Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1804817
Isack hier is een viesneus wat konijn betreft.
Karkas moet hij niet, niertjes blijkbaar ook niet.
Vlees eet hij wel als het gedroogd is. (vers niet)
Maar nu de niertjes : iemand een idee hoe lang dat zou moeten drogen?
Door Nynke
#1804820
dat hangt ervan af hoe klein je ze maakt  :) :) Als je de niertjes heel laat, zullen ze, gok ik, wel 20 uur moeten drogen?
Hoe groot zijn ze? Zoiets als kippenhartjes?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1804832
Als het er alleen om gaat dat hij ze eet, zou ik zeggen gooi ze de droger in.
Uurtje of 4 wachten en dan proberen of hij ze eet.
Miss eet hij ze half gedroogd namelijk ook wel  ;)
Door orinake
#1804848
Nynke F schreef: dat hangt ervan af hoe klein je ze maakt  :) :) Als je de niertjes heel laat, zullen ze, gok ik, wel 20 uur moeten drogen?
Hoe groot zijn ze? Zoiets als kippenhartjes?
ze zijn heel; maar heb de kleinste gepakt. (gaat wel de gewone oven in en geen droogoventje)
May Linn schreef: Als het er alleen om gaat dat hij ze eet, zou ik zeggen gooi ze de droger in.
Uurtje of 4 wachten en dan proberen of hij ze eet.
Miss eet hij ze half gedroogd namelijk ook wel  ;)
Tis inderdaad alleen maar om Isack ze te doen eten. aangezien hij gedroogd kunenvlees wel eet hoop ik dat ik hem zo de nieren ook kan doen eten.
Door Nynke
#1805585
mysmoothcollies schreef: Wel het vet eraf halen :D ;D
da's een goeie tip !!!

Om het hem alleen maar te laten eten, zou een paar uur inderdaad genoeg moeten zijn  :-\ :-\  ik dacht dat je bedoelde om te drogen als beloningskoekjes  :P
Door orinake
#1805725
Nynke F schreef: da's een goeie tip !!!

Om het hem alleen maar te laten eten, zou een paar uur inderdaad genoeg moeten zijn  :-\ :-\  ik dacht dat je bedoelde om te drogen als beloningskoekjes  :P
aangezien ik ze vergeten was hebben ze 8u in de oven gestoken.
Der schiet ni veel meer van over  ;D
En guess what meneer viesneus eet z enog niet  ::)
Door orinake
#1805831
Jol schreef: Heb je al eens geprobeerd om de nieren klein te knippen en dan te mengen onder ander vlees? Of onder pens?
Jeps
eerste keer kreeg hij ze aan zijn karkas.
2de keer los ervan
3de keer onder spiervlees (viste hij ze er uit om ze aan de kant te gooien)
4de keer gemalen onder pens (at hij gewoon niet he)
Dus poging 5 was om ze te drogen, maar dat lukt dus ook niet.
Meneer moet dus geen konijn hebben ;)

Och ja een dezer eens lamsniertjes bestellen, en die proberen, en anders eet meneertje maar geen nier jammer maar helaas.
Door hannabelgje
#1806220
Ik maal mijn orgaan tegenwoordig, hier ook zo'n zeurmuts. Ik maakk een mengsel van nier, hart, maag en lever van verschillende diersoorten, door de vleesmolen en invriezen die handel. Dat meng ik dan weer door het eten (smuldier vlees enkelvoudig)
Werkt erg goed.
Door orinake
#1806333
hannabelgje schreef: Ik maal mijn orgaan tegenwoordig, hier ook zo'n zeurmuts. Ik maakk een mengsel van nier, hart, maag en lever van verschillende diersoorten, door de vleesmolen en invriezen die handel. Dat meng ik dan weer door het eten (smuldier vlees enkelvoudig)
Werkt erg goed.
daarstraks heb ik met hem aan het trainen geweest (voor zover dat gaat met die springboon) en hij heeft de niertjes die ik toen vast had (gedroogd) wel gegeten. Dus mss dat ik het zo dan maar doe en nadien nog eens probeer om ze gewoon zo te geven.
Hij zit op een apenleeftijd ook nu (hij is net 1 jaar)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door