Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1806634
Hoi,

ben mijn menu's qua hoeveelheden aan het berekenen. Dana 350 gram per dag en Eddie 330 gram per dag.
(Spier)vlees 30 %
Vleesbot  (50/50) 40 %
Orgaan 20 %, waarvan de helft (= 10 %) pens
Groente 10 %

Zou dit wat kunnen zijn?
Ik weet dat ik niet zo precies alles uit moet rekenen, maar het is als starter de enige mogelijkheid om een beetje zicht erin te krijgen over hoe het eruit zou moeten zien en hoeveel orgaan en/of spiervlees je bij vleesbot hoort te doen.
Dana
Maandag: 245 gram pens en 125 gram groente
Dinsdag: 100 gram spiervlees, 170 gram vleesbot en 80 gram orgaan
Woensdag: 150 gram spiervlees, 200 gram vleesbot
Donderdag: 110 gram spiervlees, 100 gram vleesbot en 120 gram groente
Vrijdag: 100 gram spiervlees, 160 gram vleesbot en 80 gram orgaan
Zaterdag: 100 gram spiervlees, 200 gram vleesbot
Zondag: 125 gram spiervlees, 150 gram vleesbot en 85 gram orgaan
Totaal 735 gr spiervlees, 980 gr vleesbot, en orgaan, pens en groente elk 245 gr ongeveer


Eddie
Maandag: 245 gram pens en 125 gram groente
Dinsdag: 80 gram spiervlees, 160 gram vleesbot en 75 gram orgaan
Woensdag: 180 gram spiervlees, 160 gram vleesbot
Donderdag: 100 gram spiervlees, 100 gram vleesbot en 130 gram groente
Vrijdag: 80 gram spiervlees, 170 gram vleesbot en 75 gram orgaan
Zaterdag: 170 gram spiervlees, 170 gram vleesbot
Zondag: 80 gram spiervlees, 160 gram vleesbot en 80 gram orgaan
Totaal 690 gr spiervlees, 920 gr vleesbot, en orgaan, pens en groente elk 230 gr ongeveer
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1806678
Qua verdeling en percentages ziet het er heel goed uit!
Ook qua diersoorten maak ik me geen zorgen, als ik zie wat je o.a. besteld hebt.

Maar vindt je het zelf handig met verdelen?
Ik denk dat dat ook belangrijk is voor jezelf.
Zo probeerte ik vroeger toen ik nog 3 kleine honden had altijd het vleesbot per kilo uit de vriezer te pakken.
Dit werd dan gegeten in 2 dagen. Zo hoefde ik alleen maar het spiervlees en orgaan over te pakken.
Maar dat is maar net wat je zelf ook makkelijk vindt  ;)
Door Too
#1806719
Volgens mij heb je t prima op een rij [laat ik nou toch denken dat je een doorgewinterde barfer bent  ;)]
Qua verdeling moet je kijken wat voor jou en de honden t makkelijkst is, daar kom je alleen achter door te beginnen..
Door _Sandra_
#1806729
Ja daar zit ik dus ook mee. Het ziet eruit als een hoop gedoe...

Moet ik mijn weg nog in zien te vinden denk ik zo. Maar ik zit dus op de goede weg, bedankt!
Door Bowdi
#1806740
Misschien een tip:

Ik portioneer een keer in de week voor 7 dagen. Zo heb ik maar een keer in de week rotzooi en het scheelt me doordeweeks een hoop tijd. Het menu heb ik op een blaadje in de keuken hangen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1806788
Miss is het een idee om bv alle per week eruit te pakken voor 2 honden.
Dit ondooien en dan verpakken op het aantal gram wat ze per dag krijgen, weegschaal erbij en dan gewoon een plukje vleesbot en een plukje orgaan/vlees/groente totdat je 350gr of 330gr hebt.
En dan kijk je wel uit de losse pols dat ze niet op 1 dag teveel orgaan of bot krijgen, maar dan hoef je het niet zo exact af te wegen.
Je krijgt dan gewoon 14 pakketjes die je dan in 1 week opvoert aan de honden en zo voer je dan per week compleet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door