Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1807503
de beagle van t vriendje staat nu 2 weekjes op barf..  :D
meneer lust lang niet alles.. en het baasje doet af en toe een bietje truttig.. :P
maar we komen er wel..  :biggrin2:

we zien nu eigenlijk al dat zijn vacht veel mooier wordt..
hij riekte altijd een beetje.. dat is nu écht weg..
hij glimt en glanst.. zijn kleuren zijn mooier geworden en zijn haren veel zachter..
ik verbaas me erover.. want kiek heeft bijna 2 jaar lopen ontgiften..  :-X
niet constant hoor.. maar pas na 2 jaar kon ik zeggen dat ze écht niet meer stonk en dat ze écht beter aanvoelde.. die heeft er zoooo lang over gedaan!!
kayne.. de beagle.. lijkt helemaal niet te gaan ontgiften..
zijn ontlasting is goed.. al zag ik er vanmorgen werveltjes in zitten van de kippenekjes..
dus nu heeft de baas de opdracht alles nog even plat te slaan..

kunnen we nog ontgifting verwachten?
hebben we te vroeg gejuigt? :P
Door Limpy
#1807515
Zal dat niet per indivudu verschillen qua vatbaarheid?
Ouwe limp heeft ook totaal niet ontgift hier (15 jr br*k), blixa van 9½ ook amper terwijl obi-wan mega erg was (2jr br*k)........

Prijs de beagle gelukkig in t hoekje v/d meevallers in de hoop dat vriendje des te sneller om is dat het zooooo goed is  ;)
Door BubbaBling
#1807531
Hier eentje een dikke maand te ontgiften nu en hier ook wordt de vacht al veel mooier.

Wat zijn eigenlijk de ontgift symptomen?
Door Limpy
#1807538
Ook dat verschilt per dier heel erg, mijn obi-wan liep mega te jeuken waardoor hij zich kaal plukte, maar dat zal ook heel verschillend zijn tussen katten of honden.

Als je vanwege allergiëen gaat versvoeren kunnen deze bv eerst erger worden hierdoor...
Door BubbaBling
#1807553
Ahhhh kijk... kan het daarom ook zijn dat hij ineens zo aan zijn pootjes likt zoveel?
Hij had ook hele erge krab reflexen als je aan zn rug en zij zat, maar dat is helemaal over  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door choopy
#1808691
Hier hebben de oudste 3 ook weinig symptomen van ontgiften gehad.
Darky heeft wel even flink wat meer jeuk gehad, maar dat was gelukkig ook van korte tijd.(2 weken ongeveer)
De jongste weet niet beter, heeft amper brok gehad.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1808973
nah.. t zou fijn zijn als kayne helemaal geen ontgiftingsverschijnsele kreeg.. :)
hij heeft in zijn brokkentijd af en toe wat jeuk gehad aan zijn oren en voeten..
en hij loopt bij t opstaan, stijf met zijn voorpoten..
ondanks dat er al meerdere keren foto's zijn gemaakt én is gevoeld of er artrose te vinden is..
niemand weet waarom hij opstart problemen heeft.. er is simpelweg niks te zien..

ik ga daar ook zo over bellen met yolanda krooshof..  moet zo toch bellen voor kiek.. :)
wie weet kunnen we samen eens heen..
maar ergens hoop ik dat de barf dat verschijnsel ook doet afnemen..
moet mogelijk zijn toch?
Door Irish
#1808981
Als ik even zo brutaal mag zijn aan te haken in dit topic  :-[ (mijn topic van hond van kennis over van brok naar KVV is weg  ???)
Maar in wat voor een manieren kan ontgiften zich allemaal uiten?
Had gister de kennis aan de telefoon en haar hondje zat onder de uitslag op haar buik en daar was ze mee naar de dierenarts gegaan, het jeukte ook heel erg. Dus de dierenarts ben je van voer gewisseld, ja, wat dan, vers, niet goed en blablabla dus mevrouw is weer op brokken want ''daar doet ze het immers goed op''. Ik denk dat ik de handdoek in de ring ga gooien.. maar zou dit ook ontgifting kunnen zijn, of toch een allergische reactie? Hondje heeft 2 kleine weken op Energique gestaan.
Laatst gewijzigd door Irish op ma 01 nov 2010, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door