Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geisha
#180647
Hoi, vandaag kruiden supplementen binnengekregen van Juliette de Bairacli Levy, o.a. Herbal compound, birth aid en Garlic plus. Laat het jullie weten of het echt werkt goed is.
Door geisha
#180653
Neen, heb het uitgezocht, via Hilton Herbs (in Engeland die officieel dealer zijn van JBL die op hun beurt zaken doen met Jordans Hippo dus echt via via, ik ben zelf ook goed in kruiden en wil kijken of ik e.e.a. zelf kan fabriceren, is o.a. erg duur!
Door Lizzy
#180660
geisha schreef: Hoi, vandaag kruiden supplementen binnengekregen van Juliette de Bairacli Levy, o.a. Herbal compound, birth aid en Garlic plus. Laat het jullie weten of het echt werkt goed is.
Wat zit er in deze mengsels? (Birth aid zal oa wel framboosblad inzitten?)
Door geisha
#180661
Volgens het Herbal Handbook van JBL, is a. Birth aid voor de zwangerschap van de teef (o.a. goed voor de bekkenbodemspieren), b: herbal compound: is goed voor de meeste kwalen, bevat o.a. knolfook, thym, eucalyptus, absith-alsem en wijnruit (dus een soort natuurlijke penicilline) en c: Garlic-plus is anti-parasitair + tegen wormen want bevat behalve knoflook ook absinth-alsem (een ontzettend bitter kruid) gember, cayenne en salie. Mocht je meer willen weten hierover, mail me dan gewoon persoonlijk.

groetjes,

frida
Door Lizzy
#180669
OK, bedankt! Je zou haast zeggen dat je dit zelf zou moeten kunnen samenstellen he? Alleen weet je de verhoudingen natuurlijk niet, maar op zich zou je dat wel na kunnen gaan. Ik heb alleen nog nooit van verbena gehoord! Wat is dat en wat doet het?
Door Ilse
#180675
Mag ik vragen hoe duur het dan is? Want dit klinkt wel heel goed. Volgens mij is het dan wel aan te bevelen voor iedere fokker.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!!

Groetjes van Ilse
Door Lizzy
#180681
Framboosblad is sowieso een goede voor zwangere honden. En dat is makkelijk in NL te krijgen (bijv. van Vitelle). Het bevordert een makkelijke en snelle bevalling, door de pijn bij contracties van de baarmoeder te verminderen en de contracties bovendien effectiever te maken. Daarnaast stimuleert het blad de productie van moedermelk.
Door geisha
#180706
Ik heb dit besteld precies zoals je zij lizzy, ik wil dit n.l in mijn eigen tuin groeien, de meeste heb ik behalve wijnruit en absinth-alsem. Ik probeer daar aan te komen + ik laat mijn man (chemicus) de zaak analyseren ook omdat ik het te gek vindt dat je (voor deze 3 zaken heb ik schrik niet 98 euro betaald) Ik weet ook als kruidengeneeskundige dat kruiden maar 1 jaar goed blijven. Toen ik hen belde en vroeg hoe lang blijft het goed zeiden ze oneindig. Onzin kruiden blijven maar 1 jaar goed. In ieder geval heb ik nu st.Jan olie, smeerwortelzalf (voor de gewrichten) tegen kostprijs, en ik zal in de toekomst de kruiden van JBL gewoon leveren op een normale manier, want ik wordt er zelf ook niet goed van dat alles alternatief kennelijk een gigantisch kostenplaatje vertegenwoordigd!
Door Lizzy
#180715
geisha schreef: Ik heb dit besteld precies zoals je zij lizzy, ik wil dit n.l in mijn eigen tuin groeien, de meeste heb ik behalve wijnruit en absinth-alsem. Ik probeer daar aan te komen + ik laat mijn man (chemicus) de zaak analyseren ook omdat ik het te gek vindt dat je (voor deze 3 zaken heb ik schrik niet 98 euro betaald) Ik weet ook als kruidengeneeskundige dat kruiden maar 1 jaar goed blijven. Toen ik hen belde en vroeg hoe lang blijft het goed zeiden ze oneindig. Onzin kruiden blijven maar 1 jaar goed. In ieder geval heb ik nu st.Jan olie, smeerwortelzalf (voor de gewrichten) tegen kostprijs, en ik zal in de toekomst de kruiden van JBL gewoon leveren op een normale manier, want ik wordt er zelf ook niet goed van dat alles alternatief kennelijk een gigantisch kostenplaatje vertegenwoordigd!
:o :o :o

Kuch kuch! Ik ben er bijna in gebleven! 98 euro?? Mijn hemel, wat een geld! Pff, ik blijf mijn gedroogde kruiden (fytotherapeutische middelen) wel gewoon van Vitelle kopen..... (zelf zaaien en oogsten vind ik teveel werk eerlijk gezegd... Wel leuk, dat wel!).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 05 okt 2004, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door