Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1806392
De ene hond van mijn ouders heeft oorpijn, ik heb net surolan gehaald bij de DA. Nu moet ik dat vanavond in zijn oor zien te krijgen. En dat wordt lastig want kijken naar het oor is voldoende voor agressie, laat staan er aan komen. Heeft iemand enig idee of het geven van een pijnstiller ook werkt bij oorpijn? Dan laat ik mijn moeder hem nl dat geven in de hoop dat de pijn minder is en ik minder kans op verwonding heb. Ik zie er als bagger tegen op, maar volgens mij gaat oorpijn niet vanzelf over en is het enige medicijn druppels in de oren. Muilkorf omdoen lukt nu niet, omdat je niet bij zijn kop mag komen (ik denk dat ik dan feitelijk een dubbel gevecht krijg, eerst om de korf om te doen en dan alsnog om de druppels erom te doen, hij is beer reu groot zwaar en sterk).
Door diergedrag
#1806423
Ik heb bij zo'n hond Metacam gegeven, met de dubbele dosering als startdosering (staat ook op de verpakking). Lastig hoor!
Doe je wel voorzichtig?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1806547
Dat is lastig, zou je niet kunnen proberen om een snuitbandje aan te leggen?
Zoiets Afbeelding
Als je hier een beetje makkelijk in bent dan kan dit heel snel, maar als je dit nog nooit gedaan hebt lijkt me dit niet de situatie om het te oefenen  :-\
Hopelijk helpt de pijnstiller voldoende zodat je 'm kan behandelen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1806607
Met zo'n bandje om heeft hij de dierenarts ook nog lekker beet gehad. Met een snoetje om ook. Enige werkbare optie is zo'n windhondenkorf (zo'n ijzerengeval). Nou hij staat zo voor de deur, ga mij even goed inpakken met een paar werkjassen aan. En ik gooi mezelf en hem nog even vol met rescue van de bach.
Gebruikersavatar
Door kira
#1806726
Ik leef nog. Opgesloten in de bijkeuken toen vanaf de voorkant z'n hoofd naar beneden gedaan en oorflap op zij (ja met één hand) en heel rap druppels erin. Hij gilde moord en brand en toen ik los liet kwamen zijn blinkers dicht bij. Maar goed hij had hiervan zo veel stress dat het ruim 20 minuten duurde voordat hij weer benaderbaar was en worstjes wilde aannemen. Overigens wilde hij toen vluchten (zijn agressie is ook angstagressie). Het vluchten heb ik niet toegestaan wel heb ik gewoon rustig gewacht totdat hij mij weer benaderde. Maar inmiddels is hij gekalmeerd en kan ik zijn hoofd weer aanraken. Hij heeft na afloop hier in huis nog even gelegen terwijl wij een bakkie deden. En nu is die weer mee. Morgenochtend gaat moeders het zelf proberen, maar ik denk dat ik nog een ritje naar Zwolle moet doen om te helpen. Hij staat nu op de pijnstillers, verder gaat de rescue er voorafgaand in. En dan maar hopen dat het weer lukt. Het is best een lieve hond maar door zijn verleden is hij al slecht aan te raken en als je hij au heeft gaat het kwartje gelijk om. Om de een of andere reden zijn mijn moeder en ik degene die hem het best kunnen benaderen als hij au heeft, maar zelfs dat gaat moeizaam. Voor het kammen van de broek en poten kom ik ook altijd, alleen bij mij lukt het om dit een beetje te doen (met nadruk op een beetje, je moet nl de hele tijd goed op zijn voorkantsmimiek letten).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1807005
Pijnstillers helpen en als hij echt niet te zalven is kan een antibioticum kuur ook helpen. Eventueel met een keer goed spoelen onder narcose.
Door inni
#1807035
Mijn Da raad aan om de druppels na "t druppelen naar beneden toe te masseren tot je een ploperig geluidje hoort( je voelt 't ook). Berre had daar destijds wel deugd van, misschien kan je hem zodra hij gekalmeerd is daarmee paaien.
Gebruikersavatar
Door kira
#1807132
@ Hitam, die ab krijg je vast alleen als de da in het oor heeft mogen kijken? Dan is het vast slimmer om hem eerst narcose te geven en te spoelen? Geen da die bereid is in zijn oren te kijken.

Vanochtend is er uiteindelijk (hopen we) zalf in zijn oor gekomen. Dus we duimen maar dat dit aangaat slaan en het niet te erg is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door