Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chica
#1805035
Ik heb een vraagje over een stinkende vacht. Mijn duitse herder zwemt niet meer en heb haar vorige week onder de douche gewassen, maar de geur komt alweer terug. Het is echt niet te harden in huis. Nu vind ik het niet erg als je huis naar "hond" ruikt, dat hoort erbij, maar dit is wel extreem.
Nu geef ik altijd bduin brrod met smuldier en ben na aanraden van een vriendin overgestapt op brokken van Nutro ( kip). Zij zegt dat haar vorige hond ook zo rook en dat ze toen op deze brokken overging de hond niet meer stonk.

Nu ben ikzelf geen fan van brokken, maar deze lijken wel goed en wil het graag proberen. Nu wil ik wel met smuldier stoppen en Duck, of All Animal vv toegaan voegen. We zullen wel zien. Zelf heb ik een vermoeden dat het mischien door al het brood komt en wil daarom glutenvrij vvlees gaan voeren. Mijn andere kleine hondje eet pertinent GEEN smuldier , maar vindt Duck wel lekker. Ik las alleen ergens dat men ook niet zo tevreden was over Duck.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of tips voor een stinkende vacht?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1805051
Ik zou inderdaad stoppen met het voeren van bruin brood en alleen een kvv of barf gaan geven.
In Duck zitten granen, al geloof ik dat ik eens ergens gelezen heb dat ze inmiddels ook een graan-vrije variant hebben.
Het zou kunnen dat het al beter wordt als je het brood weg laat, je zou dat eens kunnen proberen.
Als dat niet of niet genoeg helpt dan zou ik inderdaad overstappen naar een kvv zonder granen.
Voer je wel de complete variant(en) van Smuldier?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1805059
zou zeker geen brokken geven, je wilt glutenvrij vlees gaan geven en dan toch die brokken erbij, rare combi..
brokken zijn niet goed...
zou lekker helemaal op vlees overgaan en een goede reinigingskuur gaan geven!
Door annielaumen
#1805064
Mijn vorige hond rook bijna niet
Astrid rook altijd zurig toen ze op brokken stond
Nu al 3.5 jaar rauw de zurige lucht hoort tot het verleden
Ik zou de brokken niet meer voeren en geen brood meer onder de smuldier doen
Misschien is het beter om zelf te gaan samenstellen
Door Lizzy
#1805189
Als je nou slim bent, luister je niet meer naar je vriendin als ze voedingstips voor de hond heeft. Want sorry, daar bakt ze niks van. Ik zou zeggen: smijt die brokken er weer uit, ga helemaal over op zelf samengestelde rauwe voeding. BARF. Of anders een fatsoenlijk merk KVV (eventueel afgewisseld met Smuldier) en doe daar geen brood door heen. Waarschijnlijk heeft jouw hond een teveel aan gisten op de huid. Misschien zelfs wel schimmels. Het beste geef je naast het verse/rauwe voer een goed merk visolie. Solgar, Royal Green en Doils zijn prima. Algenolie van Royal Green is ook prima, beter voor het milieu ook. Je kunt daar ook heel goed Chlorella alg bij geven. Spreeuwtje geeft iets anders aan haar hond wat goed schijnt te helpen tegen geur en dat is goedkoper dan Chlorella alleen weet ik even niet welk spul dat is maar misschien dat zij zelf nog reageert. Als dit alles niet helpt, even naar je DA voor een speciale shampoo. Maar, het moet uiteindelijk toch van binnen uit recht gebreid worden!

En verder dus absoluuuuut geen graan (dus ook geen smerige hondenkoekjes!) en geen brokken.
Door margreet
#1806171
het is toch ergens een vorm van allergie hoor, de mijne had een graanallergie en pollen etc etc.
Het is een stuk minder geworden nadat ik op vers overgegaan ben.
Wassen helpt denk ik niet veel omdat het echt van binnenuit komt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1806283
robbiekomvoor schreef: van zoowiera,toch?
is dat de vloeibare,of het zeewier poeder?
beide, je kan het in vloeibare vorm maar ook in 'poeder'vorm, is niet echt poeder maar wat grover gemalen..
ik vindt het goed spul, van zoowiera!
Door Hertog
#1807085
Mijn herder draagt ook een luchtje. Gelukkig voor het gezin valt het bij hem wel mee. Maar je valt van je graat als hij even in de auto heeft moeten wachten. Het heeft niets met zwemmen of natte vacht te maken. Hij barft volledig. Omdat ik weinig vriezer ruimte heb krijgt hij korte periodes veel van het 1 en de volgende periode veel van het ander. Ook in welke dieren hij krijgt merk ik geen verschil, maar het gaat wel over korte periodes (max 14 dgn)
Chlorelle heb ik nog niet geprobeerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door