Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1805939
Ik heb overal topics over het 1 en ander, maar ik gooi het wel even in 1.
Heb even een paar vraagjes:

Vanwege een menu wat beperkt is en Buddy zo goed als niks lust en dan ook gewoon niet eet en daarom erg ondergewicht had  ::) is het lastig om hem eten voor te schotelen.
Hij lust graag pens, maar blijft op zijn pootjes kauwen dus wil het toch graag uit het menu verwijderen.
Ook lust hij graag haring en sarientjes en tonijn uit blik MET olie.
Nu krijgt hij haas, kip, kalkoen en eend ( orgaan, bot en spiervlees) wat ie dus laat staan tenzij de drie dingen hier boven er door gemengd zijn.
Kan ik iedere dag wat vis er door mengen voor de smaak? en kan dat met die olie waar het in zit?
Dat lijkt de manier om hem te laten eten.
Hij heeft de omega 3 sowieso nodig en is aan de magere kant.

Voor Bubba maak ik me geen zorgen meer, die eet zijn barf hapjes met smaak  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door BubbaBling op vr 29 okt 2010, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1805975
Ik zou de tonijn niet dagelijks doen hoor. Zit te veel kwik in.

Ik vraag me af.. Het kauwen aan de pootjes, komt dat echt door de toevoeging van pens? Of komt dat door de beperking van andere voedingsstoffen.
In wilde eend zit ook veel omega 3! En in zalm ook!
Door BubbaBling
#1805976
Zalm lusten ze geen van allen niet en op dit moment heb ik aan eend alleen karkassen (ben opzoek naar eend).
Maar het gaat ook voornamelijk om de smaak.
Door BubbaBling
#1806025
Ja snap ik  ;D
Maar als ik 2 dagen tonijn, 2 dagen haring en 3 dagen sardientjes doe moet kunnen toch?
Door Lizzy
#1806027
BubbaBling schreef: Ik heb overal topics over het 1 en ander, maar ik gooi het wel even in 1.
Heb even een paar vraagjes:

Vanwege een menu wat beperkt is en Buddy zo goed als niks lust en dan ook gewoon niet eet en daarom erg ondergewicht had  ::) is het lastig om hem eten voor te schotelen.
Hij lust graag pens, maar blijft op zijn pootjes kauwen dus wil het toch graag uit het menu verwijderen.
Ook lust hij graag haring en sarientjes en tonijn uit blik MET olie.
Nu krijgt hij haas, kip, kalkoen en eend ( orgaan, bot en spiervlees) wat ie dus laat staan tenzij de drie dingen hier boven er door gemengd zijn.
Kan ik iedere dag wat vis er door mengen voor de smaak? en kan dat met die olie waar het in zit?
Dat lijkt de manier om hem te laten eten.
Hij heeft de omega 3 sowieso nodig en is aan de magere kant.

Voor Bubba maak ik me geen zorgen meer, die eet zijn barf hapjes met smaak  :biggrin2:
Wat je dus niet moet doen is vaak tonijn voeren. Dat is hartstikke slecht, zoals Nadia al schrijft. En 2 dagen tonijn per week is echt teveel. Tonijn mag je maximaal eens per 2 weken geven. Je kunt beter haring, sardientjes en makreel voeren. Maar, let erop in welke olie het zit. Jouw hond mag absoluut niet teveel omega 6 vetzuren binnen krijgen. Dus zonnebloemolie, soja-olie, maiskiemolie, etc. is een absolute no-no. Je zult de vis of op water of op olijfolie moeten geven.
Door BubbaBling
#1806033
Bedankt voor het hele duidelijke antwoord.
Olijfolie of water is het dus waar ze in moeten zwemmen.
En dan doe ik eens in de zoveel tijd eens een beetje tonijn erdoor heen.


Het goede menu begint steeds dichterbij te komen.
Bedankt voor alle reacties steeds en sorry voor al mijn vragen  :-[
Door Lizzy
#1806036
[quote="BubbaBling"]
Bedankt voor het hele duidelijke antwoord.
Olijfolie of water is het dus waar ze in moeten zwemmen.
En dan doe ik eens in de zoveel tijd eens een beetje tonijn erdoor heen.


Het goede menu begint steeds dichterbij te komen.
Bedankt voor alle reacties steeds en sorry voor al mijn vragen  :-[
[/quote]

Joh, daar is het forum voor!
Door Too
#1806470
Er zijn blikjes van snoezepoes bij de dierenwinkel [Jumper iig] daar zit alleen vis in, zonder olietjes] misschien dat je kieskauw dat ook lekker vindt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door