Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Xada
#1803460
Ik zie hier in de winkels steeds vaker hondenvoer waar ook varkensvlees in is verwerkt. De brokken koop ik gelukkig niet, maar bij de "kvv" worsten moet ik uitkijken, want ook daar kan ook varkensvlees in zitten.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1803644
Goh, ik wist helemaal niet dat je in Portugal kvv-worsten kunt kopen! In wat voor winkels wordt dat verkocht, slagerijen of dierenspeciaalzaken? Komt me goed uit, aangezien ik daar een tijd ga vertoeven zonder vriezer. Dan zal ik er goed op letten dat er geen varken inzit. Maar volgens mij is het ook wel makkelijk daar om aan barf-ingrediënten te komen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1803828
[quote="Meike en Daisy"]
Goh, ik wist helemaal niet dat je in Portugal kvv-worsten kunt kopen! In wat voor winkels wordt dat verkocht, slagerijen of dierenspeciaalzaken? Komt me goed uit, aangezien ik daar een tijd ga vertoeven zonder vriezer. Dan zal ik er goed op letten dat er geen varken inzit. Maar volgens mij is het ook wel makkelijk daar om aan barf-ingrediënten te komen.[/quote]

Niet dus, want het meeste vreten ze zelf op :-\
Door Xada
#1804420
[quote="Meike en Daisy"]
Goh, ik wist helemaal niet dat je in Portugal kvv-worsten kunt kopen! In wat voor winkels wordt dat verkocht, slagerijen of dierenspeciaalzaken? Komt me goed uit, aangezien ik daar een tijd ga vertoeven zonder vriezer. Dan zal ik er goed op letten dat er geen varken inzit. Maar volgens mij is het ook wel makkelijk daar om aan barf-ingrediënten te komen.
[/quote]

Maak jezelf niet te gauw blij, want ik noem het kvv, maar dat is het eigenlijk niet. Het is geen rauw vlees, maar bewerkt. Tevens zit er groente in. Maar het lijkt mij een stuk beter dan droge brok. Het is volgens de verpakking een jaar houdbaar zonder koeling. Maar afgelopen zomer heb ik gemerkt dat je daar niet op aan kunt.
Wat barfprodukten betreft kun je alles kopen wat de mensen ook eten. Maar dus ook voor die prijzen. Daarom heb ik zelf eenden voor de slacht en ook kippen voor de eieren en de slacht. Ik heb nu een geit gekocht die in november moet bevallen en de bokjes moet je na verloop van tijd toch ook slachten. Ik hoop dat mijn buurman dat voor mij wil doen.  :-[
De worsten koop ik in de grote supermarkt de Modelo.
Een hele eend kost hier rond de 5 euro per kilo, kip kun je vaak al krijgen voor iets minder dan 2 euro en konijn kost hier 6 euro per kilo. Ik koop alleen de goedkoper dingen. Er gaat hier 3 kilo vlees per dag door, dus dat kost wel wat.

Waar ga je naartoe (plaatsnaam) in Portugal? Ben benieuwd of je hier ergens in de buurt zit. Ik woon in de buurt van Portalegre.
Laatst gewijzigd door Xada op wo 27 okt 2010, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1805072
[quote="kojak"]
wanneer het niet rauw is, is het varkensvlees ook geen probleem meer dacht ik te hebben gelezen
[/quote]Geen varkensvlees in verband met ziekte van Aujeszky (dodelijk)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door