Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saluki
#1802993
wie geeft wel eens ganzennekken en zijn ze goed te verteren of zijn ze te hard.
kan ze namelijk kopen maar durf het niet echt, dus graag advies :-\
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1803018
Mmm het lijkt me wel eetbaar voor honden.
Hier krijgen ze wel ganskarkas en dat is prima te eten voor ze.
Nek is over het algemeen zachter dan karkas.
Door Anne in Zweden
#1803053
Ik koop in de supermarkt vaak "Gänseklein", wat niets anders is dan een goed bevleesd karkas en een nek. De huisvrouw wordt geacht er soep van te trekken, maar bij ons gaat het karkas naar de heren en de nek naar Laika (die heeft een hekel aan kauwen, dus krijgt die het makkelijke botwerk). En Laika heeft er geen enkel probleem mee, en als Laika er geen probleem mee heeft, moet iedere hond wel een ganzennekje kunnen kraken! :D
Gewoon kopen dus, wat mij betreft.
Door saluki
#1803155
dank voor de reacties kan een kilootje proberen ze kosten mij 1,60 per kilo is dit een normale prijs? als er nog iemand is met ervaring dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door saluki op di 26 okt 2010, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Benjy en Misty
#1804731
Hier eten ze (nog wel) elke week gans en daar zit vaak nog de nek aan. Ze hebben er nooit problemen mee gehad en krijgen het met gemak weg. Helaas is het moeilijk om hier in het zuiden gans te krijgen en mijn vorige leverancier liet het vaak afweten.  >:(
Door kojak
#1805066
Tineke, als de nekken je bevallen en je het idee hebt dat deze zachter zijn dan de karkassen, wil je dan een paar KG voor ons mee bestellen de volgende keer ? Ko is gek op gans maar ik vind het karkas te hard voor hem..
Door saluki
#1805074
Zal Johan vragen een paar kilo mee te nemen, krijg waarschijnlijk ook veel hart, lever, nier en luchtpijp-long van schaap-lam volgende week.
Ik laat het je weten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door