helemaal verzot op kangoeroe, maar dat hoeft 'ineens' ook niet meer. Rund kijkt ze niet eens naar om, ree ook niet, lama ook niet en lam ook niet. Hert heeft ze ook wel eens gegeten maar hoeft ze ook niet. Alle soorten prooi hoeft ze ook niet.

De vis die ik van de week had wilde ze dan wel weer (sardientjes in olie..) heb gelijk vis in huis gehaald voor dr, maar dat ging ook niet van harte.

Ze is eigenwijs genoeg om dan maar gewoon niet te eten.
Heb al wel eens geprobeerd haar apart te zetten met wat te eten, maar dan gaat ze gewoon in een hoekje zitten wachten tot ik de deur weer open doen.. Af en toe werkt het wel, bij bijv. paard.

Ik weet niet zo goed wat ik er verder nog aan moet doen, ze eet dan wel kip, eend, parelhoen en veulen, maar ze kan ook zo de kop hebben staan dat ze zelf kip niet hoeft!

Help.  ???
Door Limpy
#1808515
Dat zijn 4 diersoorten, zou in principe net genoeg variatie moeten zijn.
Eet ze organen wel goed?

Ik heb hier ook zo´n mieperige dame die ook wisselend bepaalde diersoorten eet maar zij lust gelukkig wel prooidieren dus zo weet ik dat ze nix te kort komt. Mn ouwe Limpy lust ook totaal GEEN prooi maar hij eet alle vleesjes wel weer goed, beiden eten dus gevarieerd...

Succes met Ziva (mooie naam trouwens) misschien kun je dr af en toe eens verleiden met 1 hapje van iets nieuws?
Werkt bij mijn mutserige Blixa ook soms.....
Door Lonaa
#1808542
Orgaan eet ze dus niet.  :-X Doe t in de blender met blikvoer, als er meer blikvoer inzit dan orgaan, dan wil ze t meestal wel eten.
Ik probeer wel nieuwe dingen en dan eet ze t 1 x met lange tanden, en daarna laat ze t staan.

Ik weet dan nooit zo goed of ik koppig vol moet houden, want dat doet zij ook.. en dan eet ze dus niks
Of overstag moet gaan en dan maar iets van kip ofzo uit de vriezer halen voor dr.  ???
Door Limpy
#1808553
Orgaan drogen of aanbakken?
Trappen ze hier soms ook in met maagjes (rauw vinden ze dat zooooooo vies)
Door Lonaa
#1808594
Droogmachine komt op mijn verjaardag (nog 1 weekje :) ) met het oog op dat ze het gedroogd misschien wel eet.

Aanbakken is misschien ook nog wel een idee. :)
Door Lonaa
#1809253
We hebben zo'n combi, daar kan t deurtje niet van open. En hij wordt al belachelijk heet als ie 1 uurtje aanstaat, dus ik durf dat eigenlijk niet aan. :shy:

Maar nog een weekje en dan is m'n droogertje er.

Heb vandaag ook wat kalkoen voor dr meegenomen.
Had haar vanochtend vis gegeven (want dat vond ze vorige week zoo lekker! tenminste, de vis die ik had..) maar dat hoefde ze ook niet. :(
Door Krullebol
#1820329
Kan je haar geen KVV geven met knaag erbij?

Kep ook zo'n muts. Die hongert zichzelf uit  :-\ opsluiten heeft idd geen zin, want ze kijkt er niet eens naar [terwijl ze het wel lust].
Misschien voor haar toch een duidelijk ritme invoeren. Toch opsluiten en na 15 minuten weg zetten. 2-3x per dag aanbieden. Leert ze snel genoeg.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door