Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sonja
#180490
Ik werd net gebeld door een klasgenootje van me. Ze zou vanochtend bij me langskomen, maar vanacht is haar kitten ziek geworden.
Gisteravond was er nog niks aan de hand en liep hij vrolijk te spelen. Vanacht om 3 uur werd ze wakker omdat hij zo liep te mauwen. Hij had erge diarree en braakte. Vervolgens begon hij door zijn pootjes te zakken en kreeg hij ademhalingsmoeilijkheden. Om 6 uur heeft ze hem naar de da gebracht. Hij had geen koorts, maar een ondertemperatuur en was volgens de da al in shock. Ze ging het nog proberen met een infuus, maar ze had niet veel hoop dat hij het zou halen.
Zou dit kattenziekte kunnen zijn? Dan hebben ze toch juist heel hoge koorts? Of was hij dat stadium misschien al voorbij? Is het normaal dat dat zo'n snel verloop heeft?
Het betreft een moederloos kitten dat nog niet was ingeënt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#180502
Kattenziekte gaat gepaard met hoge koorts, dus dat klopt niet met een ondertemperatuur .
Wat een ellende zeg ik hoop dat hij het red maar zulke jonge kittens.............ik denk dat het erom zal spannen
Gebruikersavatar
Door Sonja
#180521
Ja, ik hoop ook dat het beestje het haalt, maar ik denk dat hij niet zo veel kans heeft. :'(
Wat ik zo triest vind is dat ze dit katje heeft van een andere klasgenoot, die katten opvangt voor de dierenbescherming. Het waren twee kittens van een zwerfkat die was overreden. Het ene katje werd heel vlot sociaal en kon dus geplaatst worden, maar de andere niet, dus werd besloten het diertje in te laten slapen. Dat ging klasgenoot nummer 2 zo aan het hart, dat ze op het laatste nippertje (klasgenoot nummer 1 zat al met het beestje in de wachtkamer van de da toen ze belde) besloot het met dit katje te proberen. In een week tijd ging het al veel beter met hem en begon hij toch wel socialer te worden. En nu dit... :'(
Door Mayka
#180546
Och, arm diertje :'(, ik hoop dat hij het gaat redden!

Ik heb er niet veel verstand van maar is het niet zo dat een kat een ondertemperatuur kan krijgen ten gevolge van een shock die is ontstaan door uitdroging (overgeven en diarree)???
Gebruikersavatar
Door Sonja
#180619
Mayka schreef: Och, arm diertje :'(, ik hoop dat hij het gaat redden!

Ik heb er niet veel verstand van maar is het niet zo dat een kat een ondertemperatuur kan krijgen ten gevolge van een shock die is ontstaan door uitdroging (overgeven en diarree)???
Ja, dat klinkt volgens mij niet onlogisch. :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#180758
Toch kan het goed mogelijk zijn dat het katttenziekte is. Vooral als ie ook een longontsteking had. De combinatie van braken/diarree en longklachten kan kattenziekte zijn en dat er geen koorts is kan komen doordat hij al shockerig is. Dan daalt de temperatuur. Mogelijk heeft ie dan wel koorts gehad.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#181945
Het schijnt inmiddels stukken beter te gaan met het kleintje. Klasgenoot was er niet vanavond, omdat ze onverwachts moest overwerken, maar andere klasgenoot had haar aan de telefoon gehad en het kitten was al een heel stuk opgeknapt. Het zal dus geen kattenziekte zijn geweest. :D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#183392
Nee, hoewel het wel voor kan komen dat er een overleeft. het maakt het wel een stuk onwaarschijnlijker.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door