Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1806090
Kan je ook pens weg laten uit een menu(niet mijn menu),maar stel iemand kan er maar niet aan wennen om te geven,kan een hond zonder pens?
Door Nadia
#1806093
Komt vast een beter antwoord op, ik denk dat het wel zou kunnen. Ik denk wel dat je dan evt wat maag moet gaan voeren (kip/kalkoen) EN dat je wat hoger in het wild moet gaan en evt iets anders geven waar goede bacterien inzitten. (pro-biotica ofzo)
Misschien slaat het nergens op wat ik zeg. Is ook niet onderbouwt, maar dat zegt mijn gevoel.

En anders?? Wellicht gedroogde pensstaafjes?
Door Daphne&Jayden
#1806142
Of pens van een ander diersoort proberen? Ik vind runderpens meer ruiken dan lamspens. En misschien ruikt/smaakt geitenpens ook wel weer anders. Lijkt me op zich wel logisch, het spiervlees van de diersoorten ruiken ook allemaal anders, de smaak zal dan ook allicht verschillen.

Of bedoel de geur voor mensen, dat ze daar niet aan kunnen/willen wennen? Ik heb altijd verse lamspens (is de dag ervoor geslacht) en die ruikt nauwelijks (in penstermen bedoel ik dan hè...pens ruikt altijd  ;) :D) en dat terwijl ik een enorm reukvermogen heb.  :D ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1806161
Ja het is de geur voor mensen.ik heb al gezegd dat biologische minder ruikt en dat het wel zou wennen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1806591
Ik heb dit een tijd terug ook gevraagd omdat 1 van de honden van moeders heel slecht pens eet.
Het was geen groot probleem als ze het niet at.
Door san :)
#1806624
ik heb onlangs een paar keren geitenpens gedroogd en de resten gevoerd. stonk behoorlijk minder als andere pens. zou bijna zelf een hapje hebben geproefd bij de gedroogde versie ::)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1806691
Geen pens is geen probleem, dan gewoon 15% andere organen voeren en bv de variatie zoeken in maagjes, af en toe testen enz.
Door Too
#1806698
Tuurlijk kan dat, net al May Linn schrijft ca 15% iig lever  nier hart en varieren met maag, tong, testen ed [koppen voor wie durft]
Door Lizzy
#1806989
Nee hoor, dit is geen probleem. Alleen loopt de hond de goede bacterieen mis uit pens. Maar ze zouden ook af en toe een schepje bio-garde yoghurt kunnen geven.
Door pallas
#1807901
Didot heeft lang zonder pens gegeten ivm met allergie.
Met een ruime variatie en een wat aangepaste hoeveelheid orgaan kan je prima uit de voeten. Ik gaf wel biogarde en algen erbij.

Nu ik biologisch pesn kan voeren vind ik wel dat de vertering nog beter is geworden dan die al was.


( en ze vinden het lekker!!)
Door Nadia
#1808024
[quote="hubbabubba"]
Maar de KVV pens stinkt toch niet zo gruwelijk??
[/quote]

Phoe, ik vind kvv pens meer stinken dan verse pens..
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1808060
Ook al is het niet helemaal een goed alternatief, je zou kunnen voorstellen dat ze eerst eens een paar keer blanke pens geeft en dan zoetjes aan eens begint met vuile pens die uitgeschud of gewoon gespoeld is. Als ze daar aan gewend is zou ze de vuile pens makkelijker kunnen verdragen qua lucht. Misschien helpt het voor haar als ze haar hond de pens buiten geeft? Wat ook werkt is pens niet te lang te laten ontdooien en daarna nog gekoeld geven.. dat ruikt minder intens dan lang ontdooide vuile pens.
Een ander goed alternatief is hertenpens dat ruikt veel minder sterk. Vaak hebben ze wortelen als bijvoeding gegeten dus dat maakt ook dat het gistingsproces in de maag anders is.

Ik zou het zelf niet helemaal uit het menu willen schrappen.. tenzij je compleet prooidier kunt voeren met volledig spijsverteringsstelsel er nog in. (denk aan konijn bijv.)
Laatst gewijzigd door Aquillo op zo 31 okt 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door