Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1795920
Mijn poes van 12 heeft steeds blaasontsteking. De laatste keer urine onderzoek laten doen. Alles was goed, geen gruis enz. Allen had ze een bacterie. Na een kweek is de bacterie achterhaald en heeft ze een gericht AB kuur gekregen. Deze had snel effect. Helaas gaat ze nu weer steeds kleinere plasjes doen, dan weet ik het alweer, dan heeft ze weer pijn. Ze is ook minder vrolijk. Nu is het advies van de da om een echo van de blaas te maken om te zien of er een steen in zit. Dus geen gruis, maar een steen.
Ik wil het eigenlijk wel doen, maar twijfel ook. Vorige keer had ze een bacterie en dan nu een onderzoek naar een blaassteen. Deze 2 dingen hebben niets met elkaar te maken zegt de da zelf.

Wat vinden jullie? Echo doen of, ja wat anders eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1795964
ik zou voor de echo gaan. ondanks dat het stressvol is voor poeslief en ook aardig wat geld zal kosten. als het een steen is (en die kans is zeker aanwezig) of eventueel een aparte blaasvorm, weet je gelijk de reden van de terugkomende blaasontstekingen en kan er gericht behandeld worden, zodat het later misschien nooit meer terug hoeft te komen.
Door Limpy
#1796067
Echo hoeft niet persé duur te zijn of ik ben vroeger giga gematst door mijn DAP bij wijlen mijn Luna hiermee in nb het dure A´dam
(alle da´s waren ook wel gek op dr  ;) dus wellicht vandaar de leuke prijs )

Is er wel eens een contrast-foto gemaakt? Daar kun je ook wel de soort ontsteking aan zien...
Levert dat nix op, laat dan biopt doen!

Bij wijlen mijn Luna is beiden gedaan en ze snapten er nog steeds nix van  :biggrin2: mijn DA heeft de foto´s toen zelfs doorgestuurd naar een vriendin die bij de dierengeneeskundige faculteit Utrecht werkte, die snapte er ook nix van....
Door Loeka
#1797761
Echo is gedaan en er was niets bijzonders te zien. Geen steen, blaaswand goed. Eigenlijk was alles goed. Ik heb nogmaals ab meegekregen, maar heb dat nog niet gegeven. Ik zie haar niet zo veel meer op de bak.  :-X :-\
Poeslief heeft ze perfect gedragen. Assistente geloofde niet dat ze al twaalf is, altijd een mooie opsteker!
Door Limpy
#1797816
Kijk, zo´n compliment v/d assistente kunnen jij en poes dan weer mooi in je zak steken!

Maar als de blaaswand goed is...wat is goed in hun ogen? Was die verdikt? Zo ja, binnen de normen van ontsteking?

Wat eet je poes? Vers?
Door Loeka
#1799508
De blaaswand  is "mooi dun". Niet iets wat op een ontsteking wijst....

Poes eet vers vanaf haar vijfde. Zij was ooit de reden dat ik overgestapt ben. Ze kan absoluut niet tegen br*kken.
Door Loeka
#1801334
Er is stress in de groep, dat klopt. Hoewel gelukkig wel minder als dat het geweest is. Misschien dat ze zich idd even druk heeft gemaakt over iets wat mijn mensenogen zijn ontgaan  :-X

Het gaat nu overigens wel weer normaal. Ze plast nog steeds niet veel, maar nu maar een paar keer per dag ipv minimaal tig x
Door flin
#1801792
Loeka schreef: Echo is gedaan en er was niets bijzonders te zien. Geen steen, blaaswand goed. Eigenlijk was alles goed. Ik heb nogmaals ab meegekregen, maar heb dat nog niet gegeven. Ik zie haar niet zo veel meer op de bak.  :-X :-\
Poeslief heeft ze perfect gedragen. Assistente geloofde niet dat ze al twaalf is, altijd een mooie opsteker!
jeej, eigenlijk heel positief dus... :)

misschien dat je in deze situatie de cranberry dan kunt proberen?

da's een 'ding' wat bacteriën te lijf gaat, en niet zozeer de ph beïnvloed ?
Door flin
#1804635
't schijnt een beschermende werking te geven van/aan de blaaswand;
de wand word gladder, en zo kunnen de bacterien zich minder snel hechten


ik durf nu niet te zeggen hoeveel en hoevaak precies...we zoeken 't op  ;)
Door flin
#1804661
neej, zelf gelukkig geen ervaringen, 'k lees wel ervaringen,

't probleem is alleen, elke keer probeert iemand iets met 'n andere achtergrond (ander voer/situatie oid), en/of andere hoeveelheden, en/of ook nog andere supplementen

't is zo moeilijk goed te zien wie wat waar hoe, maar 't lijkt me wel 'n product wat ertoe aan bij zou kunnen dragen om de situatie te verbeteren
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door