Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1803425
Hoelang blijft de werking van prednison (prednisolon) na werken in het lichaam van de hond als je gestopt bent?

Weet iemand dit?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1803514
Truus schreef: Hoelang blijft de werking van prednison (prednisolon) na werken in het lichaam van de hond als je gestopt bent?

Weet iemand dit?
ligt eraan hoelang en hoe hoog de dosis was..
hoezo wat merk je...
Door Truus
#1803598
vanaalst schreef: ligt eraan hoelang en hoe hoog de dosis was..
hoezo wat merk je...
Ze is van 2 keer 5 mg terug gegaan naar 0 in onegveer 3 maanden tijd ( moet ik even opzoeken hoelang). We hebben zeer langzaam afgebouwd. Het ging vanaf half september super goed en nu weer dezelfde verschijnselen.
Vandaar mijn vraag of de prednison  nog zou hebben gewerkt.
Door Truus
#1803602
gertruida schreef: Best wel lang, Noa is er nu van febr. vanaf en  je gaat nu merken dat ze het niet meer krijgt ,  vacht is mooier en ze valt ook af , was een rolmops .
Ja Mila was ook een rolmops en ze is nu weer mooi op gewicht. Ik vind het troep :-\
Door Truus
#1803758
vanaalst schreef: neuh dat werkt niet zolang door...
Hoelang denk je dat dit doorwerkt?

Zaterdag gaan we naar de osteopaat. eens kijken wat zijn bevindingen zijn.
Door conleeuw
#1804215
als de verschijnselen waarvoor of liever waar tegen ze de prednison heb gekregen weer terug komt, dan lijkt het inderdaad of het een terugval is, dan was of de kuur niet lang genoeg, of het werkten onvoldoende, of of .... lijk mij toch iets voor een dierenarts.  Het is troep, maar voor sommige dingen is het de enige troep die werkt, als ik ooit weer aan medicatie moet, dan is dat misschien de enige middel wat ik zou overwegen :-\ troep, maar goede troep als het werkt :-\
Door lightning
#1805079
mijn hond heeft het gekregen voor 1,5 jaar toen ontdekte in barf heeft dat haar leven gered eigenlijk. op de prednison deed ze het niet goed had alle bijwerkingen die je maar kan hebben zo ook nu dus (al 2 jaar gestopt of zo) schildklier problemen (krijgt nu dus ondertussen bijna 2 jaar medicijnen hiervoor)en problemen gaan waarschijnlijk wel verder (cushing) ze is nooit meer alles afgevallen door wat ze is bijgekomen van de prednison. ze is wel weer blij was ze niet van de pred. heb nooit mijn hond terug gekregen voor de prednison en ik heb besloten het nooit meer te geven. zeker als het toch niks geholpen heeft maar wel het lichaam van mijn hondje verpest heeft :-[
Door BusKay
#1807002
Onze Azor had in januari een herseninfarct. Prednison met goede afbouw tot mei en 4/5 weken later (juni) een aanval van old dog vestibular disease met wederom prednison en afbouw. Eind augustus nierproblemen (wellicht gevolg van Prednison) en doordat hij al erg lage dosis kreeg kon en moest gestopt worden ook omdat hij gespoeld werd (begin september).

Bij beide aanvallen was er sprake van verlamming op de achterhand en nadat gestopt was (begin september). 4/5 weken later begonnen de problemen op de achterhand weer.

@lightning.    Ik kan me voorstellen dat bij bepaalde aandoeningen je liever stopt met prednison en zegt ik geef het niet meer. Ook wij hadden onze Azor er liever nooit aangehad maar als je je hond een aanval ziet hebben en hij totaal geen evenwicht meer heeft zijn ogen draaien etc. dan ben je toch blij als hij binnen 15 minuten bij de DA op de tafel ligt en de spuit krijgt waarna je hem ziet vechten en hij 's avonds weer wat de oude is.
Laatst gewijzigd door BusKay op za 30 okt 2010, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door