Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aurinko
#1803348
Hoi Allemaal,

we zijn gisteren begonnen met ons menu (runderpens en kipkarkas/nek) en dat was helemaal goed, de jongste is een beetje een miepertje dus begonnen met een klein stukje maar ze viel daarna meteen aan (de bak dus, niet mij hoor :biggrin2:)
Vandaag staat rundvlees (gemalen) op het programma en weer kipkarkas/nek, maar het rundvlees vind ze te vies om aan te kijken, ze durft niet eens van dichtbij te ruiken ::)
Hebben jullie methodes om iets wat ze niet lekker vinden op te leuken?
Hoe zouden jullie dit aan pakken?

Bedankt,
Gerry
Door orinake
#1803352
Aurinko schreef: Hoi Allemaal,

we zijn gisteren begonnen met ons menu (runderpens en kipkarkas/nek) en dat was helemaal goed, de jongste is een beetje een miepertje dus begonnen met een klein stukje maar ze viel daarna meteen aan (de bak dus, niet mij hoor :biggrin2:)
Vandaag staat rundvlees (gemalen) op het programma en weer kipkarkas/nek, maar het rundvlees vind ze te vies om aan te kijken, ze durft niet eens van dichtbij te ruiken ::)
Hebben jullie methodes om iets wat ze niet lekker vinden op te leuken?
Hoe zouden jullie dit aan pakken?

Bedankt,
Gerry
begrijp ik dat je pas sinds gisteren gestart bent met barf?
Dan zou ik nu nog niet beginnen om alles te gaan liggen mengen en dergelijke.
Bak aanbieden, eet ze niet, bak weer weg, koelkast in en savonds weer voor der neus.
Door Nynke
#1803365
orinake schreef: begrijp ik dat je pas sinds gisteren gestart bent met barf?
Dan zou ik nu nog niet beginnen om alles te gaan liggen mengen en dergelijke.
Bak aanbieden, eet ze niet, bak weer weg, koelkast in en savonds weer voor der neus.
Da's ook mijn verhaal  :)

Als je nu gaat toegeven door het wat lekkerder te maken, heb je straks een verwend mormel  :-X

Wat is het voor rundvlees ??
Door Lizzy
#1803476
Het kan natuurlijk zijn dat het rundvlees kwaliteit 'lik-me-vestje' is. En dat ze het daarom niet moet. Daarom geef ik zelf nooit gemalen handel. Want feitelijk stel je nu zelf samen, maar weet je nog steeds niet wat je geeft.... Ik zou dus zelf een fatsoenlijk ongemalen product geven en dat aanbieden. En dan de methode van Orinake hanteren.
Door Aurinko
#1803635
Klopt, gisteren gestart.

Dit vlees was gemalen (zal ik niet meer doen :-[ :biggrin2:), maar later in de week heb ik zelf gemalen rundvlees (misschien dat ze dat beter vindt)
Voor het gemalen kies ik eigenlijk omdat het allemaal van die "prut" beetjes zijn voor de kleintjes, makkelijker met verdelen dacht ik ::)
Ok ga ik de "niet eten dan niks en later nog een keer" methode proberen.

Bedankt,
Gerry
Door orinake
#1803638
Aurinko schreef: Klopt, gisteren gestart.

Dit vlees was gemalen (zal ik niet meer doen :-[ :biggrin2:), maar later in de week heb ik zelf gemalen rundvlees (misschien dat ze dat beter vindt)
Voor het gemalen kies ik eigenlijk omdat het allemaal van die "prut" beetjes zijn voor de kleintjes, makkelijker met verdelen dacht ik ::)
Ok ga ik de "niet eten dan niks en later nog een keer" methode proberen.

Bedankt,
Gerry
Een hond kan wel enkele dagen zonder eten dus niet te veel medelijden hebben he ;)
Hier heb ik eentje die soms 3 dagen eten weigert...
Door Aurinko
#1803650
Een hond kan wel enkele dagen zonder eten dus niet te veel medelijden hebben he
Hier heb ik eentje die soms 3 dagen eten weigert...
:biggrin2:Het is nogal een smalleke (beetje mager dus ::)), maar goed ik kan dat wel ;)
En het is meestal zo dat als ze niet genoeg eet, ze de volgende ochtend moet spugen (om een uur of 5 ::))

Oja, met lange tanden eten, als je dat opzoekt in het woordenboek, staat Kelsey's foto erachter ;D geen gezicht ::)
Door Anne in Zweden
#1803714
Aurinko schreef: :biggrin2:Het is nogal een smalleke (beetje mager dus ::)), maar goed ik kan dat wel ;)
En het is meestal zo dat als ze niet genoeg eet, ze de volgende ochtend moet spugen (om een uur of 5 ::))

Oja, met lange tanden eten, als je dat opzoekt in het woordenboek, staat Kelsey's foto erachter ;D geen gezicht ::)
Dat moet het nieuwe woordenboek zijn dan, want voorheen stond Scotch erin: die heeft maandenlang met een chagrijnig gezicht zijn rauwe voer zitten wegwurgen. De helft van de tijd kotste hij het ook weer uit... Totdat het knopje omging en sindsdien staat hij te jodelen om zijn vleesbak! Zou best kunnen dat je met Kelsey hetzelfde gaan ervaren!
Door Aurinko
#1803813
Dat moet het nieuwe woordenboek zijn dan, want voorheen stond Scotch erin: die heeft maandenlang met een chagrijnig gezicht zijn rauwe voer zitten wegwurgen. De helft van de tijd kotste hij het ook weer uit... Totdat het knopje omging en sindsdien staat hij te jodelen om zijn vleesbak! Zou best kunnen dat je met Kelsey hetzelfde gaan ervaren!
Kelsey staat er waarschijnlijk achter (nieuwe versie) :biggrin2:
hier eten ze dus echt  geen kopvlees he , ze verhongeren liever  


Tsja, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak, niet iedereen lust alles toch  ::) maar wel eerst proberen!
Door Too
#1804663
;D ;D dames poes eten 2xdaags 40-50gr pp....
dat zijn heel veel portie zakjes maar  eigenlijk altijd stukjes vlees/bot, ze mogen wel iets doen voor de kost
Door jara
#1804706
Tsja, ieder zijn smaak...... Ik heb hier echt een alleseter!!! Zelfs duif gaat er hier in en dat schijnt bij nogal wat honden niet te gaan...Ze zet overal haar tanden met smaak in.
Door **Jolanda**
#1804719
Ik zou in eerste instantie ook de methode 'niet eten = pech, later nog een keer aanbieden' gebruiken. Maar tot op een bepaalde hoogte hoor.

Wanneer ik een nieuw diersoort heb en de honden willen het niet eten, krijgen ze verder niks. De dag erna krijgen ze het weer voorgeschoteld en als ze het dan nog altijd niet eten, krijgen ze wat anders.
Ik vind ook niet alles even lekker en maak ook alleen wat ik zelf ook lust. Ik houd er dus wel rekening mee wat welke hond niet lekker vind. Ik weet inmiddels wel van mijn honden dat als ze weigeren ze dat gene écht niet lekker vinden. Of bijv akelig vind in de mond en dan knip ik het klein. ;)
Door Aurinko
#1804779
 
dames poes eten 2xdaags 40-50gr pp....
dat zijn heel veel portie zakjes maar  eigenlijk altijd stukjes vlees/bot, ze mogen wel iets doen voor de kost
De kleintjes zijn de grootte van een gemiddelde poes, ik heb de porties bij elkaar in een zakje gedaan dat van Esprit (herder)vult de boel wat op :biggrin2:anders is het wel heel veel zakjes ja.
Tsja, ieder zijn smaak...... Ik heb hier echt een alleseter!!! Zelfs duif gaat er hier in en dat schijnt bij nogal wat honden niet te gaan...Ze zet overal haar tanden met smaak in.
Ik heb 2 alleseters, en eentje waarvan ik het niet zeker weet of ze alles wil, maar de alleseters kunnen opmaken wat de anderen niet willen ::)wel handig

Ik zou in eerste instantie ook de methode 'niet eten = pech, later nog een keer aanbieden' gebruiken. Maar tot op een bepaalde hoogte hoor.
Wanneer ik een nieuw diersoort heb en de honden willen het niet eten, krijgen ze verder niks. De dag erna krijgen ze het weer voorgeschoteld en als ze het dan nog altijd niet eten, krijgen ze wat anders.
Ik vind ook niet alles even lekker en maak ook alleen wat ik zelf ook lust. Ik houd er dus wel rekening mee wat welke hond niet lekker vind. Ik weet inmiddels wel van mijn honden dat als ze weigeren ze dat gene écht niet lekker vinden. Of bijv akelig vind in de mond en dan knip ik het klein.


Kelsey heeft niet veel reserves, en moest vanochtend al spugen (lege maag) dus ik ga er ook niet teveel mee testen, gewoon maar uitzoeken wat het beste in de smaak valt.
En wat niet in de smaak valt kun je altijd nog drogen toch :biggrin2:(als je een droger hebt dan ;D)

de groentemix deze ochtend viel goed in de smaak, en dat lusten ook niet alle honden toch, ook leuk dat je niet voor miks hebt staan ploeteren ;D
Laatst gewijzigd door Aurinko op do 28 okt 2010, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door