Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#179507
Hallo allemaal,

Op dit moment geven wij Cujo de natuurmix van Bibi maar er zijn verschillende smaken nl. :
Natuurmix
Lam/rijst
Kip/rijst
Bibimix
Fytomix

De fytomix is eigenlijk een apart verhaal maar hoe zit het met de rest. Is het handig om hem verschillende smaken te gaan geven of zouden jullie adviseren om alleen maar de natuurmix te blijven geven???

Normaal gesproken hoef je je hond geen rijst te geven. Hoe zit het dan met deze complete voedingen is dit dan ook niet overdreven?

En wat wij ons afvragen, normaal geproken geef je toch alleen lam/rijst als je hond niet tegen de overige smaken kan?

Jacqueline
Gebruikersavatar
Door sylvia
#179515
Vroeger werd lam gebruikt als andere eiwit bron bij voedingsallergieen omdat la toen niet gebruikt werd in de meeste voeders, bij een voedings allergie is het namelijk belangrijk dat de hond die bepaalde eiwitbron nog nooit gegeten heeft.Nu is lam een zo"n gewone eiwitbron geworden dat bijna alle honden wel eens lam gegeten hebben en het zoiezo als dieet voer bij allergie uitvalt.
Ik geef van CB de natuurmix, de lam/rijst en de kip/rijst
Door Lizzy
#179928
JaDi74 schreef: Hallo allemaal,

Op dit moment geven wij Cujo de natuurmix van Bibi maar er zijn verschillende smaken nl. :
Natuurmix
Lam/rijst
Kip/rijst
Bibimix
Fytomix

De fytomix is eigenlijk een apart verhaal maar hoe zit het met de rest. Is het handig om hem verschillende smaken te gaan geven of zouden jullie adviseren om alleen maar de natuurmix te blijven geven???

Normaal gesproken hoef je je hond geen rijst te geven. Hoe zit het dan met deze complete voedingen is dit dan ook niet overdreven?
Ik weet niet precies wat je vraag is. Vraag je je af waarom een hond geen rijst nodig heeft maar het toch in deze voeding zit? In dat geval: ik denk dat het erin zit om 2 redenen:

1)Prijstechnisch (het moet wel betaalbaar blijven)
2)Eiwitfractie. Deze moet rond de 25% zijn. Dat lukt je niet met gemalen botten, vlees en orgaanvlees. Denk ik. Dus moet er vet of koolhydraat bij. Rijst is dan de goedkoopste optie. En nogmaals: het totaal product moet betaalbaar blijven, anders koopt niemand het meer.
En wat wij ons afvragen, normaal geproken geef je toch alleen lam/rijst als je hond niet tegen de overige smaken kan?

Jacqueline
Nee, dat was vroeger zo. Als een hond een allergie had, dan zei de DA "ga maar lam & rijst voeren". Maar, een hypoallergeen dieet is een dieet met een vleessoort die de hond niet kent (en dus nog geen allergie voor heeft/voor heeft opgebouwd). Inmiddels is lam een vleessoort die gewoon in hondenvoer voorkomt en is er niks speciaals meer aan. Nu zegt een DA ook "ga maar een dieet geven met geit of eend of struisvogel" om maar een vleessoort te geven die de hond nog niet kent.

Met andere woorden: je kunt gewoon lam&rijst geven. Ik geef hier ook lams en schapenvlees.
#180044
Bedankt voor het antwoord Lizzy dat was precies onze vraag.

Wij hadden hier thuis namelijk een beetje discussie. Ik zei dat we moesten afwisselen en Rodger dacht dat het beter was om alleen maar de natuurmix te geven.

Vandaar dat we de vraag maar even op BP hebben gezet dan heb je toch de meningen van mensen die meer van vers af weten dan wij als beginners.

Jacqueline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door